Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muut kestänyt viikon erossa lapsestaan?

Vierailija
07.06.2012 |

Olemme lähdössä häämatkalle miehen kanssa ja lähdemme viikoksi ja emme ota 2v3kk vuotiasta lasta mukaamme. Aluksi epäröin voinko lähteä, mutta järki voitti tässäkin asiassa. Nyt vaan mietin että miten sitä pärjää erossa? Lapsella tuskin on ongelmaa, on menossa mummolaan jossa käy melkeen päivittäin muutenkin ja on ollut viikonloppuja siellä öitä kanssani ja ilman. On toki mukavaa saada viikko miehen kanssa kahden, ihan luksusta. Kuitenkin miten sen ikävän kestää?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on monesti viikonkin isällään. Kun kuitenkin näin, että lapsesi on vasta 2v3kk, niin silloin oli maksimissaan 3vrk poissa.

Vierailija
2/8 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita teidän juttuja että vaan 3 vrk. en nyt tarvitse kenenkään "asiantuntijoiden selvityksiä" tms. Vaan vinkkejä ikävän kestämiseen :-D Sillä olette mitä mieltä tahansa aion jättää lapseni viikoksi mummolaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan lapsiani vastavasti mutta en roiku heissä.

Vierailija
4/8 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle viikko on ikuisuus.

Vierailija
5/8 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeintä on, että lapsi on hyvässä hoidossa ja turvassa ja hänellä on kivaa. Minulla ei ole ollut mikään mahdoton ikävä - on niin ihanaa saada olla ilman vastuuta lapsista ihan aikuisena aikuisten kesken.

Turha pelätä sitä ikävää etukäteen.

Vierailija
6/8 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä mä uskon, että sen ikävän kestää. Etukäteen tuntuu pahalta, mutta kun reissussa on hauskaa, niin aika menee kuin siivillä. Ehkä välillä tuntee huonoa omatuntoakin siitä, ettei joka hetki ehdi kaivata...

Mutta varaudu siihen, että kun palaat, niin lapsi osoittanee teille mieltään. Hän ei ehkä hakeudukaan niin lämpimästi syliisi, kuin itse olet ajatellut, ihanaa jälleennäkemistä... Kyllä tuossa ajassa pikkuinen vähän vieraantuu väkisinkin, ei tokikaan ole pitkäkestoista, mutta muistan kun itse olin 4 yötä erossa about tuon ikäisestä ja kun ajoimme mummolaan lasta hakemaan, sydän pamppaillen odotin että saan napattua lapseni syliini - ja pettymys oli kova, kun vastaanotto oli tyyliin vilkaisu että "jaa te... mummo, ota syliin"... Tosiaan meni ihan minuuteissa ohi, mutta kyllä silloin tajusin että tuo on pitkä aika noin pienelle. =(

Joo, tämä siis enimmäkseen pohjaksi sille, mitä sinä saatat kokea, eli kestät. En sitten menekään siihen, miltä se tuntuu lapsestasi, olet selkeästi sen osoittanut merkityksettömäksi...

Vierailija
7/8 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/8 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä palstalla on kaikki sitä mieltä, että vasta teininä lapsen voi jättää viikoksi hoitoon.

Herranjumala!