Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi elää ilman ompelukonetta?

Vierailija
23.11.2005 |

Ostaako joku todellakin valmiina kaikki verhot, lakanat, vaattet yms, korjauttaa kaikki vaatteet ja tekstiilit ulkopuolisilla, ja onko ihmisiä (naisia) joilla ei ole koskaan tarvetta ommella mitään itse, kuten esim joululiinoja tai muita käsitöitä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

a ja saan siitä lastenhoitoa tai muuta vastaavaa palkaksi.

Vierailija
2/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja verhoja en ole vielä joutunut ompelemaan kun niitä saa appivanhemmilta ja omilta vanhemmilta muutoinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perintönä isotädin vanhan (n. 35-vuotiaan) Singerin. Ennen lapsen tuloa sitä käytettiin ehkä kerran vuodessa, lähinnä harrastusjuttujen tekemiseen. Lapsen tulon jälkeen (lapsi nyt 2v) sitä on käytetty *kerran* kun innostuin olemaan pullantuoksuinen käsityöäiti ja yritin tehdä tytölle hameen. Epäonnistuin.

Kyllä, teetämme verhomme valmiiksi asti. Lakanat ja pöytäliinat ostetaan kaupasta (d' oh? Siis en ollut edes tietoinen muista vaihtoehdoista. Tai no joo, voishan niitä pöytäliinoja tosiaan itsekin tehdä, sittenhän saisi oikean kokoisen... siinäpä ajatus, voisin kokeilla! :) Vaatteita en osaa tehdä enkä korjata.

Vierailija
4/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkinäiset vaatteet menee roskiin tai korjaan käsin.

Vierailija
5/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot ompelen itse, mutta niitä nyt ei kovin usein ommella. Housut voin joskus lyhentää tms. Mutta siinä se aikalailla onkin mun ompelukoneen käytöt.

Yhteenaikaan tuli kyllä ommeltua paljon mm. yhdelle kaverille esiintymisasuja tms. Eli osaan kyllä ommella, mutta ei ole aikaa, ja rahallisesti se ei ole kannattavaa.

Vierailija
6/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä olisi ostaa oma kaappiin pölyttymään jos muutaman kerran vuodessa jotain ompelen.

Vierailija
7/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma virkkaan tai neulon, mutta aika vahan. Ompelukonetta olen kylla miettinyt, mutta ei mulla sille juuri Barbien vaatteita kummempaa kayttoa olisi. Jaisi vaan polyttymaan yksi kone lisaa. En ole kovinkaan kateva kasityolainen.

Vierailija
8/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuolla kaapissa pölyttynyt 1½ vuotta ihan uusi ompelukone. En ole vielä ehtinyt testata sitä - on siis ihan käyttämätön :)

Vierailija
9/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin aivan upeata joulukangasta, upea punainen pohja, koukeroisia kuvioita kultaisella ja vihreällä. Lähes kuninkaallinen kangas ;-)! Vastaavaa en olisi ikinä löytänyt valmiina, tai en ainakaan siihen hintaan. Saan juuri sen kokoisen kuin tarvitsen. Ompelen vain suorat reunat siistiksi. Tätä juuri ihmettelen, kun se on NIIN helppoa, ja siten on kätevä sisustaa kotia juuri mieleisekseen. Että miten joku tulee toimeen ilman. Mutta onneksi meitä on moneksi. Kannustan kyllä kokeilemaan!

ap

Vierailija
10/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei joululiinoja minun kotiin tule!

Vierailija
11/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri joihinkin verhoihin, joiden saumoja en saa siltikään suoriksi. Hävettää tunnustaa kun kerran olen ompelijasukua....

Suhteellisen turhahan tuo on...

Samaa ihmettelen minä kuivausrummusta: miten joku voi elää ilman?

Vierailija
12/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on ihan tarpeellinen, kylläkin. Ollaan persjalkaisia ja tukevanpuoleisia, minä ja mieheni, joten housunlahkeiden lyhentämisiä riittää :D Ja mieheni on omituisen ahkera hajottamaan vetskareita, joten vetoketjun vaihtamisia kuuluu kuvaan myös (yäk, mitä hommaa :P). Harrastan myös ompelua ja teen jonkin verran vaatteita lapselleni (esim. college-pukuja ja trikoovaatteita) joten saumurikin on tarpeellinen. Viimeisin hankinta on kirjova ompelukone :) että meillä ei enää se yksi ompelukonekaan riitä ;D

Vierailija
13/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisin sitä ehkä kerran vuodessa: miksi siis investoida sellaiseen? Säilytystilaa on muutenkin vähän, tämmöinen sitten vielä kaappia täyttämään. Ap: kaikki eivät nauti käsitöiden tekemisestä. Minulle nappien ompelut ja housujen lyhennykset ovat aina harmin paikka. En ala huvikseni ompelemaan joululiinoja. Jos kaupasta ei saa, niin jääköön laittamatta.

Verhot teetän yleensä valmiiksi. Jos jotakin ommeltavaa on, niin ompelen käsin ihan harsimapistoilla tai lainaan kaverin konetta. Mies korjauttelee joskus vaatteitaan pesulassa.

Vierailija
14/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain anopilta pussillisen kankaanloppuja, ja siellä oli kivaa joulunpunaista kangasta. Ompelin sen kaitaliinaksi ja kirjoin koneella jouluiset kuvat siihen. Ihan kiva :)

Vierailija
15/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

verhoja teen ite, koska halvempaa ja sitte jotain lastenvaatteita, sekä nukeille juttuja. Mutta varmaan ilmankin pärjää. ;D

Vierailija
16/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kieltämättä ihmetyttää kuinka joku voi ilmankin pärjätä.

Näin joulun alla on taas tullut aika paljon ommeltua. Sain juuri valmiiksi suloisen tilkkutäkin ystäväni vauvalle.

Vaatteita korjaan ja joskus myös pienennän.Kirpputorit on intohimoni Näin kotiäitinä säästän myös selvää rahaa.

Kirpputoreista tuli mieleeni että myös monet ihmiset eivät osaa pestä vaatteitaan oikein.Kaikki työnnetään pesukoneeseen ja ihmetellään sitten vaatteen kuivuttua kun tahrat on jäänneet.Vaatteet täytyisi esikäsitellä ja mieluiten poistetaan ne tahrat heti kun ne ovat tulleet.

Ostin kuluneella viikolla laadukkaan ( Reimatec tietty ) toppahaalarin kirppikseltä. Oli pinttyneen ja tahraisen näköinen,mutta halvalla kun sai.Liotin sitä yön yli ja onnistuin pinttymän ja tahrat saamaan pois.Vielä kun ompelen uudet kuminauhat lahkeisiin niin ei uudesta erota ! Nyt joku tietenkin ajattelee ettei ole niin lämmin kuin uusi,totta.Se onkin tarkoitettu meillä kevät ja syksy käyttöön.

Vaatteita ompelen harvemmin,joskus jotain itselleni ja lapsille roolivaatteita tarvittaessa.

Kodin tekstiilit on tietenkin pääsääntöisesti minun tekemiäni.Ompelu on jotenkin kausittaista,joskus sitä tekee muutaman päivän perätysten,sitten saattaa olla parinkin kuukauden tauko.

Joka tapauksessa ilman ompelukonetta en pärjäisi =)

Vierailija
17/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois pitänyt ostaa ompeluinnostuksessa kunnon merkkikone, nyt tossa on jotain ongelmia aina. Ja saan vaan LISÄÄ stressiä ja hampaidenkiristystä ompelemisesta (jota tapahtuu tositositosi harvoin).

Vierailija
18/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ymmärrän että ihmisiä on erilaisia eikä kaikkia käsityöt kiinnosta, tai korjausjutut innosta. Mutta että ei olisi rahallisesti kannattavaa niin siitä olen eri mieltä. Riippuu hyvin paljon siitä mitä tekee ja mistä tekee kannattaako. Oikein kun suunnittelee niin säästää paljon. Esim. lahkeiden lyhennys halvempaa itse tehtynä kuin toiselta tilattuna, verhoissa voi säästää kun etsii edullisen kankaan. Itse olen ommellut monet farkkuhameet, -kassit yms. vanhoista farkuista eikä maksanut mitään ja muodikasta tuli omilla mitoilla. Samoin juhlavaatteita olen saanut itse tekemällä paljon halvemmalla kuin kaupasta ostettuna, eihän kaikkien juhlapukujen tarvitse olla satiinia tai samettia, vaan halvemmistakin kankaista saa hyvän näköisiä

Vierailija
19/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei kannata mistään turhan hienoista ominaisuuksista maksaa ,jos niille ei ole käyttöä.

Kankaat ovat pääosin kalliita,mutta ommellen saa mieleisensä.

Vierailija
20/22 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompelukonetta! Enkä usko, että koskaan tulee olemaankaan. Olen todella tumpelo ompelussa eikä se toisaalta kiinnostakaan ollenkaan.

Lakanat ostetaan TIETENKIN aina valmiina (en edes ymmärtänyt ennen tätä viestiketjua, että jokin muukin vaihtoehto voisi olla olemassa). Verhokankaat valitsen sen mukaan mistä pidän eniten ja sitten joko siskoni tai äitini (molemmilla on koneet) ompelevat ne minulle.

Kaikki vaatteet ostetaan aina uusina. Jos vaatteet menevät rikki, joko siskoni korjaa tai sitten vien korjautettavaksi ompelimoon. Tässä myönnän, että oma kone ja ompelutaito olisi avuksi. Esim. nyt kaapissani on housut, joista toinen lahje alhaalta auennut. Sen ompeleminen veisi kai vaan noin 5 min, mutta kun ei ole sitä konetta...

Muut tekstiilit ostetaan valmiina. En voisi kuvitellakaan ompelevani mitään joululiinoja....

Mies ehdottaa välillä vitsinä ompelukoneen hankintaa, kun tietää, että sitä ei meidän perheessä kukaan kuitenkaan käyttäisi... Ja en ole niin ekonominen, että ajattelisin asiaa taloudelliselta kannalta, raha kun riittää muutenkin siihen mitä sitä tarvitaan. En siis halua opetella ompelemaan, koska se (niin kuin muutkin käsityöt) ovat minulle epämieluista puuhaa enkä halua käyttää vapaa-aikaani niin epämieluisalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän