Yle: nuket ja pehmolelut eivät enää kelpaa lapsille
Sata vuotta kestänyt leikkitutkimus paljastaa tapahtuneen muutoksen Suomalaisten lasten leikeissä:
Kommentit (34)
"Perinteinen junarata on saanut rinnalleen muun muassa puisia hedelmiä, jotka voi viipaloinnin jälkeen koota magneetilla takaisin nippuun."
Mistä tällaisia hedelmiä saa? Tahtoo (olen aikuinen) !
"Ennen kännyköiden tuloa kolmas- ja vielä neljäsluokkalaisetkin tytöt leikkivät nukeilla"
Pehmoleluja on nykyään eniten lapsettomilla pariskunnilla.
Minulle aikuiselle kävisi pehmolelut, jotkut figuurit ja eläinhahmot. Miniatyyrit.
Kauppojen pehmolelut on kaikki sellaisia läskipalloja. Ei ihme, jos ei kelpaa. Olen ihmetellyt, mikä hiivatti saa tekemään sellaisia leluja kunnollisten sijaan.
Vastaus: raha. Pallo on paljon halvempi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
"Perinteinen junarata on saanut rinnalleen muun muassa puisia hedelmiä, jotka voi viipaloinnin jälkeen koota magneetilla takaisin nippuun."
Mistä tällaisia hedelmiä saa? Tahtoo (olen aikuinen) !
Lelukaupoista. Flying Tigeristä. Ehkä jonkin tavaratalon leluosastolta. Ne näyttävät kyllä hauskoilta.
Vierailija kirjoitti:
Ongelman ydin on luultavasti se, että lapset saavat liian paljon pehmoleluja. Niitä on helppo ostaa lahjaksi ja ne näyttävät usein kivoilta. Hinta on yleensä edullinen.
Mutta aikuisille kyllä kelpaa. Irani haluaisi nukeja ja Suomi ja Ruotsikin on niistä nyt kiinnostuneita
Olen syntynyt 60-luvulla. Täyttäessäni 8 vuotta sain tädiltä lahjaksi nuken. Äiti sanoi, että se on viimeinen nukke jonka sain, koska isot tytöt ei leiki nukeilla. En sitten leikkinyt silläkään. Mikä tuossa nyt on muka muuttunut?
Oon kasarin lapsi enkä ollut yhtään kiinnostunut nukeista tai pehmoleluista. Mitä niillä leikitään? Rakentelin mm Legoilla kaikenlaista, myöhemmin kiinnostuin purkamaan ja kokoamaan kaikenlaista tekniikkaa. Pelasin Nintendolla. Olin vissiin vääränlainen tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Juu minäkin Vanhapiika runkkaan ison nallen kanssa .leikööt muiden lapset mitä he tykkää. 🐖
Vierailija kirjoitti:
Oon kasarin lapsi enkä ollut yhtään kiinnostunut nukeista tai pehmoleluista. Mitä niillä leikitään? Rakentelin mm Legoilla kaikenlaista, myöhemmin kiinnostuin purkamaan ja kokoamaan kaikenlaista tekniikkaa. Pelasin Nintendolla. Olin vissiin vääränlainen tyttö.
Vai niin.
Vierailija kirjoitti:
Kielletään kännykät.
En kiellä. Tehkööt jokaiset omat päätöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Yle mädättää aina. En klikkaa koska mädätystä sieltä kuitenkin tulee.
Et lukenut juttua? Ei vastaa otsikkoa. Ja mitä on mädätys?
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen pehmolelut on kaikki sellaisia läskipalloja. Ei ihme, jos ei kelpaa. Olen ihmetellyt, mikä hiivatti saa tekemään sellaisia leluja kunnollisten sijaan.
Vastaus: raha. Pallo on paljon halvempi tehdä.
Vastauksesi meni mönkään.
Vierailija kirjoitti:
😂 Joo, voi että miten erilainen ja spesiaali olitkaan.
Vierailija kirjoitti:
"Ennen kännyköiden tuloa kolmas- ja vielä neljäsluokkalaisetkin tytöt leikkivät nukeilla"
Tytöt vain? Tosi häiritsevää että yhä jaottelua sukupuolen mukaan.
Yle mädättää aina. En klikkaa koska mädätystä sieltä kuitenkin tulee.