Mitäs tuumaisitte tällaisesta kohtelusta?
Haette työpaikkaa kesäkuuksi, pääsette haastatteluun ja saat kys työn, täysipäiväinen työ ja suullinen sopimus. Ja puhuitte jo syksystäkin että paikka voisi olla sinun silloinkin.
2-vkoa sen jälkeen soitetaan ettei työtä olekana kuin n.2vkoksi että otatko sen.
No, otat tietty ja sovitte että saat työvuorot ja päivät myöh.
Saat ne puhelimeesi reilun vkon kuluttua.
No, pari vkoa sen jälk 3vrk ennen töiden alkua sulle tulee tekstiviestillä tieto ettei töitä olekaan yhtään mutta että "varmasti kesätöitä riittää sullekin".
Laitat harmittelu/pettymysviestin ja kysyt samalla syksystä.
No, et saa siihen mitään vastausta, aikaa tuosta 3vkoa.
NYT kys lafka laittanut mol:liin työpaikkailmoituksen alkaen alkusyksy, sinulle ei ole siis soitetu, viestitty ei mitään.
Sama hlö tuonkin ilm taustalla jolle laitoin harmittelu/pettymys/syksykysely-viestini.
Mulla on niiiiiiiiiiiiiin kusetettu ja paskaa niskaan-nakttu olo että en osaa edes itkeä, vituttaa vaan ja ahdistaa ihan mielettömästi:((
Liiton pääluottamusmies ja lakimies setvii muuten tuota asiaa (eivät ole vielä ottaneet kys työpaikkaan kuitenkaan yhteyttä), suullinen sopimus kun on pätevä ja vielä kun työvuorotkin ilmoitettu, ovat kuulema toimineet lain vastaisesti ja aiheutunut henkisen kivun lisäksi taloudellista menetystä.
Miten toimisit? otanko pokkana yhteyttä tuohon naiseen ja kysyn että "miten se syksy" josta oli jo keväällä puhetta vai annanko ison paskan olla?
Uskomaton tilanne:´´(
Kommentit (31)
Minä puhun siitä, että minä olisin ollut pätevä tuohon paikkaan jonka kohtelusta nyt avauksessani puhuin.
Mikään muu ei nyt ollut eikä ole ns relevanttia enkä muusta jaksa nyt jauhaa.
Ja jos vaikutan sekapäiseltä niin syy on se että naputan vain sanoja toistensa perään mietitmätä sen kummemin sitä millaista luaserakennetta tmv tänne tulee, olen niin vittuuntunut ja väsynyt tähän kaikkeen pskaan, valitan.ap
niin se vaan on. Jos ei onnaa jonkun työpaikan suhteen, pitää hakea toista työpaikkaa.
Mäkin halusin kerran kauheasti yhteen tiettyyn vanhainkotiin töihin. Ja annoin sinne yhteystietoni, että tule mielelläni keikalle heti jos he tarvitsevat. 3 vuotta meni, eikä pihahdustakaan. Sitten ne alkoivat soitella mutta mä olin jo vakkarina muualla.
"Ja tällä alalla jos missä on työtä, mutta sitä ei näköjään vain ole minulle. Varsin perverssi tilanne, että ala sahaa omaa oksaansa sulkemalla pois pätevän alan koulutksen saaneen hlön jolla vielä 9v työkokemus työstään ja miksi, vain siksi etten aikoinani lukenut ½v pätkää tiettyä suuntautuneisuutta vaan jotakin toista josta oletin myös olevan hyötyä alallani. Ja siitä on ollutkin koska lasten-ja nuorten parissa on erittäin paljon henkisistä ongelmista kärsiviä lapsia."
Oletit, teit omia päätöksiä, ja yt kiukuttaa kun oletuksesi oli väärä....
Ja edelleen; hanki elämä, on jokseenkin sairasta tuolla tavoin kopioida jonkun vanhoja tekstejä uuteen aloitukseen. Lyön pääni pantiksi että olet ex-koulukiusaaja, nyk työpaikkakiusaaja ja selän takana paskanjauhaja.
ap
Minua ei kiukuta mikään oma "olettamukseni" tai "väärässä oleminen" varsinkaan kun en väärässä ole, vaan mm se että me jotka valmistuimme ennen tiettyä vuosilukua olemme eriarvoisessa asemassa sen vuoden jälk valmistuneisiin nähden. Heillä kun oli tieto kuntien tekemästä linjauksesta, meillä ei ollut.
Ja niinpä pystyivät sen tiedon hyödyntämään siinä mitä haluavat ja mitä kannattaa vielä opiskella lisää eli se suuntautuminen. Me emme pystyneet ja lopputulema on tämä; vuosikausien työkokemus ei merkitse paskaakaan, kuvittelepas tilanne itsellesi jos mitenkään pystyt ja au´o sitten päätäsi.
ap
se, että olet lapsiin ja nuoriin suuntautunut, mutta et halua sitä työtä tehdä, ja koska olet 1/2v lukenut mielenterveyspuolelta vähän kuvittelet että olet pätevä siihen?
Ja mielenterveystyöhön et tod ole pätevä jos ihmisestä teet tuollaisia olettamuksia =D
Minua ei kiukuta mikään oma "olettamukseni" tai "väärässä oleminen" varsinkaan kun en väärässä ole, vaan mm se että me jotka valmistuimme ennen tiettyä vuosilukua olemme eriarvoisessa asemassa sen vuoden jälk valmistuneisiin nähden. Heillä kun oli tieto kuntien tekemästä linjauksesta, meillä ei ollut.
Ja niinpä pystyivät sen tiedon hyödyntämään siinä mitä haluavat ja mitä kannattaa vielä opiskella lisää eli se suuntautuminen. Me emme pystyneet ja lopputulema on tämä; vuosikausien työkokemus ei merkitse paskaakaan, kuvittelepas tilanne itsellesi jos mitenkään pystyt ja au´o sitten päätäsi.ap
hakea oppisopimunpaikkaa, vuodessa saisit sen erikoistumisen mitä haluat.
minä en ole se joka on toiminut väärin eikä minulla ole mitään menetettävää koska kuten snaoin niin enhän näe järkeä kys paikkaan enää hakea/mennä koska toiminta on mitä on.
Työnantajilla sana kulkee hyvin nopsaan, joten maineesi on hyvin nopeasti vaakalaudalla. Eiköhän nämä linkit ole joku jo anonyymisti rekryyn laittanut, jossa lasketaan 1 + 1 jonka jälkeen on turha hakeakaan, kun selän takana mollaat hyvin avoimesti ja annat ymmärtää kuinka sinulle on valehdeltu ja petetty, vaikka aika paljon kyse on vain omista vääristä johtopäätöksistäkin.
Saat hyvin hankalan henkilön maineen, sana kiirii muiden saman alan työnantajille, jonka jälkeen työnhakutilanteesi voi ollakin jo hyvin tukala, minnekään muuallekaan.
Ihan oikeasti, aikuinen akka eikä sen vertaa tiedä, että NETISSÄ EI levitellä tämmösiä asioita! Ko. työpaikka on hyvin spesifisti nyt kuvailtu, olet haukkunut sitä monen ketjun verran joten hyviä kortistopäiviä sulle vaan!
Julkisella sektorilla ei toimita noin. työnanatajan on noudatettava lakia
Vaatikaa sopimukset kirjallisina.
voin hyvinkin uskoa, että tältä palstalta jos msitä löyty sen tason narttuja jotka voisivat niin tehdäkin. Toisaalta en myöskään näe itseäni spesifioimassa kys paikkaa niin tarkasti että voisi 100%n varmaksi sanoa mistä työstä ja ennenkaikkea työpisteestä on kysymys. Kolmanneksi minun toimia ei tutki liiton pääluottamusmies JA lakimies, minä en ole se joka on toiminut väärin eikä minulla ole mitään menetettävää koska kuten snaoin niin enhän näe järkeä kys paikkaan enää hakea/mennä koska toiminta on mitä on.
ap