tekis mieli irtisanoa lasten hoitopaikat heinakuuksi ja hakea uusiksi elokuulle
Mitenkähän suhtautuisivat? Tympii maksaa heinäkuulta, kun lapset ei ole edes hoidossa.
Kommentit (42)
Onneksi heinäkuu ilmainen jos ei lapset ole hoidossa. Eli kivasti 450euroa säästyy ilan irtisanomisia.Luulin, että jokaisella paikkakunnalla sama juttu, mutta ei näköjään. Eipä ole paljon lapsia lomalla tällä tyylillä hoidossa, kun kunta on tullut mukavasti vastaan. Hyvä Vaasa!
Mulla on bruttopalkka 2600€ ja miehellä vähän vähemmän. Lisäksi paritonnia vuodessa vuokratuloa. Niin vain napsahdettiin korkeimpaan maksuluokkaan. Ei tästä todellakaan ylimääräistä rahaa jää.
Meillä on samat tulot, muttei vuokratuloa ja mekin maksamme kattomaksua. Silti meillä on varaa mennä lomalla kivoihin paikkoihin, kun olemme säästäneet. Suosittelen lämpimästi sen sijaan että urputat koko kesän täällä katkerana ja kuvittelet vielä kaupungin vittuillessaan ottavan maksun teiltä lomakuulta. Lue tämä ketju ja ota opiksesi, saatat viisastua. Luultavasti et, on pää niin syvällä persiissä kyllä.
Sinulla varmaan mies osallistuu päivähoitomaksuihin yms? Hienoa, minulla nimittäin ei. Maksan yksin omasta palkastani hoitomaksut ja kaikki asumiskulut. Enkä aio kirjoittaa syistä sen enempää. Kaiva kuule se oma pääsi sieltä perseestä ja koita olla vähän vähemmän besserwisseri. Oikein paskaa kesää sulle.
Meidän kesästä tulee huippukiva, toisin kuin sinun, joka myrkýtät asenteellasi koko perheesi elämän ja varmaan naapureitten/sukulaistenkin, ystäviä sinulla ei varmaan enää ole. Kuten ei nähtävästi miestäkään? Tai hän on pelannut/huoinut rahansa, kun ei osallistu mihinkään. Kyllähän se vituttaa :)
Ehkä vielä jonain päivänä huomaat, ettei kaikki mene aina kuin wisterialanella.
Onneksi heinäkuu ilmainen jos ei lapset ole hoidossa. Eli kivasti 450euroa säästyy ilan irtisanomisia.Luulin, että jokaisella paikkakunnalla sama juttu, mutta ei näköjään. Eipä ole paljon lapsia lomalla tällä tyylillä hoidossa, kun kunta on tullut mukavasti vastaan. Hyvä Vaasa!
Hienosti meillä, heinäkuu ilmainen ja kesä-elokuu maksetaan vain paikalla olevista päivistä :)
Mulla on bruttopalkka 2600€ ja miehellä vähän vähemmän. Lisäksi paritonnia vuodessa vuokratuloa. Niin vain napsahdettiin korkeimpaan maksuluokkaan. Ei tästä todellakaan ylimääräistä rahaa jää.
Meillä on samat tulot, muttei vuokratuloa ja mekin maksamme kattomaksua. Silti meillä on varaa mennä lomalla kivoihin paikkoihin, kun olemme säästäneet. Suosittelen lämpimästi sen sijaan että urputat koko kesän täällä katkerana ja kuvittelet vielä kaupungin vittuillessaan ottavan maksun teiltä lomakuulta. Lue tämä ketju ja ota opiksesi, saatat viisastua. Luultavasti et, on pää niin syvällä persiissä kyllä.
Sinulla varmaan mies osallistuu päivähoitomaksuihin yms? Hienoa, minulla nimittäin ei. Maksan yksin omasta palkastani hoitomaksut ja kaikki asumiskulut. Enkä aio kirjoittaa syistä sen enempää. Kaiva kuule se oma pääsi sieltä perseestä ja koita olla vähän vähemmän besserwisseri. Oikein paskaa kesää sulle.
Meidän kesästä tulee huippukiva, toisin kuin sinun, joka myrkýtät asenteellasi koko perheesi elämän ja varmaan naapureitten/sukulaistenkin, ystäviä sinulla ei varmaan enää ole. Kuten ei nähtävästi miestäkään? Tai hän on pelannut/huoinut rahansa, kun ei osallistu mihinkään. Kyllähän se vituttaa :)Ehkä vielä jonain päivänä huomaat, ettei kaikki mene aina kuin wisterialanella.
valita mies paremmin, ettei lipeä asumis-ja päivähoitokustannuksista.
piti hoidon alkaa edellisen vuoden elokuussa, että saa seuraavana vuonna maksuttoman kesäkuukauden/kuukaudet. Niinpä mekin haimme paikkaa 31.8. alkaen ja nyt sitten tänä kesänä on 8 viikkoa lomalla ja maksutoomalla kaudella
Tai siis vanhempi tietysti. Irtisanoo toukokuun lopussa ja toivoo pääsevänsä takaisin elokuussa. Heinäkuun (lomakuukauteni) palkat maksetaan etukäteen, joten oikeasti tekee tätä noin 250 euron takia.
Tänä keväänä sain kesäkuun alusta uuden pysyvän hoitolapsen ja tietysti otin. Ottaa päähän tuommoinen temppuilu.
t. pph
Minäkin kikkailisin jos noin surkeasti on...
Näissähän on jonkin verran kuntakohtaisia eroja, ja yksityisten ja kunnallisten pph:ienkin systeemeissä on eroja eri kaupunkien välillä.
Meilläpäin on automaattisesti maksuton heinäkuu, jos lapsi ei ole hoidossa, mikäli on ollut koko kauden hoidossa. Mahdollista on myös saada kesäkuu maksuttomaksi, mikäli lapsi ei tarvitse silloinkaan hoitoa. Perheelle hyvä, mutta hoitajalle huono, sitä joutuu sitten puolelle palkalle, eikä itse voi asialle mitään. Toisaalta, jos minulta sanoo koko paikan irti toukokuun lopussa, tulijoita varmasti on kyllä siinä määrin, että paikkaa ei kyllä takuulla saa takaisin elokuun alussa! Miettikääs nyt asiaa hoitajankin kannalta! Teilläkö ei tuntuisi missään, jos yhtäkkiä putoaa palkka puoleen?
Toisekseen on ne opetkin ilman palkkaa kesän.
alkoi meidän tarhassa kun ilmoitin että tuleva eskarilainen ei lomaile heinäkuussa.
Lisäksi taapero aloittaa jussin jälkeen kokoaikaisena (nyt ollut 60%) ja vauvakin aloittaa tarhan juuri silloin.
Siinä on useampikin tätsy soitellut ja nykinyt hihasta.
Mikä siinä on niin vaikea käsittää???
Kun ilmoitan tarvitsevani paikkoja, niin silloin se on niin!
Jos olisit nätimmin kirjoittanut, olisin voinut myös kiittää tiedosta.
mutta ottaa päähän tuo asenteesi, että kaupunki yrittää rahastaa hoidolla ihan vittuillakseen. Tiedoksesi, että kaikkien meidän verorahoilla rahoitetaan myös sinun lastesi verrattain halpaa hoitoa. Lisäksi olet jo aimmin hakenut lapsellesi hoitopaikkaa ja ainakin täällä Helsingissä asia ilmaistaan ihan näinkin selkeästi:
"PÄIVÄHOITOON HAKEMINEN
Päivähoitoon haetaan viimeistään neljä kuukautta ennen päivähoidon tarvetta tai heti kun hoidon tarve on tiedossa. Päivähoitohakemus on voimassa vuoden."
http://www.hel.fi/hki/sosv/fi/P_iv_hoito/P_iv_kodit/Hakeminen
Jos olisit nätimmin kirjoittanut, olisin voinut myös kiittää tiedosta.mutta ottaa päähän tuo asenteesi, että kaupunki yrittää rahastaa hoidolla ihan vittuillakseen. Tiedoksesi, että kaikkien meidän verorahoilla rahoitetaan myös sinun lastesi verrattain halpaa hoitoa. Lisäksi olet jo aimmin hakenut lapsellesi hoitopaikkaa ja ainakin täällä Helsingissä asia ilmaistaan ihan näinkin selkeästi:
"PÄIVÄHOITOON HAKEMINEN
Päivähoitoon haetaan viimeistään neljä kuukautta ennen päivähoidon tarvetta tai heti kun hoidon tarve on tiedossa. Päivähoitohakemus on voimassa vuoden."<a href="http://www.hel.fi/hki/sosv/fi/P_iv_hoito/P_iv_kodit/Hakeminen" alt="http://www.hel.fi/hki/sosv/fi/P_iv_hoito/P_iv_kodit/Hakeminen">http://www.hel.fi/hki/sosv/fi/P_iv_hoito/P_iv_kodit/Hakeminen</a>
Koko heinäkuu olisi maksuton ja kesä- ja elokuulta maksettaisiin vain ennalta ilmoitettujen hoitopäivien mukaan.
josta muutenkin patistavat kaikki pois heinäkuuksi. Ei ole pois kenenkään yksityisistä rahoista.
Jaa, mun mielestä minä maksan ihan tarpeeksi hoitomaksuja. Samaan aikaan siellä on hoidossa kotiäitien ja työttömien lapsia, joista ei mene mitään maksua. Ei tosiaankaan minkään yhteiskunnan takia huvita maksaa mitään ylimääräistä. Minä olen "kikkaillut" erittäin vähän verrattuna moneen muuhun.
En minä todennäköisesti uskalla irtisanoa hoitopaikkaa, siinä on kumminkin se riski että päivähoitotoimistossa on töissä joku veemäinen av-mamma, joka "kostoksi" sijoittaa lapset jonnekin nevadaan.
Harmittaa kyllä, että menee ne hoitomaksut ihan turhaan. Olisi ollut kiva tehdä jotain kesälomalla. ap
teillä 500e hoitomaksut,niin tuskin ihan huonot tulotkaan on,joten varmaan jotain kuitenkin voitte lomalla tehdä.
etä tulorajoille pitäisi tehdä jotain. Nyt napsahtaa jo aika mitättömillä bruttotuloilla ylimpään maksuluokkaan, taitaa olla että nelihenkisessä perheessä raja on n. 1800e eli 900/vanhempi. Mielestäni tähän pitäisi saada muutos ja pitäisi olla reilusti enemmän tienaaville ylempiä luokkia. Jos ajattelee, että nelihenkinen perhe, jossa isä töissä, äiti kotona niin äidin ei kyllä kannata rahallisesti lähteä töihin, jos palkka ei ole paria tonnia enempää.
Meidän kesästä tulee huippukiva, toisin kuin sinun, joka myrkýtät asenteellasi koko perheesi elämän ja varmaan naapureitten/sukulaistenkin, ystäviä sinulla ei varmaan enää ole. Kuten ei nähtävästi miestäkään? Tai hän on pelannut/huoinut rahansa, kun ei osallistu mihinkään. Kyllähän se vituttaa :)
Jos haen 1.8. Alkaen töiden takia. Kolme viikkoa etukäteen oitää hakemus olla ja vielä ehtisi. Tuskin sinne kesäksi on tubkua, riski on että ovat vain ilkeitä ja tekrvät asioista vaikeita.
Jos saat yllättäen töitä, pitää hoitopaikan järjestyä 1-3 viikossa, riippuen työn alkamispäivästä. Jos tiedät jo nyt meneväsi töihin 1.8., niin tuota pikahakumahdollisuutta ei ole.
koska olen töissä. Heinäkuussa lapsilla on lomaa koko kuukausi. Enkä tietenkään miettisi tällaista, jos lomakuukausi olisi minulle maksuton. ap
Olette kuvottavia! Eikö teillä ole mitään käsitystä siitä miten tämä meidän yhteiskunta toimii? Ne henkilöt, jotka lastanne hoitavat saavat palkkaa myös kesäkaudella! Ei ne henkilökustannukset katoa, vaikka lapsenne lomailee! Ja niistä henkilökustannuksista suurin osa kustannuksista syntyy. Sitä paitsi Suomessa maksamme vain murto-osan todellisista kustannuksista hoitomaksuna muutenkin. Että mua ällöttää tuommoiset lusmuilijat!
Mä maksan mielelläni ne päivähoitomaksut, mitä laskutetaan ja olen kiitollinen tästä meidän maamme systeemistä, missä mahdollistetaan molempien vanhempien työssäkäynti!
irtisanoin lapseni kesä- ja heinäkuuksi ja pääseevät samalle kunnalliselle pph:lle elokuun alusta. Ja irtisanoin siksi että saan kelalta kotihoidontuen tältä ajalta! Kysyin meidän alueen päivähoidonohjaajalta voiko näin tehdä ja hän sanoi että tottakai voi, ihan normisettiä esim. opettajat yleensä tekee näin!