Voiko taaperolle tilata mitään ruokaa esim. Hesestä?
Mitä ja missä taaperonne syö kun olette päivän shoppailemassa?
Kommentit (25)
sitä samaa heseruokaa kuin me muutkin. Niin harvoin käydään, että saa myös syödä vähän ranskalaisia ja hampurilaista. Limsan tilalle ollaan otettu maito ja ranskalaisetkin voi korvata niillä kananuggeteilla(?). Meidän taapero niitä ei tosin halunnut, vaan äidin ranskalaisia. Niin ja sieltä voi pyytää myös ihan suolattomana ne ranskalaiset.
Hampurilaista, ranskiksia ja limua.
mutta kommentoin sen verran, että mielestäni pienelle lapselle ei tulisi tarjota ihan jokaista "epäterveellistä" ruokaa mitä itse syömme. Ei edes maistamis mielessä. Itse ottaisin mukaan lapselle omat eväät, kuten pilttipurkki-ruokaa. Maissinaksut menee lapsella ranskanperunoista. Jokainen vanhempi kuitenkin itse päättää milloin maistellaan mitäkin. Mutta oma näkemykseni on, että ainakaan juuri Hesestä ei löydy taaperoille sopivaa ruokaa. Joten siksi meillä ei edes aiota maistella liian aikasessa vaiheessa.
Anna pureksia sun hampparia tai osta oma.,mäkistä saa,omebapaloja,hesestä pikkuporkkanoita,minisalaattia,kanafileitä. Juomana limun tilalle maitoa ja tuoremehua. Kyllä sitä voi löysätä,pipoa ja antaa ranskalaisiakin. Tuskin hese teidän jokapäiväinen ruokapaikka on. Kyllä olen ottanut leipää,naksuja,hedelmiä,purkkiruokaa ihan lastakin varten.
Jos joskus jossain mielenterveyshäiriössä satun Heseen tms. menemään ja lapset on mukana niin isommat syö hampurilaisateriat ja pienin saa osan isompien ranskiksista ja osan mun feta- tai burgersalaatista. Maitoa juomaksi.
mutta kommentoin sen verran, että mielestäni pienelle lapselle ei tulisi tarjota ihan jokaista "epäterveellistä" ruokaa mitä itse syömme. Ei edes maistamis mielessä. Itse ottaisin mukaan lapselle omat eväät, kuten pilttipurkki-ruokaa. Maissinaksut menee lapsella ranskanperunoista. Jokainen vanhempi kuitenkin itse päättää milloin maistellaan mitäkin. Mutta oma näkemykseni on, että ainakaan juuri Hesestä ei löydy taaperoille sopivaa ruokaa. Joten siksi meillä ei edes aiota maistella liian aikasessa vaiheessa.
heseen lähteä ollenkaan.
Ei meidän taapero huutamatta jää sivuun katselemaan kun muut syö ihan jotain muuta mitä hänelle tarjotaan.
Kaikkea epäterveellistä jos aikoo lapselta välttää, niin ei pidä mennä ulos syömään. Mielestäni terve suhtautuminen kaikkeen ruokaan on kuitenkin hyvä opettaa jo ihan pienestä.
Itselleni ei annettu karkkia saati roskaruokaa lapsena juuri lainkaan. Arvaa vaan olenko syönyt itseni lihavaksi kaikella kielletyllä herkulla mitä vain olen nähnyt. Nyt aikuisena sitten opetellaan taas oikein syömistä ja opetetaan se myös lapselle.
No tuo meidän 1,5v on kyllä jo kotioloissa maistellu yhtä sun toista meidän aikuisten lautasilta että kyllä pari suolatonta ranskista ja palahampurilaista menee leikiten, kun Hesessä käydään 0-2 kertaa vuodessa..
ei se hesen ruoka mitään myrkkyä kuitenkaan ole, joten meillä on saanu hampurilaista (pelkällä ketsupilla, kun ei se majoneesi ole lapsen makuun). Ranskalaisetkin saa tosiaan suolattomina jos haluaa. Ja juomaksi vesi tai mehu tai maito. Ihan ok ruoka minusta. Ei ihan jokapäivä tarvii näin syödä, mutta jos jollain shoppailureissulla tai lomareissulla näin syö, niin ihan hyvä.
juomaksi maito (ei suostu juomaan mehua, limskaa tms. mikä on parempi kuin hyvä). Ei se lapsi siihen kuole vaikka joskus saa vähän hampparia syödä, kun sitä ei syödä edes joka viikko saati kuukausi.
helposti: sen kun tilaa.
Meidän lapset syö siellä missä mekin. Jos joskus käydään Hesessä, niin silloin syövät ranskiksia ja hampurilaista. Ei se mitään meidän arkiruokaa ole.
oon ottanu yleensä oman purkkiruoan mukaan lapselle ja lämmittänyt mikrossa, mutta saa kyllä syödä ranskiksia ja ottaa ekat haukut mun hampurilaisesta. Joskus tilattiin lapselle omakin hamppari, mutta ei se syönyt siitä kuin ne pari haukkua kun ei enää maistunut. Ehkä vuoden päästä vois jo maistua paremmin.
Joskus syödään kahvilassa, lapsi tykkää täytetyistä leivistä, joten yleensä jotain sellasta kevyempää ja syödään sitten kotona illalla tukevammin.
Mutta ravintolassa syödään usein. Joskus lapsi on ollut omissakin eväissä mutta yleensä syö ravintoloiden kala- tai kasviannoksia (emme syö lihaa). Hesessä nyt kolmivuotias lapseni on tainnut käydä kolmisen kertaa. On syönyt yhden kerran kasvis, yhden kerran kalahampurilaista ja yhden kerran fish & chipsiä. Pizza raxissakin on pari kertaa syöty mutta yleensä muissa ravintoloissa.
Kahviloissa käydään myös usein välipalalla. Silloin lapsi syö yleensä kotoa mukaanotetun jogurtin ja jotain kahvilatuotetta (leipää tai jotain makeaa leivonnaista tms. joskus salaattia tms.). Mehua lapseni juo harvoin mutta kahvilassa voin jotain sellaista hänelle ostaa.
siis eikait se niin vaarallista ole jos joskus saa hampparia. Eri asia se on vauvan (1v) kanssa, jota voi huijata piltillä vielä (joka on siis teollista ruokaa kans, ei mitään superterveellistä!!!!!). Ei taaperoa, 2-3 vuotiasta saa syömään pilttiä tai naksua jos vieressä on ranskalainen. Se kyllä tajuaa jo.
sullattomat ranskalaiset ja juustohamppari pelkällä ketsupilla, juomaksi maito menee meillä. Laps ei tykkää majoneesista... Ja suolaa ei kaipaa ranuihinsa.
ja joskus oma sämpylä, mut ei mitään välissä. Yleensä syötän lapsen ennen kuin mennään. Voi sitten siinä vähän napostella uusia makuja kun me mässätään jotain epäterveellistä.
olisi sula mahdottomuus shoppailla koko päivä tuon taaperon kanssa.
Mutta joo, muilla pitemmillä reissuilla pikkuinen on syönyt sitä mitä me muutkin, oli se sitten pikaruokaa taikka normaalia ravintolasapuskaa.
puhuu noista suolattomista ranuista, mun tietääkseni Hesessä ainakin ne ranskalaiset on valmiiksi suolattuja? :o
tekeehän ne kaikkea muutakin "erityistä" tilauksesta. Kuten hampparin ilman majoneesia jne.
Ja paremmin se noilta onnistuu. Tilasin joskus ABC-tyyppisessä ravintolassa taaperon annoksen suolattomana, joten saatiin sitten koko seurueen tilaus suolattomana
eli esim. heseruokaa.