~~HeInÄsIrKaT kEsKiViIkKoOn~~
Kommentit (23)
Eipä näy lunta maassa,missä lie se talvikin viipyy.
Omasta navasta:
Pahoinvointi ei ole lisääntynyt sen suuremmin...mutta kuvotusaaltoja tulee tasaiseen tahtiin. Jotenkin sitä ei vieläkään usko että tuolla masussa todella joku kasvaa.Voin kuvitella miltä tuntuu funtsia että siellä masussa kasvaakin kaksi.
Vaikka mistä sitä tietää vaikka minunkin masussa kaksi kasvaisi :)
Mutta kassotaan mitä päivä tuo tullessaan.Eilen oli ainankin hyvät ja pitkät keskustelut heiniksissä.
Oumai rv 4+6
Palasin eilen työmatkalta Tallinnasta ja vieläkin olen ihan väsymyksestä sekaisin.. 3tunnin yöunet ei ihan tällä hetkellä taida olla riittävät-tultiin myöhään perille ja jouduttiin katsastamaan vielä illalla paikat läpi.Päästiin hotellille vasta 01.30 ja paljastui,että huoneen yläpuolella oli disco :(. Aamulla oli taas herätys jo 05...
Menenkin heti aamiaisen jälkeen takaisin pehkuihin. Onneksi työt alkaa tänään vasta 13.00.
Vointi on ihan hyvä. On ollut niin kiire ettei ole kerennyt miettimään omia oloja. Ostimme tytölle oman vauvanuken,että pääsee vähän sinuiksi vauvojen kanssa. Ensi reaktio vauvaan oli niin tiukka,että on hyvä aloittaa jo nyt pehmittämään ajoissa.:)
Mullakin on ultra 1.12. Sitten saadaan varmuus että kaikki kasvaa siellä missä pitääkin. Viimeksi menin Mehiläseen,mutta tällä kerralla varasin Femedasta.Saas nähdä paljonko kustantaa? Onko kellään pääkaupunkiseutulaisella tietoa? Vaihdoin paikkaa,kun en jaksa jonotella Mehiläiseen,uusi keskus on ihan per***tä" !
Kannattaa olla sanomatta kunnallisessa,jos käy yksityisellä etukäteen tarkistamassa tilanteen. Voivat jättää ensimmäisen ultran väliin.Ekan kanssa Th sanoi,että hän ei sitten kuullut mun ultra käynnistä.Muuten en olisi saanut ekaa kunnallista käyntiä.Voi olla muualla eri käytäntö,mutta näin oli mulla viimeksi.
Taitaa sänky taas kutsua..Hohhoijaa!
-Sushiko,joka ei tiedä vkoistaan mitään-
Moi heinäsirkat! Heti omaan napaan: oon ollu ihan sika väsyny muutaman päivän ettei oo edes jaksanu keskittyy tänne kirjoittamiseen. Lukemassa oon kuitenkin käyny...Pahoittelut niille, jotka ovat tippuneet heinäkuisten matkasta! On ollut tosi surullista luettavaa. Täytyy vaan itte yrittää jaksaa ajatella positiivisesti ja nauttia niin kauan kuin mahdollista.
Perjantaina olis aika lääkärille, kun mulla on lisääntynyt toi migreeni...kolme kohtausta n. viikon aikana. Toivottavasti ei oo mikään merkki, et pitäis olla huolissaan raskauden suhteen. No, täytyy odotella perjantaihin.
Mukavaa keskiviikkopäivän jatkoa kaikille!!!
Saara ja pikkuruu 6+1
Eipä ole tullut taas pitkään aikaan kirjoteltua, mutta hyvä että te muut pidätte pinon pystyssä :) Tervetuloa kaikille uusille masunkasvattajille!
Pahoittelut km:n kokeneille :(( en osaa edes kuvitella miltä se tuntuu :(
Oma olotila on pysynyt samanlaisena, eli väsymys jatkuu. Etova olo hieman pahentunut, mutta edelleenkään ei ole tarvinnut pönttöä halailla. Meillä alkaa huusholli olla kuin sodan jäljiltä kun ei jaksa tehdä mitään :( Pakolliset pyykin pesut, imurointi ja tiskikoneen täyttö....muuta ei jaksa. Odotan jo innolla sitä keskiraskauden ihanan auvoista aikaa :) Siis toivottavasti se sieltä tulee...
Kiitos Jaja kun olet päivitellyt listaa :)
Mutta nyt töitä jatkamaan
nellariina rv 7+6
Aamupäivää vaan kaikille. Mulla ensimmäisen kerran on nyt ruvennut oikein masentamaan tämä huonovointisuus ja väsymys, kun ei mitään saa aikaan, vaikka tuhannet hommat painaa päälle. Ongelmallisinta on tietysti esim. ryhmähommat opiskeluissa, kun ei oikeen viittis bielä kertoa raskaudesta, niin kuiden silmissä näyttää lähinnä laiskalta, kun hoitaa oman osuutensa heikosti. Yleensä olen vielä tosi tunnollinen tollasissa hommissa, joissa on muitakin ihmisiä mukana, mutta nyt ei vaan jotenkin aivot toimi, vaikka kuinka oon yrittänyt. Eikä asiaa tietty yhtään helpota jatkuva kuvotus ja heikotus, kun on vaikea löytää mitään maistuvaa syömistä.
Anteeksi nyt vaan tää valitus... Pitää vaan ajatella, että kun sen oman vauvan saa, niin ei sitä sitten enää murehdi tekemättä jäänyttä tenttiä tai huonompaa numeroa jostain kurssista. Täytyy vaan myöntää, että kyllä sitä energistä keskiraskautta odotellaan täälläkin! Loppuraskaudenkin kanssa on vähän niin, että vaikka ois väsynyt ja vaikee liikkua niin ainakin voi varautua siihen, ettei kerää itelleen hommia loppukevääks ja muutenkin sitten kaikki tietää jo raskaudesta ja ymmärtää varmaan, jos ei oo ihan täysissä voimissa. Kauhee romaani tuli... heh.
Eilen illalla näkyi WC-paperissa pientä vaalean punaista jälkeä. Tänään ei taas mitään. Vatsassa vihloo välillä inhottavasti,mutta ovat onneksi kohdun kasvukivun tuntuisia. Ultra on vasta neljän viikon kuluttua, joten jos sinne asti päästään niin jännitettävää riittää! On tämä toisaalta ihanaa ja toisaalta kamalaa. Takanani on siis kaksi onnistunutta raskautta ja kaksi keskenmenoa, joten pelko ei ole ihan turhaa. Jotenkin sitä vaan toivoisi, että tämä nyt onnistuisi, kun olisi viimeinen lapsi. Yhteensä meidän perheessä on jo kolme, kun miehenikin lapsi asuu meillä. No tulipa taas negatiivinen viesti, ehkä se on tämä ilmakin, kun on pilvistä ja harmaata. Onneksi jouluun on enää reilu neljä viikkoa! Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Terv. Vipsilä rv 5+4
Sushiko: Oon itse käynyt Femedassa monta vuotta ja oon ollu tyytyväinen. Viimeksi mulle sanottiin puhelimessa että ultra olis ollu vastaanotto- ja toimistomaksuineen 93 euroa. Kun tulin lekurilta ulos ja menin maksamaan niin mulle jäi Kela vähennyksen jälkeen maksettavaksi 48 euroa. Lääkäri ei ollut ottanut lainkaan ultrasta hintaa, ainoastaan vastaanottokäynnin verran. Ja kaiken lisäks pääsen vielä perjantaina ilmaseen ultraan, kun raskausviikkoja oli vähemmän kun odotin! Riippuu kai lääkäristä..
Oma napa: Olen hermoraunio.. ajattelen koko ajan keskenmenoa. Mun mielestä mun oireet on loppuneet.. pahoinvointia ei juurikaan enää ole-kai.. Lääkäri sanoi mulle kyllä viime viikolla et kyl ne oireet voi loppua vaikka raskaus jatkuu.. ja neuvolassa (kävin tänään tytön 1v neuvolassa) sanottiin et nauti nyt vaan jos pahoinvointi on hellittänyt.. mut kun on se yks km takana...
Eiköhän tämä iloksi muutu, perjantaina on tosiaan vielä ultra..!!
Kaikille hyvää vointia ja onnellista odotusta!
maryanne rv 7+5
Olen myös opiskelija, yritän kunnianhimoisesti valmistua ennen vauvan maailmaantuloa. Nyt on todella iskenyt lusmuvaihde päälle, tuntuu että kaiket päivät joko haaveilen tai nukun, ja rästitöiden lista sen kun kasvaa. En juurikaan tunne ketään opiskelijavanhempia, joten välillä tuntuu, ettei opiskelukaverien kans mee jutut yksiin. Nw kovalla touhulla suunnittelevat pikkujouluja ym.
Mullakin on nyt just tekeillä yks ryhmätyö, koetan keskittyä omaan osuuteeni vauvahaaveilun ja kuvotuksen keskellä...
Silmu 5+2
...olotila on tänään tavallista väsyneempi. Olin eilen iltavuorossa töissä, joka päättyi vasta klo 22 ja kotona joskus n. puolen tunnin kuluttua, yleensä kun nykyisin olen jo nukkumassa noihin aikoihin. :D Yöunet jäivät vähemmälle muutenkin, heräsin vessaan aamuyöstä ja aloin sitten hölmöyttäni miettimään tätä raskautta, omaa oloani ja kaikkea siihen liittyvää. Mukavia ajatuksia ne olivat, mutta saivat minut liian hereille kuitenkin. Tänään olisi taas illaksi töihin meno, mutta sitten enää kaksi päivää töitä ennen viikon lomaa.. Sopivaan saumaan sattuikin loma! :)
Pientä kuvotusta lukuunottamatta pahoinvointia ei ole ollut juuri lainkaan mutta, myös tämä oireettomuus on stressaavaa! Hassua niin, että mitenkään ei ole hyvä. Haleja kaikille pönttöä halaaville, itsekin sain tehdä niin edellisessä raskaudessa aina viikolle 16 saakka.
Nyt valmistautumaan töihin, mukavaa viikon jatkoa!
t. Saraida rv 4+6
Oon kotona toista päivää, kun pikkuneiti on hirveessä ripulissa. Tai tänään siis ollut jo huomattavasti parempi päivä, eilen vaihdoin ainakin kymmenet ripulikakkavaipat:(
Olo on ollut kokolailla äärimmäisen väsynyt ja olen ollut myos tosi huonovointinen..miten voi olla näin erilaista kun ekassa raskaudessa... Ja tää paleleminen on iha kauheeta..sama kuinka paljon on päällä, niin oon lähes koko ajan ihan jäässä.Tänään ollut muutama kova vihlaisu tonne alavatsaan, mutta se lienee normaalia. Saas nähä meneekö tää paha olo ohi missä vaiheessa..eihän sitä kohta pääse edes töihin.
Ilma on harmaa ja ulkona oli yllättävän kylmä. Nyt taidan mennä vetäseen päiväunet..kun siihen kerran on mahdollisuus.
-Tiziana rv 5+5
Kaikki valittelee huonoa oloa ja mä voisin valitella sitä kun ei ole huonoa oloa. Tuntuu niin epätodelliselta kun ei ole oikein mitään oireita, tuntuu että voiko siellä olla ketään. Ainoa edes oireisiin viittaava asia on rintojen aristus. No, todennäköisesti kadun parin viikon päästä katkerasti että olen joskus toivonut huonoa oloa. Milloin teillä muilla on alkanut pahoinvointi ja onko ollut jotain oireita heti alusta asti? Mulla siis oli kyllä ekasta lapsesta ihan reippaasti oksetusta, mutten enää muista milloin se alkoi.
Huoh! Taitaa olla tämä harmaa päivä kun saa kaikki ankealle mielelle...
Juuri heräsin päikkäreiltä ja nuppi on vielä sekaisin. Tänään ei tosin ole lähellekkään sellaista kuvotusta kuin eilen, mutta väsymystä siis piisaa. Itseä oikein harmittaa kun olen oppinut tosi pitkäpinnaiseksi tuon meidän kuopuksen kanssa, niin tänään on tullut pari kertaa korotettua ääntä hänen touhuilleen:( Eihän tuo äänen korotus ja kieltäminen siis mitään, mutta itseä inhottaa se jos hermostun... No, ehkäpä se taas tästä ja pakkohan tuon EI:n on tulla tutuksi jo tuossa kunnioitettavassa kohta yhden vuoden iässä. Meillä neiti on alkanut jo osoittaa uhman merkkejäkin eli omaa tahtoa löytyy. Jos joku homma ei miellytä, niin hän käy dramaattisesti lattialle huutamaan. Vaipanvaihto ja pukeminen ovat myös hänestä tosi tylsiä hommia...
Noista pahoinvointi oloista: Onko kukaan huomannut, että se olotila aaltoilisi vähän niin, että joka toinen päivä olisi vähän parempi ja joka toinen huonompi olotila? Vai onko teillä tasaista ällötystä? Muistelen vaan edellistä raskautta, niin silloin minusta tuntui , että joka toinen päivä olisi ollut vähän parempi olo. Ja nyt tosiaan on parempi olo kuin eilen. Tosin päivää on vielä paljon jäljellä...
Terve taas pitkästä aikaa. Meillä muutto ja isovanhempien kyläily sai tietokoneen pysymään kiinni.
Oireista: Etominen oikeastaan jo loppui mutta kamala nälkä tuli tilalle. Tai siis kun se nälkä iskee niin se on heti niin kova että olen meinannut monesti oksentaa kun en ole kerennyt saada jotain suuhun. Hyi yök. :/
Pikku hiljaa nämä viikot etenee, nyt 7+5. Lauantaina 8+1 eli kolmannella kuulla :D Jouluaattona kerrotaan porukoille, sillon 12+1 joten neljännellä kuulla :D
Oletteko muuten jo hankkineet joululahjoja, itse ajattelin hankkia jo nyt. Ei sitten tartte paniikilla juosta kaupoissa aaton aattona ja ostaa ihan tyhmiä lahjoja kun mitään ei keksi. (kova uhoaminen, katsotaan vain niin juoksen sitten vielä aattonakin ostamassa kaikille lahjaksi suklaata ja kynttilöitä :))
Jotain piti vielä kysellä, mutta ajatus teki tepposen kun nälkä iski. Poistun jääkaapille :D
Terkuin Jenni
Täällä kans yksi opiskelija :)
Mulle kans on iskenyt vähän tuollainen lusmu-vaihe, mutta kaitpa sekin helpottaa..(toivottavasti piakkoin, kun kohta alkaa taas koerumba..)
Mulla on kans aina välillä vihlonut kipeästikin mahaa, mutta niin sitä vihloi esikoistakin odottaessa. Välillä yököttää todella, mutta en ole joutunut yökkäämään kuin kahdesti.
Mä olen kans yrittänyt tehdä noita ensi kevään ja kesän hommia vähän vähemmälle jo niin paljon kuin mahdollista. Onneksi meidän 2 lampaan poikimiset sijoittuu tuohon maalis-huhtikuun vaihteeseen, ettei tartte yrittää avustaa niin ison mahan kanssa. Jos hyvin käy, niin musta ei taas huomaa, että odotan, vaikka olisin viimeisilläni ;) Olen pyöreä muutenkin ja niin se esikoinenkin " katosi" tuonne jonnekin, ettei yksi tuttavani tiennyt raskaudestani ollenkaan.
Väsyttää ainakin koko ajan ja voisin nytkin vetäistä pitkäkseni tuonne johonkin pöydän alle vetämään pienet tirsat ;)
~suviande ja rv 7+2~
Liekö harmaan ilman syytä täälläkin mutta negatiivissävytteinen kirjotus taitaa tulla...:)
Tänään tuli vähän vuotoa, tummaa ns " vanhaa verta" . En muista että aiemmissa raskauksissa olisi tullut. Jos ois keskenmeno niin luulis että olis heti kirkasta verta? Vai miten teillä on alkanut keskenmeno ketkä sen ootte joutunut kokemaan? Raskausoireet ei ole kyllä hävinnyt mihinkään ja nyt taas ei ole tullut mitään joten en usko että on sen kummempaa.
Menis nopeesti pari kuukautta että loppuis tää yrjötys...
t.Karoliina 7+1
Mulla tämä pahoinvointi kestää aamusta iltaan, välillä helpottaa ja välillä taas meinaan juosta pönttöä halimaan. Ei ole sentään vielä tarvinnut halia. Mutta kyllä tämä on selkeästi pahenemaan päin.
Muita oireita ei sitten olekaan.
Jenni kyseli joululahjojen ostosta. Itse en ole vielä ostellut mutta olen myös ehdottomasti sitä mieltä että joululahjat kannattaa hankkia ajoissa, olen sen verran monta kertaa juossut aatonaattona paniikissa kaupoissa ja etsinyt jotain lahjaksi kelpaavaa, että ei kyllä huvita tehdä sitä enää kertaakaan. Täytynee tässä hiljalleen alkaa ostella ja viimeistään sitten, kun veronpalautukset kolahtavat tilille :)
Nyt kuuluu parvekkeelta yninää, taisi tyttö jo herätä puolen tunnin uniltaan :(
t: myy rv 7+5
Tänään jäi aamupala syömättä ja bussissa tuntui siltä, että kohta lentää oksennus.. Onneksi laukunpohjalla oli joku vichyn jämä, joka auttoi vähän.
Mulla la n. 3.7. ja eka neuvola on 1.12.
Muuten oireina edelleen rintojen kipeys, iltaisin vatsan turvotus ja hirmuinen väsymys. Pakko nukkua sellaisia 9 tunnin yöunia. En tajua miten te, joilla on pieniä lapsia jaksatte. Esikoinen on jo 4 joten nukkuu juuri tuon 9-11 tuntia yössä. Kurjaa vaan kun pitää mennä samoihin aikoihin lapsen kanssa nukkumaan, jää yhteinen aika miehen kanssa aika vähiin iltaisin.
Olo on täällä tosi hyvä - henkisesti. Olen niin onnellinen tästä sisälläni kasvavasta pienestä ihmisestä :)
Fyysisesti olo taas ei ole niin hyvä; pahoinvointi on palannut kahta kauheampana. Oksentaa siis saan edelleen. Paino ei kuitenkaan ole enää pudonnut, kun olen väkisellä yrittänyt syödä. Ainoa mikä ei okseta, on vehnäsämpylät...:) Hih, todella terveellistä...mutta sitä on syötävä, mikä alas menee. Pääasia että syö. Syön lisäksi Ladyvita plussaa, mikä on aivan ehdoton juttu! Söin sitä esikoiseltakin heti plussattuani. Lisäksi vedän Gefilus-kapseleita, kun on tuo mahakin ollut vähän löysällä.
Yhdeksäs viikko on menossa jo, uskomatonta! Enää pari-kolme viikkoa, niin voidaan kuulla jo sydänäänet, jos kaikki menee hyvin! ihanaa. On muuten kiva odottaa tällä kertaa kuukauden alkupäässä, viimeksi laskettu aika oli kuun lopussa ja viikot tuntui aina pieniltä ;)
Iloisilla mielin, Sandin rv 8+4
Mää aina jumitun tähän koneelle, kun pääsee " päivittämään tietojaan" tänne vauva -sivuille... :]
Mulla on ollu nyt pari päivää sellasia, että ei oikein mikään maistuis ja maha sitten tietenkin kurnii koko ajan...Mulle ei maistu mikään semmonen " löllö" ruoka, esim.perunarieska->ei kiitos... Maha on ollu tänään taas sekasin ja yleensäkin aineenvaihdunta on vilkkaampaa. Kiinnostaa kiveäki nämä jutut...
Äsken taas vihloi masuun ja sitten lonkkaa...Kuuluuko tämmönen vihlonta asiaan??Ite oon niin ulalla tämmösistä jutuista, kun esikoista odottelen.
Jospa lähtis kauppaan katteleen, että mikä menis alas. Tiistaina eka ultra!! jipii!!!
vaakku rv6+2
Moi vaan taas kaikille ja huomenia!! On taas ollu pari välipäivää kirjottamisesta, kun on niin paljon kouluhommia ja tenttejä. Eikä opiskelu juuri tällä hetkellä maistu, kun mielessä pyörii jotain ihan muuta... :)
Mulla palas pahoinvointi tuolta toisesta päästä...hyi...maha aivan sekaisin.sai juosta tunnilta eilenki äkkiä vessaan!
Voi kun jänskättää se ensimmäinen ultra!! 6 yötä jäljellä. On tämä niinkuin joulua odottaisi. Mies sanoikin, että on kaksi joulua...
vaakku rv6+2