Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyykö keliikkkko heti luopumaan viljoista

Vierailija
17.06.2012 |

Vai tuleeko heillekin repsshduksia. Jos pystyvät ihan tosta vaan luopumaan pullista ja herkuista, miksei ylipainoinen pystyis psyykkaamaan yhtä lailla, jos terveys kyseessä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmasti ylipainoisenkin helppo, jos olisi aina monta päivää kipeänä, jos söisi sokeria.

Vierailija
2/6 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

gluteenittomana on nykyisin tarjolla monenlaisia pullia, kakkuja ja leipiä eli ei tarvitse olla viljatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kahta asiaa ei voi verrata. ylipainoni ei ole kertynyt ns. pullista ja kakuista vaan ihan muista herkuista.

Keliakian oireet ovat ihan toiset kuin ylipainon, joten keliakia ei aikuisella monesti edes tarvitse psyykkaamista mitenkään pahemmin.

Vierailija
4/6 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ettei tule

Vierailija
5/6 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia on vakava sairaus, joka tekee tuhoa elimistössä. Joten kyllä se ruokavalio vaan on aloitettava heti eikä siitä saa poiketa yhtään.

Vierailija
6/6 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule välittömiä oireita viljoista ja olen keliaakikko. Oli kyllä silti "helppo" luopua gluteenipitoisista ruoista ja leivonnaisista, sillä ajattelen niitä diagnoosin jälkeen myrkkynä. Laitoin tuon helppouden lainausmerkkeihin, sillä olihan se suuri elämänmuutos, ja monta kyyneltä vuodatin, kun ei enää saanut syödä joitakin lempiruokiani, mutta yhtään en lipsunut.

Tosin olen myös aikoinani onnistunut todella hyvin laihduttamisessa, joten itsekuriakin löytyy ainakin jonkin verran.