Henkilökohtaisen avustajan palkka + lisät?
Palkka on ainakin tällä alueella (kanta-Häme) 10,23e/h. Sunnuntain palkka on 100% korotettu mutta entä muut lisät, ilta-, yö- ja lauantailisät? Googlettamalla en löydä mitään tes:iä tms, mistä näkisi.
Kommentit (38)
avustajan hommia joku aika sitten ja tienasi vuodessa n. 32000 euroa.
Minä en ainakaan maksa yöstä yhtään sen enempää (siis kunta ei maksa)
työnantajan pitää kuulua heta-liittoon, jotta saa nuo edut, jos ei muuten saa. Lisäksi avustajalle on maksettava korkein palkka, mitä samassa kunnassa henkkarille maksetaan. Mullakin on tuo 10.23 tunnilta.
niitä maksa joku omasta pussistaan. Kunnat eivät tuollaisia maksa.
työnantajan pitää kuulua heta-liittoon, jotta saa nuo edut, jos ei muuten saa. Lisäksi avustajalle on maksettava korkein palkka, mitä samassa kunnassa henkkarille maksetaan. Mullakin on tuo 10.23 tunnilta.
tiedätkö yölisästä? tässä tapauksessa yötyötä tulee olemaan paljon.
ap
ei tod tarvi maksaa, nyt jos se olikin joku rikas ja ties mitä palveluja kuului hintaan...
terveisin pitkään henkkarina ollut, heta-liiton ohjeista luin,. itse en tee öitä.
Ei systeri kunnalla ollut työssä, vaan jollain halvautuneella tyypillä.
maksoi palkan omista tuistaan?
ei tod tarvi maksaa, nyt jos se olikin joku rikas ja ties mitä palveluja kuului hintaan...
mitä te nyt jankutatte siitä, ettei voi olla kun kerran olen omin silmin nähnyt että voi.
Mutta kyllä se vuorotyötä teki, vuorotteli jonkun muun kanssa.
Eli siskosi valehteli tai halvaantunut maksoi extraa omasta pussistaan, mihin hänellä on täysi oikeus, kunta korvaa vain tiettyyn rajaan asti eli työaikalakien puitteissa.Mikään kunta tuskin maksaa yli tuon 10.23 tunti, eikä niitä lisiäkään saa kertyä kuin muutamalla satasella kuussa....:)
Vakuutusyhtiöt eivät maksa henkkareiden palkkoja!!
maksaa avustajan palkan.
korvauksen ihan mihin haluaa. Jos sieltä tulee 50 000 vuoteen, niin kannattaahan se ilman muuta sijoittaa kunnon avustajan hankkimiseen. Eivät kaikki vammaiset ole tyhjätaskuja. Monella korvaukset säästyvät ja voivat sijoittaa säästöjä mielensä mukaan. Minä tunnen yhden neliraajahalvaantuneen jonka vanhemmat ovat turvanneet lapsensa tulevaisuuden hyvillä sijoituksilla eivätkä tod. ole mitään rikkaita vaan pikemminkin köyhiä
Vakuutusyhtiöt eivät maksa henkkareiden palkkoja!!
maksaa avustajan palkan.
korvauksen ihan mihin haluaa. Jos sieltä tulee 50 000 vuoteen, niin kannattaahan se ilman muuta sijoittaa kunnon avustajan hankkimiseen. Eivät kaikki vammaiset ole tyhjätaskuja. Monella korvaukset säästyvät ja voivat sijoittaa säästöjä mielensä mukaan. Minä tunnen yhden neliraajahalvaantuneen jonka vanhemmat ovat turvanneet lapsensa tulevaisuuden hyvillä sijoituksilla eivätkä tod. ole mitään rikkaita vaan pikemminkin köyhiä
Kertakorvauksena voi saada, mutta niin...ehkäpä, jos on vaikka suuri työnantaja, joka pystyy työtapaturman takia maksamaan, onhan tuo mahdollista..
mutta jos nyt puhutaan ihan nomityösuhteista,. niin ei tuollaisia ole juuriaan, vaan mennään unnan puitteiden mukaan.
voi olla esim. hengityshalvauspotilaan hoitaja ja koulutukseltaan sh. Kunta maksaa tällöin normaalin sh: n palkan lisineen ja vuositulot ovat varmaan yli 30 000€.
Palkka kaupungilta
perus 10,35 tunnissa,tosin taisi juuri tulla pieni indeksikorotus
Ilta 18-23 15 %, myös viikonloppuilloilta
yö 23-06 30 %
la 06-23 20 %
su 06-23 100 %
lomakorvausta joka palkan päälle 9 %, ellei halua neuvotella sitä muulla tavalla
kokemuslisää prosentin pari, jos tehnyt yli vuoden
aina välillä joitain indeksikorotuksia, nyt keväällä tuli yksin korotus ihan könttäsummana
Tienaan vuodessa n. 32 400 euroa.
Avustettava ei kuulu vielä Hetaan mut aikoo kyllä liittyä luettuaan et sillä tavalla kaupungilta saisi neuvoteltua mulle jotain lisärahaa. En tiedä mitä.
Jotkien noista lisistä tulivat täysimääräisinä vasta viime lokakuussa.
Riippuu avustettavan kunnosta, mitä lisiä saa. Jos yäavustaja voi nukkua, yölisää ei yleensä makseta.
Paitsi jos työnantaja kuuluu johonkin tiettyyn liittoon, en muista mikä se oli.