Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko sieniä syödä liikaa?

Vierailija
16.06.2012 |

Siis kerralla, herkkusieniä? Paistelin voissa äsken 500g ja "vahingossa" popsin kaiken...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsapuruja herkille

Vierailija
2/7 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotkut eivät kykene kunnolla hajottamaan sienten sokeria ja saavat siksi vatsavaivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä Paistoin 250g eli sen paketin tummia herkkusieniä. Nyt on yrjö kurkussa, kauhea olo. En voi kuvitella, että joku on vetänyt viel puolet enemmän. Olo on kauhea. Oli hyvää, ei voinut lopettaa. Nyt en varmaan,maan pysty vuoteen ainakaan syömään. Pää alkaa myös särkeä just....Tunnen. Mä sain 9 kuukautta sitten vuorokauden kestävän myrkytyksen sienistä, mutta silloin söin vahingossa vääriä, ainakin tulkitsin asian niin. Olin todella kipeä. Saattaa tässä jokin herkkyyskin olla. Alkaa kohta epäilyttää. Mutta oma moka oli tuo älyttömän määrän syöminen. Enhän muutenkaan syö kuin sika

Vierailija
4/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tässä olisi kysymys ihan muista sienistä.

Vierailija
5/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:05"]

Mä Paistoin 250g eli sen paketin tummia herkkusieniä. Nyt on yrjö kurkussa, kauhea olo. En voi kuvitella, että joku on vetänyt viel puolet enemmän. Olo on kauhea. Oli hyvää, ei voinut lopettaa. Nyt en varmaan,maan pysty vuoteen ainakaan syömään. Pää alkaa myös särkeä just....Tunnen. Mä sain 9 kuukautta sitten vuorokauden kestävän myrkytyksen sienistä, mutta silloin söin vahingossa vääriä, ainakin tulkitsin asian niin. Olin todella kipeä. Saattaa tässä jokin herkkyyskin olla. Alkaa kohta epäilyttää. Mutta oma moka oli tuo älyttömän määrän syöminen. Enhän muutenkaan syö kuin sika

[/quote]

Jos sulla on vaan trehaloosi-intoleranssi?

Vierailija
6/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla himo sieniin? Mulle sienet on ns. pakkopullaa. Teen niitä vieraitteni aterian lisukkeeksi siksi, että niitä arvostetaan ja ne on ns. trendikkäitä. Minusta ne maistuu ällöttävän kumimaisilta tai ei miltään. Hauska/outoa kuulla, että joidenkin mielestä sienet on niin herkullisia, ettei niiden syömistä voi lopettaa! :)

Vierailija
7/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä meksikolaisia psilosybiinisieniä voi. Kaikki on yhtä hemmetin tivolia ku niitä syö ja lopulta muuttuu noidaks. Niin ja talojen seinillä on muuten kasvot, ja pensaat puhuu vaikkei me sitä kuulla yleensä. Herkkusienistä saat vaan oivallista pastaa tai vatsanväänteitä.