Mikä kaveriani vaivaa?
Asumme perheeni kanssa ulkomailla mieheni töiden takia. Viikon päästä hyvä kaverini jonka olen tuntenut lapsesta asti on tulossa tänne hänen perheensä kanssa lomailemaan (heillä on samanikäinen lapsi kun meillä).
Kun kuulin että he ovat tulossa tänne, ehdotin että he voivat majoittua luonamme, koska täällä on törkeän kalliit hotellit. No, kaverini oli menossa hotelliin, mikä on minulle ok.
Oletin, että näemme silti heidän lomallaan ainakin kerran, kun muuten nähdään tosi harvoin. He kuitenkin vastasivat että heillä on koko lomalle jo ohjelmaa, eli he eivät millään ehdi nähdä.
Hei haloo, he ovat täällä kaksi viikkoa, he eivät aio vuokrata autoa, eikä täälläkään niin paljon tekemistä ole, että kahdeksi viikoksi on ohjelmaa.
Enkä tarkoittanut että me roikutaan mukana koko heidän lomansa ajan, vaan että oltais käyty vaikka yhtenä iltana syömässä.
Ehdotin myös, että jos he haluavat käydä jossakin, niin voin toimia kuskina. He kuulemma menevät mielummin taksilla.
Aina kun minä olen perheeni kanssa Suomessa, he näkevät ilomielin, tarjoontuvat näyttämään paikkoja jne.
Mikä tässä nyt on, että he eivät haluakaan nähdä, vaikka muuten nähdään vain kerran kahdessa vuodessa...? Mitään riitaa yms. meillä ei ole ollut.
Kommentit (3)
Tuskin kuitenkaan mitään henkilökohtaista. Ehkä loma on heille harvinaista herkkua tai niin kuin meillä kaikilla, vapaa-aika ja perheen oma yhteinen aika on aina kortilla. Ehkä hänestä tuntuu, että teillä majoittuessa olisi tavallaan velvollinen olemaan ja tekemään koko ajan kanssanne jotakin. Tarkoitan, että eivät saisi velvollisuudentunteessaan tehtyä perheenä, yksin ja keskenään juttuja.
Toi on puhtaasti huonoa käytöstä, ettei ehdi muka edes tavata koko loman aikana.
Itse kysyisin suoraan, tyyliin mua ihmetyttää, että ei ole aikaa nähdä kun tuutte tänne. Että tuli tarve kysyä, että onko kaikki ok vai kiikastaako jokin?
ainoa mitä voit tehdä, on olla ystävä ja sanoa että mielellään tapaisit hänet ja että halutessaan voi ottaa yhteyttä.
Tuon kyllä ymmärtää ettei halua toisella majoittua eikä hyväksikäyttää kuskipalveluna, moni pelkää että olisi kuitenkin vaivaksi jos suostuisi tuollaiseen. Mutta se on jo aika erikoista ettei voi edes käydä yhtenä iltana syömässä tai poiketa teillä pikaisesti.