Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mina ärsyttää kolmen pojan äitinä ihmisten kommentit

Vierailija
18.06.2012 |

mahdollisesta neljännestä lapsesta..."jaa yritätte sitten vielä tyttöä..." JOS neljäs lapsi tulee ajankohtaiseksi niin missään nimessä en toivo tyttöä, oletan ehkä jotenkin sen olevan poika mutta tyttökin on ihan yhtä tervetullut. Kunhan vain kaikki menisi hyvin ja hänrstä kasvaisi tasapainoinen ihminen. Tulee vain ajatus että jos mahdollinen neljäs lapsi olisi poika, ihmiset automaattisesti ajattelisivat memidän olevan pettyneitä, samoin jo ajateltiin kolmannen pojan synnyttyä. Ei saisi antaa muiden mielipiteiden painaa mutta kun ärsyttää jo kommentit..."no, meinaatteko te vielä yrittää tyttöä"

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Mikään alitajuinen puolustautuminen ei kaikilla ole kyseessä vastaavissa tilanteissa vaan ihan puhdas ärsyyntyminen ja loukkaantuminen olemassa olevien lapsien puolesta.

Ja ärsyyntyminen siitä, että sua yritetään änkeä väärään lokeroon.

Vierailija
2/39 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, vaikka kolmen pojan äitiä epätoivoisissa yrityksissä ymmärränkin, kukapa poikia haluais!

Koska kai sitä äitinä mieluummin ittelleen ottaa ko kohtalon kuin lapselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis kaksi poikaa. Jotkut puolitutut sitten kyselevät, että koskas teette sen prinsessan. Olen siihen suoraan sanonut, että kai ne pojat niitä aikanaan tuovat. Meillä siis kuopus oli vakavasti sairas syntyessään ja vaati ekan elinvuoden paljon enemmän hoitoa kuin terve vauva. Silti en vaihtaisi mihinkään. sitten on nämä kommentit, että sama se onko tyttö tai poika kunhan on terve. No ei ollut tervekään, mutta siihenkään maailman ei kaatunut. Mutta kaikki kommentit tulivat siis "tutuilta" ei lähipiiriltä.

Vierailija
4/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmannen raskausaikana ihmiset kommentoivat todella suorasukaisesti, että toivottavasti nyt tulee poika jne. Kyllähän se ärsytti! Rupesin melkein salaa toivomaan tyttöä, että saisivat kyselijät nokilleen. ;) Oikeasti sukupuolella ei ollut mitään väliä. Olen itse tosi tyytyväinen näin, ja nuorimman synnyttyä kommentointikin onneksi loppui. Muutama hassu "kai vielä pojan teette" kysymys tuli vielä vastaan, mutta näköjään nuo jo uskovat kun ei neljättä ole tähän mennessä tullut. :)

Vierailija
5/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi kahden pojan jälkeen tyttö, ja voi niitä "oi, vihdoinkin tyttö"-kommentteja. Olin tosi loukkaantunut poikieni puolesta. Itselleni kumpikin oli yhtä tervetullut.

Vierailija
6/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 3 tyttöä ja samat kommentit on tullut kuultua. Meillä ei ole ikinä ollut sukupuolella väliä....mutta ihmiset osaavat olla todella ajattelemattomia kommenttiensa suhteen.

Vierailija
7/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pojan ja tytön äiti

Vierailija
8/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ole onneksi kuullut pitkään aikaan mitään. Johtuukohan sitten siitä että isommat ovat useimmiten kavereiden kanssa ja kuljen kahden nuorimman kanssa jotka siis ovat poika ja tyttö.

Tai siitä että "eikö ole kiva että saitte sen tytön" kommentit ovat jo niin last season kun tyttö on jo 3 v.

Mutta tiedän tasan tarkkaan ap:n tunteet.

t. 3 pojan ja 1 tytön äiti

Vierailija
9/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo otsikosta, mistä asia kertoo

Vierailija
10/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisit jättänyt kaikki tekemättä niin ei tarttis olla kun kettu pihlajanmarjoista.

Vierailija
11/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo kolmas samaa sukupuolta sukupuolta, niin s e l k e ä s t i siinä on yritetty ainakin viimesen kohdalla sitä toista sukupuolta. Neljäs on jo epätoivosta yritystä. Pitäis olla tyytyväinen siihen mitä saa, vaikka kolmen pojan äitiä epätoivoisissa yrityksissä ymmärränkin, kukapa poikia haluais!

Vierailija
12/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo kolmas samaa sukupuolta sukupuolta, niin s e l k e ä s t i siinä on yritetty ainakin viimesen kohdalla sitä toista sukupuolta. Neljäs on jo epätoivosta yritystä. Pitäis olla tyytyväinen siihen mitä saa, vaikka kolmen pojan äitiä epätoivoisissa yrityksissä ymmärränkin, kukapa poikia haluais!

Mikähän siinä on niin vaikeaa ymmärtää että kaikki eivät halua tyttöjä tai poikia, vaan lapsia, kuten asian pitäisi ollakin?

On oikeasti aika omituista toivoa sen 9kk ajan jompaakumpaa sukupuolta ja sitten valittaa täällä vielä monen vuoden päästäkin että "voi kun en sitä tyttöä/poikaa saanut". Ihmisen päässä on luultavasti silloin jotain pikkuisen vinksallaan, jos ei osaa nauttia siitä että on saanut LAPSIA. Sukupuolella ei pitäisi olla ihmisille mitään väliä enää tänäpäivänä.

No, meidän anopilla on vaikeaa tajuta että minulle on oikeasti yksi ja sama kumpaa sukupuolta tämä toinen lapsi on. Kun tässä yksi päivä ärähdin hänelle että on aivan sama kumpaa sukupuolta tämä lapsi on ja että sillä sukupuolella ei pitäisi olla hänellekään mitään väliä niin anoppi tuhahti että "Mutta kyllähän sillä on väliä".

Miksi sillä on väliä? Sitä minä vain ihmettelen. Miksi yksillä sukupuolielimillä on niin iso rooli vanhemmille, etenkin äideille?

Ei se sukupuoli määritä sitä kuinka läheinen suhde on, tai "jääkö yksin" vanhuksena. Luonteesta ja arvoistahan se on kiinni.

Eikä se tyttö ole välttämättä tyttömäinen, jonka kanssa äiti voisi sitten sipsutella jossain ostoskeskuksessa ja leikkiä meikeillä ja kampauksilla, vaan aivan hyvin tyttö voi olla samanlainen peikkotyttö kuin esim. minä olin. Juoksin pitkin metsiä enkä muista päivää jolloin hiukseni eivät olisi olleet mullassa ja takuissa. Meikit ja vaatteet eivät minua teininä kiinnostaneet vaan olin mieluumin ajamassa motocrossia ja talvella lautailemassa.

Onneksi äitini ei ollut niin suppea että olisi hävennyt minua tai yrittänyt sulloa minua johonkin prinsessatyttö muottiin väkipakolla.

Asiat eivät mene aina niinkuin vanhemmat luulevat, varsinkaan lasten kanssa. Niissä kun on se yllätyssektori jota sanotaan persoonallisuudeksi.

(vähän ot:ksi meni, mutta ihmisten omat hienot päätelmät ärsyttävät todella paljon.)

Vierailija
13/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivaa kummasti toisten lisääntyminen ja lasten sukupuoli. Itselläni on vain yksi lapsi (riittää meille) ja ainahan niitä kyseliöitä löytyy tyyliin, että milloinkas sisarusta pukkaa? No eipä minua sinällänsä haittaa, siinähän kyselevät:)

Vierailija
14/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eka lapsi tyttö ja sitten 3poikaa..ja oon ihan suoraan sanonut että on kyllä kiva kun täällä äijien keskellä on yksi joka on minun kanssa samaa sukupuolta=)Pojat on ihania ja jatkossa ei väliä,vaikka vielä tulis poikia lisääkin,mutta kyllä mulla olisi varmasti tytön kaipuu jos ei tuota yhtä olisi talossa=)

Vierailija
15/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyypillinen elämäänsä katkeroitunut nainen jonka ainut ilo on jatkuvasti koittaa pahoittaa muiden mieltä ja pönkittää omaa itsetuntoaan.

Tod näk on vähän pulska miehensä pettämä lähiömamma jonka elämä nyt on vaan nii ankeeta että ei ole muuta tekemistä kun parhaansa mukaan yrittää ärsyttää muita.

Vierailija
16/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinulla se on ja rakastat juuri sitä lasta. Ja ajattelet miten kamalaa olisi jos tätä lasta ei oliskaan. Jos taas kaikki lapsesi olisivat poikia et osaisi tätä yhtä yksilöä kaivata.

Vierailija
17/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kumpaa sukupuolta ne on.

Vierailija
18/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on niin vaikeaa ymmärtää että kaikki eivät halua tyttöjä tai poikia, vaan lapsia, kuten asian pitäisi ollakin?

On oikeasti aika omituista toivoa sen 9kk ajan jompaakumpaa sukupuolta ja sitten valittaa täällä vielä monen vuoden päästäkin että "voi kun en sitä tyttöä/poikaa saanut". Ihmisen päässä on luultavasti silloin jotain pikkuisen vinksallaan, jos ei osaa nauttia siitä että on saanut LAPSIA. Sukupuolella ei pitäisi olla ihmisille mitään väliä enää tänäpäivänä.

No, meidän anopilla on vaikeaa tajuta että minulle on oikeasti yksi ja sama kumpaa sukupuolta tämä toinen lapsi on. Kun tässä yksi päivä ärähdin hänelle että on aivan sama kumpaa sukupuolta tämä lapsi on ja että sillä sukupuolella ei pitäisi olla hänellekään mitään väliä niin anoppi tuhahti että "Mutta kyllähän sillä on väliä".

Miksi sillä on väliä? Sitä minä vain ihmettelen. Miksi yksillä sukupuolielimillä on niin iso rooli vanhemmille, etenkin äideille?

Ei se sukupuoli määritä sitä kuinka läheinen suhde on, tai "jääkö yksin" vanhuksena. Luonteesta ja arvoistahan se on kiinni.

Eikä se tyttö ole välttämättä tyttömäinen, jonka kanssa äiti voisi sitten sipsutella jossain ostoskeskuksessa ja leikkiä meikeillä ja kampauksilla, vaan aivan hyvin tyttö voi olla samanlainen peikkotyttö kuin esim. minä olin. Juoksin pitkin metsiä enkä muista päivää jolloin hiukseni eivät olisi olleet mullassa ja takuissa. Meikit ja vaatteet eivät minua teininä kiinnostaneet vaan olin mieluumin ajamassa motocrossia ja talvella lautailemassa.

Onneksi äitini ei ollut niin suppea että olisi hävennyt minua tai yrittänyt sulloa minua johonkin prinsessatyttö muottiin väkipakolla.

Asiat eivät mene aina niinkuin vanhemmat luulevat, varsinkaan lasten kanssa. Niissä kun on se yllätyssektori jota sanotaan persoonallisuudeksi.

(vähän ot:ksi meni, mutta ihmisten omat hienot päätelmät ärsyttävät todella paljon.)

Defensseillä ihminen pyrkii suojautumaan psyykkisiltä uhilta, esimerkiksi liian tuskallisilta tunteilta. Kieltämiselle on ominaista että uhan olemassaolo kielletään tai siihen liittyvä vastuu siirretään muualle. Eli tässäkin tapauksessa ap siirtää omat epävarmuuden ja riittämättömyyden tunteensa ympäröiviin ihmisiin ja syyttää heitä epärealistisista odotuksista. Vaikka itse oikeasti jakaa lähipiirin odotukset. Näin se menee.

Vierailija
19/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä niin tyypillisistä kysymyksistä jaksetaan edes ärsyyntyä???

Vierailija
20/39 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tarvitsette sinne kotiin nimenomaan naisellista sipsutusta? Olisiko kannattanut valita elämänkumppaniksi miehen sijasta nainen?