Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph:lta heinäkuuksi päiväkotiin.

Vierailija
18.06.2012 |

Meillä on tyttö aloittanut keväällä päivähoidon pph:lla joka on ihana ja hoitopäivät ovat menneet hyvin. Nyt heinäkuussa hänen lomansa ajan hoitopaikka on päiväkodissa. Jännittää viedä lapsi sinne. Mutta meillä ei ole täällä sellaisia sukulaisia eikä tuttuja jotka voisivat hoitaa kotona sen ajan.

Tsempatkaa minua. Onko se 1kk päiväkodissa ihan kamalaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttö aloittanut keväällä päivähoidon pph:lla joka on ihana ja hoitopäivät ovat menneet hyvin. Nyt heinäkuussa hänen lomansa ajan hoitopaikka on päiväkodissa. Jännittää viedä lapsi sinne. Mutta meillä ei ole täällä sellaisia sukulaisia eikä tuttuja jotka voisivat hoitaa kotona sen ajan.

Tsempatkaa minua. Onko se 1kk päiväkodissa ihan kamalaa.

Vierailija
2/11 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen sijainen. Ja mieskin aloitti työt keväällä valmistuttuaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin ehkäpä ap:lla ei ole lomaa?

Meillä esikoinen aloitti aikanaan maaliskuussa hoidossa, minä aloitin elämäni ensimmäisessä työpaikassa (lapsi syntyi opiskelujen päätteeksi) ja mies oli vielä opiskelija ja kesätöissä.

Mutta asiaan, meillä varahoito päiväkodissa oli aika hurjaa, ei siitä mihinkään päässyt... Lapsi oli vielä pieni (alle 2v.), hoitajat vaihtui kesän aikana tiuhaan, viikon oli yleensä samat. Samoin lapset vaihtui. Lapsi oli oppinut kuivaksi keväällä, mutta päiväkodissa kukaan ei ehtinyt kysellä pissahätää ja vieraassa paikassa lapsi ei uskaltanut itse sitä sanoa, joten pissat oli housuissa monesti hakiessa. Illat meni äitin ja iskän sylissä, aikaisempi reippaus oli tipotiessään.

Onneksi kesä oli kuitenkin lyhyt ja kun päästiin tuttuun hoitopaikkaan, niin elämä alkoi hymyillä. Seuraavana kesänä olikin sitten jo loma kaikilla :) Ei tuosta pysyviä traumoja kai tullut, kun lapsi on nyt reipas 9-vuotias koululainen.

Vierailija
4/11 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika meni aina päiväkotiin kun pph:lla oli lomaa tai oli sairas ja tykkäs olla siellä. Poika ei saanu tarpeeksi virikkeitä pph:lla muutenkaan jä nyt toukokuussa melkein 3v siirrettiin päiväkotiin pysyvästi ja on tykänny olla siellä tosi paljon enemmän.

Ja nyt voi joku kivittää mua ettei ton ikänen tarvi paljon virikkeitä, mutta minun poika hyppii seinille viikonlopun jälkeen jos ei pääse leikkimään ikäistensä kanssa.

Vierailija
5/11 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki päiväkodista. Tuo meidän päiväkoti on pieni ja kaikenikäiset lapset tuntee kaikki 8 aikuista koko talosta eikä kesälläkään ole tulossa sijaisia.

Vierailija
6/11 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte vaan tarpeeksi monta kertaa tutustumassa päiväkotiin.

jos itse stressaat liikaa niin se tarttuu lapseenkin, joka sitten jännittää vielä enemmän päiväkotiin menoa.

Minusta on outoa, että pph.lta menee lapsi päiväkotiin varahoitoon.

Meidän kunnassa pph.lla olevien lasten varahoitopaikka on aina toisen pph.n luona.

Mutta kai tuokin vaihtelee kunnittain.

Vierailija
7/11 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa pari vuotta sitten olin aloittanut vanhempainvapaan jälkeen uudessa työpaikassa talvella, mulla oli kesälomaa vain viikko joten palkkasin puolitutun (uuden työkaverin tytär) opiskelijan hoitamaan lapsia kolmeksi viikoksi. Kannatti vaikka teki lompakkoon loven. Tyttö vei lapsia jäätelölle, puistoihin, retkille jne. Joten lapsilla oli ihan kesäloman meininki koko heinäkuun:)

Vierailija
8/11 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen iällä suuri merkitys siinä miten pärjää ja miten stressaavaa on.

Vierailija
9/11 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte vaan tarpeeksi monta kertaa tutustumassa päiväkotiin.

jos itse stressaat liikaa niin se tarttuu lapseenkin, joka sitten jännittää vielä enemmän päiväkotiin menoa.

Minusta on outoa, että pph.lta menee lapsi päiväkotiin varahoitoon.

Meidän kunnassa pph.lla olevien lasten varahoitopaikka on aina toisen pph.n luona.

Mutta kai tuokin vaihtelee kunnittain.

Meillä Lahdessa ainakin kaikki perhepäivähoitajat lomailevat juhannuksesta elokuun alkuun, joten silloin varahoidon on oltava päiväkodissa.

Meilläkin lapset ovat viihtyneet päiväkodissa tosi hyvin kun ovat varahoidossa siellä olleet.

Vierailija
10/11 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn nyt vähän aiheen ohi että mitä PPH maksaa noin suurinpiirtein? Tulomme ylittävät juuri sen rajan että maksan päiväkodin maksun täysimääräisenä, oliko se nyt jotain 240/kk.

Vierailija
11/11 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ihan saman maksaa pph kuin pk:kin