Miksi lapsia ei enempää kasvateta ottamaan kaikki huomioon??
Olen niin kyllästynyt tyttäreni "kavereihin". Käyttävät tyttöä hyväkseen ja ovat hänen kanssaan kun ei ole muuta tekemistä.
Tyttö on 12v ja itkee itsekseen kun ei kelpaa kenellekään.
Minä hermorauniona yritän ohjata tyttöä olemaan vahvempi ja sanomaan näille "kavereille" suorat sanat. Ja etsimään kuita kavereita (vähän vaikeampi homma)..
Nytkin ovat tulossa meille mutta matka kestänyt jo toista tuntia (asuvat 10 min päässä). Tyttö soittaa koko ajan että koska tuutte ja sanovat että tulossa, tulossa...
Meillä on tramboliini ja ulkoporeamme ja ainoa koti jonne isompikin kaveriporukka on tervetullut. Mutta kun sanon että tänään ei saa olla meillä kun tehdään pihatöitä tmv, niin sitten ei ole lapsellakaan kavereita.
Miksi aikuiset eivät opeta lapsilleen miten toisia kohdellaan!!!
Meidän kumpikaan lapsista ei ole koskaan syrijinyt muita ja aina ovat valmiina ottamaan kolmannen ja neljännen jne kaverin mukaan. Mutta tuntuu että tosi monella muulla on niin vaikea ottaa sitä kolmatta jne mukaan..
Olen niin rikki tän asian kanssa. Miten lapset voivatkaan olla nin ilkeitä toisilleen.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 10:34"]
Jotkut vanhemmat kasvattavat lapsensa maailmannavaksi. Ei tarvitse ottaa ketään tai toisten tunteita huomioon:(
[/quote]
näin se narsismi leviää kun ei opeta empatiaa ja toisista välittämistä.
[/quote]
Niin, mutta oman lapsen tilanne ei valitettavasti parane sillä, että vatvotaan muiden lasten kasvatusta. Parhaiten voi minusta vaikuttaa, että itse parhaansa mukaan levittää sitä empatiaa ja välittämistä. Mutta lapsellekin pitää tehdä selväksi, että se ei ole sama asia, kuin olla itsekeskeisten paskiaisten kynnysmattona, eikä omien puolien pitäminen liioin tarkoita vajoamista samalle tasolle noiden kanssa.