Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla alzheimeriin sairastunut äiti tai isä. Miten oireilu alkoi?

Vierailija
18.06.2012 |

Äitini puhui mulle huolissaan isästäni, että ei muista parin päivän takaisia asioita, mutta vanhoja asioita taas kaivaa esiin. Ei halua lähteä minnekään, muuttunut aggresssiivisemmaksi ja itsepäisemmäksi jne. Omasta mielestäni vaikuttaa ihan normaalilta, mutta mehän vain käydään silloin tällöinpikaisesti.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

masennuksen oireita, lähimuisti huononi.

Puoliso piti näitä aluksi syövän löytymisen ja ison leikkauksen seurauksena, minä epäilin heti alkavaa alzheimeria.

Ensin muistihoitajalle, siitä muistilääkärille. Kuvissa näkyi selvät muutokset aivoissa ja diagnoosi oli pari viikkoa sitten ihan selkeä alkava alzheimer. Lääkitys aloitettiin heti.

Taudin kulkua ei pysty ennustamaan mutta onneksi huomattiin näin alkuvaiheessa, lääkityksellä ainakin pystytään hidastamaan. Ikää 67v ja vahva sukurasite

Olenkohan minä kirjoittanut tämän?

Täsmää kaikki niin hyvin, ajankohdasta vaan en ole varma.

Mutta isäni on edelleen melko "normaali" eli ulkopuolinen ei pikaisella tapaamisella huomaa mitään. Lääkitys on ollut koko ajan. Eli hänen Altzheimerinsa on ilmeisen hidasta sorttia.

Mutta hänen luonteensa on muuttunut ikäväksi. Hän on kärttyisä, kiukkuinen (puolisolleeen varmaan välillä sietämätön), politiikka ja nykymeno on aiheita joita ei kannata hänen kanssaan käsitella ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi