Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oonko mie liian vanha vielä parin vuoden päästä äidiksi

Vierailija
18.06.2012 |

lapsia on enemmän kuin yksi mutta vielä olisi ajatus että joskopa vielä yhden luoja soisi...ikää vaan on jo 36 v joten mitä ajattelette, miten paljon riskit kasvaa tulevina vuosina uudelleensynnyttäjillä

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on ihmeellistä tämä nykymeno kun lasten saamisellekin olisi jotkut tiukat ikärajat milloin niitä on sopivaa hankkia. Ennenvanhaan niitä tuli niin kauan että vaihdevuodet sen lopetti. Ja minustakin ainoa oikea yläraja on se milloin ei enää vaan raskaaksi kertakaikkiaan tule koska on jo munasolut loppuneet.

Omat lapseni olen hankkinut 40- ja 42-vuotiaana.

Vierailija
2/3 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitti mieltä kovasti, joku ikäkriisi kai sielä koputtelee kun tällaisia mietiskeleepi. Ja muutenhan en asiaa miettisi vaan raskauteen liittyvien riskien vuoksi. Mutta eiköhän se ihan vielä ole ok ikä ja eipä niitä lapsia noin vain tehdäkkään vaan niitä saadaan jos saadaan.

t: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kukaan ei etukäteen tiedä milloin vaihdevuodet omalla kohdalla alkaa ja munasolut loppuu. Mulla oli isoja vaikeuksia tulla raskaaksi jo 35 vuotiaana kun mulla havaittiin merkkejä menopaussista. Onneksi yksi suloinen tapaus sitten lopulta hoidoilla saatiin. Mutta tosiaan, ei kannata laskea sen varaan, että odottaa ja että lapsia myöhemmin saa, kun muutkin on saaneet yli 40 vuotiaina lapsia. Munasolutoiminta hiipuu iän karttuessa jokaisella, toisilla vähän ennemmin kuin toisilla. Vaikka nuorekas muuten olisikin, hedelmöittymiskykyiset munasolut valitettavasti voi vanhemmiten loppua yllättäenkin. Olisin minäkin halunnut vielä toisen, mutta onneksi sain edes yhden. Eli oma neuvoni on: älä mieti turhan pitkään.