Sanouduin irti vakituisesta sh:n toimestani
ja parhaillaan heitän keikkaa sinne ja tänne. Vaatiihan tämä tietyn luonteen, kun misään työpaikassa en oikeastaan ole tiimin jäsen. Yllättävän hyvin on työpaikoilla keikkalaiset huomioitu, mutta yhdessä paikassa (jonne menen juhannuksena) on pari henkilöä jotka käytöksellään saavat kyllä päivän aikana kurjan olon keikkalaiselle. Aivan surutta jättävät minut kaiken ulkopuolelle. Jos olen potilaan kanssa tehnyt jo tietyt toimet saattavat nämä surutta tehdä saman työn uudemman kerran.
Joo huomiotta tuollainen käytös pitäisi jättää, mutta miksi tuollatavalla sijaista kohdellaan? Minulla on kuitenkin 12 vuoden työkemus ja suurinpiirtein luulen tietäväni potilastyöstä jotain. Talossa talon tavat, mutta eihän niitä opi päivässä eikä parissa? Tuolla yksi hoitaja ei edes vastaa kysyttäessa kysymyksiini, katsoo vain ohi ja kohauttaa olkapäitään. Olen miettinytkin, että voisinko tuolla ottaa yhteyttä osastonhoitajaan ja ottaa asian esille, vai jätänkö huomiotta?
Huomasin viime viikolla, että tämä samainen henkilö kohteli talon kesäsijaisiakin samalla tavalla. Nämä sijaiset kääntyivät minun puoleeni ja kysyivät minulta neuvoa, vaikka he olivat tuolla opiskelunsa suorittaneet ja olleet sijaisina jo muutamia viikoja.. minä vasta muutaman päivän.
Kommentit (6)
Kuulostaa kammottavalta meiningiltä.
10v olen tehnyt pelkkiä sijaisuuksia ja pätkiä, ei enää jaksaisi mutta vakituistakaan työtä en ole saanut. Nuppipapereiden hankkimista olen harkinnut, niin loppukuittiväsynyt olen.
Eläkeikäänkin olis vielä liki 30v.
ja työttömänä ei ole liikaa tarvinnut olla. Keikkaillessa sitten näkee ne ihmiset jotka on olleet liian kauan samassa työpaikassa ja samassa työssä, se on just tuo asenne mistä ap kuvaili.
Tähän törmäsi jo opiskelijana, sitä ajatteli että se kuuluu siihen että olet tosiaan vain opiskelija. Mutta ei näköjään. Mutta keikkailijana olen myös oppinut sen että teen päivän työni omasta mielestäni hyvin ja niskojen nakkeluistakin huolimatta pyrin tulemaan kaikkien kanssa toimeen. Kun suljen oven työpäivän jälkeen jätän työt sinne.
mitäs läksit.