Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko häihin kutsua miehen mutta ei hänen vaimoa?

Vierailija
16.06.2012 |

Eli onko töykeää olla kutsumatta vaimoa häihin?

Tuntuisiko sinusta pahalta?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on töykeää!

Vierailija
2/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioparia ei voi kutsua ilman toista kuin todella poikkeuksellisissa tapauksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain mieheni, eli hänen veljensä. Emme olleet olleet tekemisissä vuosiin ja sitten, kun mieheni ei ollut ilmoittanut tulostaan ristiäisiin soittivat minulle, että tulemmeko sitten koko perhe, kun veli ei näemmä yksin tule. Ei menty sitten laikaan.

Vierailija
4/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta tuntui pahalta kun ei kutsuttu tuttavapariskunnan häihin, mutta mieheni kutsuttiin.

Tuli vain paha mieli. :/

Hääpari oli pari vuotta sitten yhdessä meidän häissä, ei tullut mieleenkään kutsua vain toista.

Miehenikin mielestä olisi ollut parempi jättää kutsumatta häntä sitten ollenkaan, kuin pelkästään hänet joka on kyllä vähän tökeröä. Oli kuinka pienet häät tahansa.

Vierailija
5/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta tuntui pahalta kun ei kutsuttu tuttavapariskunnan häihin, mutta mieheni kutsuttiin.

Tuli vain paha mieli. :/

Hääpari oli pari vuotta sitten yhdessä meidän häissä, ei tullut mieleenkään kutsua vain toista.

Miehenikin mielestä olisi ollut parempi jättää kutsumatta häntä sitten ollenkaan, kuin pelkästään hänet joka on kyllä vähän tökeröä. Oli kuinka pienet häät tahansa.

t.ap

Vierailija
6/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäisiin vain mieheni, eli hänen veljensä. Emme olleet olleet tekemisissä vuosiin ja sitten, kun mieheni ei ollut ilmoittanut tulostaan ristiäisiin soittivat minulle, että tulemmeko sitten koko perhe, kun veli ei näemmä yksin tule. Ei menty sitten laikaan.

Vierailija
7/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sählyporukka, työkaverit tms. jotka tulevat selvänä joukkona ja puolisoita ei tunneta lainkaan. Silloin ehkä. Ja kieltämättä silloinkin on kyllä aika tökeröä olla kutsumatta aviopuolisoa.

Vierailija
8/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on todella töykeää. Ellei kyseessä ole todellakin joku painava peruste miksi toista ei kutsuta.

Vierailija
9/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sählyporukka, työkaverit tms. jotka tulevat selvänä joukkona ja puolisoita ei tunneta lainkaan. Silloin ehkä. Ja kieltämättä silloinkin on kyllä aika tökeröä olla kutsumatta aviopuolisoa.

Komppi tälle. Aika poikkeustapaus on jos puolisoa ei kutsuta. Itselleni on käynyt kerran niin, että minut kutsuttiin, mutta avomiestäni ei. Tiesin että morsian ei pitänyt avomiehestäni ja tuntui ikävältä.

Vierailija
10/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhettä ei tunne ollenkaan. Tuttavapariskunnasta vain toisen kutsuminen on tökeröä, varsinkin jos molemmat ovat olleet apn häissä.

Vierailija
11/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhettä ei tunne ollenkaan. Tuttavapariskunnasta vain toisen kutsuminen on tökeröä, varsinkin jos molemmat ovat olleet apn häissä.

Jep, kyse tuttavapariskunnasta.

Kun meillä oli häät, ei tullut mieleenkään olla kutsumatta edes niitä puolisoita joita en ollut nähnyt. Eikä nyt varsinkaan kaveripariskuntaa! :O

Vierailija
12/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut erittäin ok ja ymmärrettävää jos meistä kumpaakaan ei olisi kutsuttu, mutta että toinen?!

Vierailija
13/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat täysin tapauskohtaisia asioita. Itse en ainakaan kutsu häihini serkkuni miestä, koska ystäväpiirissäni on muutama, joille hänen läsnäolonsa ei ole mieluisa asia. Minulle serkkuni läsnäolo on myös aika merkityksetön, joten oletettavasti jätän myös hänet kutsumatta. Välitän enemmän ystävieni fiiliksestä, sillä heidän kanssaan olen enemmän tekemisissäkin.

Vierailija
14/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen vain kutsuttaisiin. Ei tulisi mieleenkään,

Vierailija
15/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häihin kyllä tuli myös sinkut avecien kanssa, vaikka ei edes ollut avec-kutsut. Oletin että noin se yleensäkkin menee, joten en kiinnittänyt siihen sen suurempaa huomiota. Ei ollut mitään tarkkoja istumajärjestyksiä, niin ei tullut ongelmaa. Aika outo ajatus kutsua vain toinen pariskunnasta. Varmasti loukkaa.

Vierailija
16/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin, että lähes kaikkiin juhliin kutsutaan mies, hänen entisensä ja heidän lapsensa. Ei kummallekaan aveceja. Näin miehen sukujuhlissa.

Emme kyllä ole vielä naimisissa, joten sinänsä okei ettei minua kutsuta. Vähän vaan tulee fiilis, että oon ylimääräinen tässä kuviossa..

Yleensähän kutsut on aina avec.

Vierailija
17/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat täysin tapauskohtaisia asioita. Itse en ainakaan kutsu häihini serkkuni miestä, koska ystäväpiirissäni on muutama, joille hänen läsnäolonsa ei ole mieluisa asia. Minulle serkkuni läsnäolo on myös aika merkityksetön, joten oletettavasti jätän myös hänet kutsumatta. Välitän enemmän ystävieni fiiliksestä, sillä heidän kanssaan olen enemmän tekemisissäkin.

No aika vaikea uskoa että olisin jotenkin epämiellyttävä ihminen ja siksi ei olla kutsuttu. En ole koskaan sanonut mitään pahasti.

Vierailija
18/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tunne puolisoa, niin ei silloin mielestäni tarvitse kutsua häihin, ristiäisiin tai muihin. En minäkään haluaisi häihini tuntemattomia ihmisiä vaikka olisivat jonkun tuttuni puolisoja.

Mutta jos on tuttu myös puoliso ja samalla tavalla oltu tekemisissä myös hänen kanssa niin sitten vähän outoa.

En pitäisi silti töykeänä tai loukkaantuisi, ellei kyseessä ole joku läheinen ihminen, koska ymmärrän että jokainen kutsuu häihin ne ketkä haluaa sinne. En minä ainakaan edes haluaisi mennä häihin, jos tietäisin ettei minua sinne haluttu mutta kutsuttiin koska halusivat mieheni kutsua ja minut "piti" kutsua samalla.

Vierailija
19/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi kukin itse miettiä, että miksei saanut kutsua.

Vierailija
20/60 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman puolisoa voi kutsua mun mielestä silloin, jos kutsuu esim. työ- tai harrastusporukan (ja ei siis heidän puolisoitaan, joita ei ehkä edes tunne) mutta yksittäinen ihminen pitää aina kutsua puolison kanssa. Seurustelevasta pariskunnasta vain toisen osapuolen voisin kutsua jos eivät asu yhdessä tai suhde ei ole vielä kestänyt pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän