Vastaan, jos haluat kysyä multa jotain :) Olen se, joka on kirjoittanut tänne suhteesta
varattuun mieheen ja suhteen jälkiseurauksista, jos satut muistamaan. Mulla on tylsä ilta yksin ja tällaisia aloituksia olen täällä nähnyt :) Tai sitten mä lämmitän saunan.
Kommentit (224)
Se ei ole oikein ollut mun juttuni eikä sitä läheskään kaikki edes halua. Tämän miesystäväni kanssa se oli vähän eri juttu, kuten moni muukin asia. Hänellä oli ikään kuin tapana ilmoittaa, mitä tapahtuu. Ensin oli jotain sinne päin ja sitten seuraavalla kerralla se varsinainen juttu, niin kuin tämäkin. Ei se ollut mitenkään kamalaa, toisaalta ei sitä tehty kuin muutama kerta. Mutta se oli hän, eikä tarkoita, että kaikkien kanssa. Mä olen aika perinteinen tyttö.
ap
ap
Voin palata myöhemmin juttelemaan. Nyt on muuta ohjelmaa vähän aikaa. ap
Annatko kakkosta?
Nyt olen matkannut turusta 6 tuntia pohjoiseen. Täällä on aika hidas yhteys. Palataan huomenna asiaan. Hauskaa iltaa! :) Musta olet kyllä ihan tarpeeksi fiksu, sitä kun joskus pelkäsit. Sulla on esim periaatteita, mitä monillakaan ei ole.
ap
Nyt olen matkannut turusta 6 tuntia pohjoiseen. Täällä on aika hidas yhteys. Palataan huomenna asiaan. Hauskaa iltaa! :) Musta olet kyllä ihan tarpeeksi fiksu, sitä kun joskus pelkäsit. Sulla on esim periaatteita, mitä monillakaan ei ole.
Kaikki, mitä sen jälkeen tapahtui, ei riippunut minusta. Ja mulla nyt vain oli tosi hauskaa, ei sitä tehnyt mieli lopettaa. Silloin mä tunsin mukavan huipputyypin. Ei ollut syytä epäillä, että mitään tapahtuisi. Eikä mulla ollut syytä pelätä tulevani hyväksikäytetyksi, eihän niin ollut koskaan käynyt. Mä olin aina saanut olla hyvien ihmisten keskellä.
ap
mua ihmetyttaa, on tuo sun uskomaton sokeus ja kuurous neuvoille seka kaiken normaalin varovaisuuden jattaminen suhteessa. Sullehan annettiin hyvia neuvoja jo alkumetreilla mutta siita piittaamatta kuljit kohti tuhoa kuin olisit ollut hypnoosissa tai ohjelmoitu robotti. Ei kai kukaan mies voi tuollaista aiheuttaa vaikka olisi kuinka ihana? Ei mun mielesta kenellakaan oikeasti ole nykymaailmassa varaa vain rakastua ja heittaytya suhteeseen kaiken muun unohtaen. Joka luulee olevansa suojattu koska on rikas, hyvasta perheesta, kaunis tai nuori, on vaarassa. Kauniita ja etenkin nuoria (nuorethan ovat aina kauniita) hyvaksikaytetaan eniten, mista se nyt sitten johtuukaan.
Mutta en mä ole ollut kovin tuhma. ap
ap
Paneskellut ravintolan vip-tiloissa tj:n kanssa???
Mulla on tässä aikaa, ennen kuin mun kaverini eli entinen poikaystäväni tulee mulle yökylään baarikierrokselta.
ap
Kiva suhde, vähän haikea, koska hän haluaisi takaisin. Sellainen YYA-suhde.
ap
Millainen suhde sulla on ex-poikaystävään?
Voin palata myöhemmin juttelemaan. Nyt on muuta ohjelmaa vähän aikaa.
ap
Annatko kakkosta?
Voi olla, että en nyt tiedä kaikkea, mutta mietityttää pari asiaa silti.
Ensinnäkin, miksi haluat olla uhri? Otat vastaan aikamoisia juttuja etkä millään tavalla ota tilannetta haltuusi.
Esim. nämä kuvat. Olet antanut miehen ottaa kuvat mutta et ole antanut lupaa julkiseen levitykseen. Miksi et vaadi miestä lopettamaan kuvien levityksen ja tuhoamaan ne? Sinulla on aseet vaatia sitä, mutta anteeksi vaan, ihan kuin nauttisit olla uhri...
Ensinnäkin voisit uhata, että teet kuvien levittämisestä rikosilmoituksen. Kenenkään kuvia ei saa levittää julkisesti ilman lupaa.
Toiseksi voisit uhata, että teet raiskauksesta rikosilmoituksen. Nyt alkaa tietysti olla jo vähän myöhäistä sillä uhata, mutta heti alkuun olisit voinut vaikka väittää, että kävit lääkärissä ja sinulla on asiasta todisteet, mustelmat jne.
Kolmanneksi voit uhata kertoa vaimolle. Se, että vaimo tietää sinusta jotain, on aivan eri asia kuin saada yksityiskohtainen selostus päivämääristä, kerroista, seksistä jne. Voisit esim. kirjoittaa vaimolle sähköpostin, jossa kerrot yksityiskohtia suhteestanne, mitä teitte, minkälaisia lahjoja mies antoi, mitä puhui avioliitosta ja vaimosta, minkälaista oli seksi jne. Sitten lähetät sen miehelle ja sanot, että tämä lähtee pikkurouvalle, jos mies ei lopeta tätä kuvaepisodia.
Mutta ei. Sinä olet kiltti ja kovin kovin moraalisesti käyttäytyvä. Miksi? Kun joku satuttaa sinua oikein kovasti, aika harva vain hämmästelee ja päivittelee, vaikka voisi oikeasti tehdä asialle jotain. Mutta sinä et jostain syystä halua polttaa siltoja. Aivan kuin toivoisit, että voisit miehen kanssa vielä jatkaa alusta.
Minusta taas olisi tärkeää sinun itsesi kannalta, että otat tilanteen haltuun ja osoitat miehelle ne rajat. MIes on ylittänyt nyt rajat, suorastaan pilkannut niitä. Laitapa tilanne takaisin raiteilleen ja osoita hänelle, ettei hän voi pompotella sinua mielensä mukaan ja nauraa samalla kavereilleen, miten pystyy pyörittämään tätäkin naista ihan miten vaan.
Esim. tuon kaverin tapaaminen kaupassa. Ihanko vaan tervehdit kohteliaasti? Jos oli joku niistä, jotka on kuvat nähnyt, niin rohkeasti vaan pysäytät ja toteat, että xxx lähetti sinulle kuvia ilman minun lupaani ja on laitonta tehdä niin. Olet tekemässä poliisille rikosilmoituksta, ja jos niitä kuvia löytyy häneltä tai hän on levittänyt niitä eteenpäin, niin saa myös syytteen. Napakasti vaan. Näin saat kiilaa miehen ja kavereiden välille ja varmistat, että ainakin yksi poistaa kuvat sähköpostistaan (tai miten nyt niitä kuvia sitten on nähnytkään).
Toivoisin siis, että lopettaisit olemasta uhri ja alkaisit käyttäytyä täysivaltaisen ja arvokkaan naisen tavoin. Ei ollut sinun vikasi, että miehestä kuoriutui sika. Jos tuon kaverin tyttöystävä olisi ihmetellyt asiaa, olisit voinut aivan suoraan sanoa, että seurustelit xxx:n kanssa, kunnes sait selville, että hän on naimisissa, ja silloin xxx kosti levittelemällä intiimejä kuvia kavereilleen. Rehellisesti ja suoraan niin kuin asiat tapahtuivat.
Mikä syy sinulla muuten on siihen, ettet suostu tekemään kuvien levittelystä rikosilmoitusta? Paitsi tietysti se, että tykkäät olla uhri...
kuten ennenkin. Mietipä, kenelle koituisi eniten harmia, jos alkaisin toimiin näiden asioiden kanssa. Minulle. Minun asioitani siinä ruodittaisiin. Minä olisin se, joka saisi vaimon vihat päälleen, jos asiat menisivät niin pitkälle. Kuten olet täältäkin lukenut, mies saa kaiken anteeksi, toinen nainen ei mitään. Minä joutuisin esittelemään kuviani vieraille ihmisille. Mä haluan vain, että kaikki kuihtuu ja pienenee ja lakkaa olemasta.
Ei musta ole uhkailijaksi. "Perjantaistakin" olen sanonut miehelle, että hän satutti minua. En olisi edes pystynyt katsomaan häntä ja puhumaan siitä r-sanalla tai siihen viittaavalla. Kyllä hän itse tiesi tehneensä väärin, koska sitä pahoitteli. On niin helppo sanoa ulkopuolelta, mitä itse olisi tehnyt. Varmaan kaikilla on elämässään tapahtumia, joihin olisi voinut puuttua, mutta ei ole sitä tehnyt. Kuvista mä olen kysynyt minua paremmin tietävältä eikä sekään ole niin yksiselitteinen juttu. Kyse ei ole kuulemma julkisesta levittämisestä. Niillä miehillä on kuitenkin varmaan monella menetettävää, joten pitävät toivottavasti ne omana tietonaan. Mä haluan rajata tämän kaiken tähän ja olla jonain päivänä, niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
ap
niin siinä tapauksessa antaisit miehen vain olla. Sen sijaan sä pöyhit tapahtumia koko ajan. Laitat miehelle viestiä, että tavataan. Ja kun tapaatte, niin jauhat niistä kuvista. Ei tuollainen ole asian kuihduttamista. Itse sä pidät sitä koko ajan pinnalla, etkä näytä haluavan, että mikään kuihtuu.
Tuo oli hyvin sanottu, että et taida haluta polttaa siltoja takanasi. Etkä halua vaihtaa uhrin roolista itsesi puolustajaksi. Ja niinhän itsekin sanot, että haluat vain, että asiat olisivat kuten ennen. Ja ennenhän sinä olit uhri, jonka mies otti painaen sut seinää vasten ja pitäen sun hiuksista kiinni.
Juu todella hyvä huomio, että sä haluat olla tuo uhri edelleen. Siksi et ole osannut nyt missään kohdin puolustaa itseäsi.
Teetäkin juon, kun tarjotaan, kun olen kipeänä ja joskus aamuisin.
ap
Tykkäätkö kahvista vai teestä?
Se, että otin mieheen yhteyttä ja käskin hänen hävittää kuvat, oli taas puolustamista. Ajalla ennen mä tarkoitan aikaa ennen koko miestä. Siihen mä olen matkalla. Sä muistat aika tarkasti mun vanhojakin juttujani.
ap
niin siinä tapauksessa antaisit miehen vain olla. Sen sijaan sä pöyhit tapahtumia koko ajan. Laitat miehelle viestiä, että tavataan. Ja kun tapaatte, niin jauhat niistä kuvista. Ei tuollainen ole asian kuihduttamista. Itse sä pidät sitä koko ajan pinnalla, etkä näytä haluavan, että mikään kuihtuu. Tuo oli hyvin sanottu, että et taida haluta polttaa siltoja takanasi. Etkä halua vaihtaa uhrin roolista itsesi puolustajaksi. Ja niinhän itsekin sanot, että haluat vain, että asiat olisivat kuten ennen. Ja ennenhän sinä olit uhri, jonka mies otti painaen sut seinää vasten ja pitäen sun hiuksista kiinni. Juu todella hyvä huomio, että sä haluat olla tuo uhri edelleen. Siksi et ole osannut nyt missään kohdin puolustaa itseäsi.
Voin palata myöhemmin juttelemaan. Nyt on muuta ohjelmaa vähän aikaa. ap
Annatko kakkosta?
tunnistan niin itseni tarinastasi. Varattu, hieno mies joka osoittautuu silkaksi sonnaksi.
Ymmärrän myös tunteesi, kiltteytesi, kaiken.
Ahdistaa lukea kun tuntuu niin tutulta, itse olsin voinut kirjoittaa lähes saman tarinan samoin äänenpainoin vielä viisi vuotta sitten.
Onneksi olen päässyt irti tuosta käytösmallista ja kasvanut, aikuistunut, avannut silmiäni.
- yksi joka jo ensimmäisessä ketjussa heti kertoi sinulle miehen olevan varattu
ps. Jatka kirjoittelua ja purkautumista täällä. Se on ihan parasta terapiaa. Äläkä välitä noista tolloista;)
koska monta kertaa toisessa päässä on ollut ymmärtävä ihminen (ei tarvitse olla samaa mieltä) ja täällä olen voinut kertoa sellaisiakin asioita, joita en kavereitten kanssa halua käydä läpi. Tästä ketjusta piti tosin tulla vähän toisenlainen alunperin.
ap
tunnistan niin itseni tarinastasi. Varattu, hieno mies joka osoittautuu silkaksi sonnaksi. Ymmärrän myös tunteesi, kiltteytesi, kaiken. Ahdistaa lukea kun tuntuu niin tutulta, itse olsin voinut kirjoittaa lähes saman tarinan samoin äänenpainoin vielä viisi vuotta sitten. Onneksi olen päässyt irti tuosta käytösmallista ja kasvanut, aikuistunut, avannut silmiäni. - yksi joka jo ensimmäisessä ketjussa heti kertoi sinulle miehen olevan varattu ps. Jatka kirjoittelua ja purkautumista täällä. Se on ihan parasta terapiaa. Äläkä välitä noista tolloista;)
Oletteko käyneet tuolla Seksi-palstalla? Onko se muistakin aika, hmm... outo? Vierailin siellä ensimmäistä kertaa ja vastasinkin yhteen ketjuun, mutta en taida kyllä sinne juuttua.
ap
Tämä on sitä kuihduttamista tämä asian läpi käyminen. Se, että otin mieheen yhteyttä ja käskin hänen hävittää kuvat, oli taas puolustamista. Ajalla ennen mä tarkoitan aikaa ennen koko miestä. Siihen mä olen matkalla. Sä muistat aika tarkasti mun vanhojakin juttujani.
ap
Mun mielestä tämä on oikein hyvä keino siihen, pääsee ystävät vähän vähemmällä. Mutta tämän lisäksi sun pitäisi ulottaa kuihduttaminen myös mieheen suuntautuvaan viestintään. Yhteydenottaminen mieheen ei ollut mitään puolustautumista. Pyytäminen ja aneleminen ei ole puolustautumista, vaan se oli juuri sitä mitä mies sinulta halusi - että hän määrää tahdin ja sinä matelet hänen edessään. Mies ei tuntenut oloaan uhkaavaksi (mikä saisi hänet lopettamaan kuvien levittelyn), vaan mies tunsi voitonriemua, kun näki sinut anelemassa.
Olet puhunut moneen kertaan, että haluaisit, että asiat olisivat kuin ennen. Olen koko ajan ymmärtänyt, että tarkoitit sillä, että toivot, että asiat olisivat kuten teidän jutun alkupuolella, ennen näitä sotkuja. Mistä lie olin tuon tulkintani ottanut, väärinymmärrys selvästikin.
Ja jos mä sun mielestä muistan tarkasti vanhoja juttuja, niin siihen mulla ei ole mitään selitystä. Olen sun ketjusi lukenut silloin, kun olet ne kirjoittanut. Ei niistä niin kauan aikaa ole, etten enää muistaisi. Ehkä mulla sitten on ihan hyvä muisti.