Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en tajua, että miten joku voi lukea jotain kirjoja.

Vierailija
14.06.2012 |

Mitä iloa siitä on, että lukee esimerkiksi jotain Harry Potter-kirjoja, kun ne saa elokuvinakin?????

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffoista sitä paitsi puuttuu vähintään puolet. Tai sit ne jutut menee yksikertaisesti väärin. Harry Potter on ihan loistava esimerkki tästä :D

Olen lukenut kaikki ja nähnyt kaikki leffat.

Vierailija
2/11 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kirja antaa mielikuvitukselle huimaavasti enemmän tilaa kuin kuva kuvalta etenevä elokuva. Se on erittäin tärkeää varsinkin lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän aikaan illasta?

Vierailija
4/11 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten edes jaksan kommentoida tähän mutta kommentoimpa siltikin..

Kokeilepa lukea yksi kirja. Kirjat ovat aina jännempiä kuin niistä tehdyt elokuvat.

Lukiessa voi kuvitella, elokuvat kuvittaa puolestasi.

Vierailija
5/11 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on että esim. Potterit jos on nähnyt niin mitä niitä enää lukemaan. (paitsi ettei kuitenkaan välttämättä. Kyllä niistä silti hyvän lukukokemuksen voi saada:)).

Yleinen sääntö onkin lukea kirja ensin ja sitten (ehkä!) katsoa se leffa. Leffa on AINA huonompi kuin kirja joten....

Jos itse luen tosi hyvän kirjan, en tosiaankaan halua pilata lukukokemusta katsomalla jonkun huonon elokuvan.

Vierailija
6/11 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja olen akateemisesti koulutettu. Jouduin vaan tekemään 10 kertaa enemmän töitä opintojen eteen kuin muut.

Vierailija
7/11 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on että esim. Potterit jos on nähnyt niin mitä niitä enää lukemaan. (paitsi ettei kuitenkaan välttämättä. Kyllä niistä silti hyvän lukukokemuksen voi saada:)).

Yleinen sääntö onkin lukea kirja ensin ja sitten (ehkä!) katsoa se leffa. Leffa on AINA huonompi kuin kirja joten....

Jos itse luen tosi hyvän kirjan, en tosiaankaan halua pilata lukukokemusta katsomalla jonkun huonon elokuvan.

Minä näin ekaksi nuo Potter-elokuvat ja luin sitten kirjat. Ja olin ihan haltioissani, koska leffat eivät todellakaan olleet mitään noiden rinnalla. Leffoista oli jätetty todella paljon olennaisia asioita pois.

Kirjat jättävät myös enemmän varaa mielikuvitukselle. Ihanaa keskittyä hyvään kirjaan sohvanpohjalla ja sulkea kaikki muu pois mielestä.

Vierailija
8/11 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa lukemalla pääsee "seikkailemaan" ja irti arjesta. Riippuu mitä kirjaa lukee, voi kokea jännitystä, oppia uutta, tai vaan tehdä "matkan" kirjan kuvaamaan maailmaan. Kirjat herättävät tunteita jne. en ymmärrä miten joku voi olla ilman kirjoja.

Itse en välitä elokuvista, kyllä katson niitä ja pidänkin, mutta parin tunnin leffa ei vastaa samaa jos lukee kirjan.

Muta jotkut eivät ole lukuihmisiä, se on kai taito mikä opitaan kotoa? Jos vanhemmat lukevat lapsille niin he pienestä pitäen oppivat kirjojen maailmaan uppoutumisen.

Kirja myös pelastaa jos on tylsää. Esim. taannoin olin koneenvaihdon takia yli 6h lentokentällä lentojen välissä, söin ja vähän kiersin taxfreessä mihin meni ehkä tunti, loput viisi tuntia luin dekkaria =aika kului siivillä :)

Vierailija
9/11 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan, mitä sitä turhaan lukemaan ;)

Trolli olet, niin on

Vierailija
10/11 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas toivoisin ehtiväni lukea kirjoja. Pitää odottaa vielä vuosikausia, kun on alle kouluikäinen lapsi ja toinen tulossa, että voisi kunnolla heittäytyä lukemaan jotain. Tää on ainoita perhe-elämän miinuspuolia.

Vierailija
11/11 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas toivoisin ehtiväni lukea kirjoja. Pitää odottaa vielä vuosikausia, kun on alle kouluikäinen lapsi ja toinen tulossa, että voisi kunnolla heittäytyä lukemaan jotain. Tää on ainoita perhe-elämän miinuspuolia.

Just nythän kirjat olis sinun juttusi, rentoutumiskeino.

t. neljän äiti jolla hoitolapsia päivisin ja jolle kirjat mahdollisuus paeta toiseen maailmaan iltaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi