Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lähihoitaja tai sairaanhoitaja jäädä työttömäksi?

Vierailija
10.07.2014 |

Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta mua kiinnostaa onko joku lähihoitaja tai sairaanhoitaja ollut työttömänä ja jos niin minkä takia.

ap

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä olisi kyllä tarjolla; sijaisuuksia ja pätkätöitä lähinnä. Kuitenkin 99% on vuorotyötä ja erityislapsen yksinhuoltajana en sellaista voi ottaa. Onneksi opiskelen jo toista alaa. Kyllä työttömyydelle on monia syitä myös hoitoalalla.

Vierailija
42/58 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveydenhoitaja ja pian jään työttömäksi. Olen hoitanut lapsia kotona 5 vuotta ja nyt kun olen kysellyt töitä niin sanotaan ei oota, kun ei ole lääkeluvat voimassa. Miten mä voin ne luvat päivittää jos en kerta pääse töihin niitä näyttöjä ja tenttejä tekemään?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on muuten palkka Ruotsissa sairaanhoitajilla? Suomessa se on vuorotyössä sitä 3000e paikkeilla tai muutaman satasen yli, Norjassa yli 5000e/kk, mites Ruotsissa? Suomalaiset hoitsuthan pääsee samalla tutkinnolla Norjaankin töihin ja tommosella palkalla..

Lähäreillä ei kyllä Suomen maaseudulla ole mitään 3000€/kk palkkoja lisineen. Just menee yli 2000€/kk.

Kyse olikin sairaanhoitajista.

44/58 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kuullut, että hoitajien olisi vaikeampaa työllistyä nyt kun hyvinvointialueilla on rahat tiukassa? Onko kaikki joulukuussa valmistuneet sairaanhoitajat ja lähihoitajat saaneet töitä?

Vierailija
45/58 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Onko kukaan kuullut, että hoitajien olisi vaikeampaa työllistyä nyt kun hyvinvointialueilla on rahat tiukassa? Onko kaikki joulukuussa valmistuneet sairaanhoitajat ja lähihoitajat saaneet töitä?

Kyllä meillä esh:ssa on koko ajan haku päällä ja hakijoita ihan sormilla laskettava määrä per toimi jos sitäkään

Vierailija
46/58 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä puhuin meidän hyvinvointialueen yhden johtajan kanssa, en nyt muista tarkaan mikä titteli mutta johtaja/päällikkötasoa joka palkkaa ihmisiä. Hän sanoi, että kun palkkaavat hoitajia, ja siellä hakijoiden joukossa on joku, joka on kuukauden, siis yhden kuukauden, ollut työttömänä, hänessä täytyy olla jotain vikaa, hän on heti epäluuloinen, eikä oikein halua palkata sitä henkilöä. Silti, vaikka meilläkin on ollu pulaa hoitajista, varsinkin sijaisista. Luulisi ettei voi noin nirso olla.

Vierailija
47/58 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkeluvat saa maksamalla vaikka ite. 

Vierailija
48/58 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön lähihoitaja. En suostunut katsomaan huonoa hoitoa. Tein valituksen Valviraan. Määrä- aikaisuuttani ei jatkettu. Kukaan ei palkkaa minua, koska en suostu huonoon vanhusten hoitoon.

Vierailija
49/58 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on toinenkin tutkinto, pystyy olemaan työttömänä ilman, että saa työtarjouksia hoitoalalta.

Itse tein hoitoalan lyhyitä sijaisuuksia, kunnes työssäoloehto täyttyi, minkä jälkeen ilmoitin työkkärille etsiväni töitä toisella tutkinnollani. Työnhaun aikana tein keikkaa ja nostin samalla soviteltua ansiosidonnaista.

50/58 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Lisää kommentteja?

51/58 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön lähihoitaja. En suostunut katsomaan huonoa hoitoa. Tein valituksen Valviraan. Määrä- aikaisuuttani ei jatkettu. Kukaan ei palkkaa minua, koska en suostu huonoon vanhusten hoitoon.

Miksi kerroit työnantajalle tehneeksi valituksen? Vai oliko kyseessä kuitenkin AVI eli aluehallintovirasto? Eikä sinne voi tehdä valitusta anonyymina?

Vierailija
52/58 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisilla tuntuu töitä olevan, mutta vakinainen paikka tuntuu olevan vaikea saada. Vanhushoitoon erikoistunut lähihoitaja nuori ei tästä niin stressaa, hän sanoi että saapahan vaihtelua mutta kotihoito on ajokortittomana hankalaa.  Sairaanhoitajalla vei useita vuosia mutta nykyään hänellä on sairaalassa vakipaikka. Yksi tuttu oli vuosia ja kun hän kyseenalaisti sukulaisten ottamista hänen yli, häntä ei enää otettu ja sanottiin että pidetään huoli ettet mistään tästä kaupungista enää töitä saa. No hän sai yksityiseltä puolelta. 

53/58 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisilla tuntuu töitä olevan, mutta vakinainen paikka tuntuu olevan vaikea saada. Yksi tuttu oli vuosia ja kun hän kyseenalaisti sukulaisten ottamista hänen yli, häntä ei enää otettu ja sanottiin että pidetään huoli ettet mistään tästä kaupungista enää töitä saa. No hän sai yksityiseltä puolelta. 

Tuon on pakko olla tapahtunut pikkupaikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat toisensa. 

Vierailija
54/58 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun otsikkoon vastauksena tulee mieleen lähinnä se, jos hoitaja ei sovellu kyseiseen työpaikkaan. Eli työ ei suju, vaikka kollegat sekä esihenkilö puuttuisi asiaan ja vaikka työntekijälle annettaisi kerta toisensa jälkeen  uusia mahdollisuuksia muuttaa toimintatapojaan. Syynä soveltumattomuuteen  esim omat mt-ongelmat ja/tai sairaudet.

Vierailija
55/58 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti voi jäädä, ja jos vielä poistattaa oikeudet, niin ei voi karenssin uhallakaan määrätä niihin hommiin.

https://www.tehylehti.fi/fi/uutiset/tuhat-hoitajaa-pyysi-poistamaan-amm…

Vierailija
56/58 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Ei aina löydy sopivaa työpaikkaa. Sellaista, johon pääsisi ja joka olisi itselle myös se sopiva matkojen yms puolesta.

57/58 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kommentteja?

Vierailija
58/58 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terveydenhoitaja ja pian jään työttömäksi. Olen hoitanut lapsia kotona 5 vuotta ja nyt kun olen kysellyt töitä niin sanotaan ei oota, kun ei ole lääkeluvat voimassa. Miten mä voin ne luvat päivittää jos en kerta pääse töihin niitä näyttöjä ja tenttejä tekemään?!

Minäkin olen ihmetellyt joitakin työpaikkailmoituksia, kun niissä vaaditaan voimassa olevat lääkeluvat. Eikö ne olekaan enää organisaatiokohtaiset? Ainakaan muutama vuosi sitten esim. sotessa suoritetut lääkeluvat ei olleet voimassa yksityisessä paikassa ja toisinpäin.