Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto yhteen ja vauva - vai ero?

Vierailija
13.06.2012 |

Tuli vähän pitkä tarina, mutta jos joku edes jaksaisi lukea loppuun ja kommentoida jotain järkevää.

Tapasin pari vuotta sitten internetin kautta naisen. Hän vaikutti heti ensimmäisten viestien perusteella mukavalta. Varsin nopeasti kävi ilmi, että hänellä on jo lapsi ja hieman pelästyin sitä, mutta jatkoin keskustelua, kun se sujui mukavasti ja leppoisasti. Muutaman päivän aktiivisen keskustelun jälkeen päätimme, että täytyy tavata ja nähdä ihan livenä millaisesta henkilöstä onkaan kyse. Asuinpaikkakunnillamme on useamman tunnin ajomatkan verran etäisyyttä ja päätimme tavata hänen paikkakunnallaan. Ajoin paikanpäälle ja jännitin aivan hirvittävästi. Treffit menivät ihan ok ja yllätyksekseni hän halusi tavata toistamiseenkin. Keskustelimme fiiliksistä ja kummallakaan ei mennyt jalat alta. Päätimme tavata toistekin ja katsoa mitä tulee vai tuleeko mitään. Tavattiin kerran, toisen, kolmannenkin. Aina välillä keskusteltiin mitä tuntemuksia kummallakin on, mutta mitään suurempaa ihastumista ei ollut puolin eikä toisin. Jatkoimme aktiivista keskustelua joka päivä ja tapasimme aina joskus viikonloppuisin. Ei joka viikonloppu, mutta kerran, pari, joskus kolmekin kuussa.

Jossain vaiheessa tapasin myös hänen lapsensa, joka osoittautui oikein mukavaksi. Sen jälkeen lapsi on ollut aina paikalla, kun olemme tavanneet hänen luonaan. Jossain kohtaa jonkin fiilistarkistuksen kohdalla minulla taisi olla enemmän tunteita mukana. Myöhemmin tuntui siltä, että hänellä alkoi olemaan enemmän tunteita ja mitä pidemmälle on edetty, niin sitä enemmän hänen tuntensa näyttävät kasvavan. Itsestäni on vaikea arvioida, mutta varmaan lähellä noita alkuaikoja edelleen. Siinä missä hänellä on ikävä heti lähdettyäni, itse tulen toimeen erossa pidempäänkin. Olen ollut pitkään sinkkuna ja tästä on muodostunut ensimmäinen todellinen seurustelusuhteeni, vaikkakin etäsellainen. Aiemmin on ollut satunnaisesti lyhyitä tai lyhyehköjä tapailuja, jotka eivät ole seurusteluksi päätyneet. Tästä johtuen arkemme ovat aika erilaisia ja oikeastaan vierailuni heidän luonaan on kuin lomaa minulle, kun omat arjen rutiinit keskeytyvät. Kotiin on myös mukava palata tuttuun ja turvalliseen ympäristöön. Olen aina haaveillut perheestä ja tässä olen nähnyt vähän mitä se on ja se on vahvistanut ajatustani perheen saannista. On ollut oikein mukavaa olla heidän kanssaan ja tehdä jotain yhdessä. Käydä leikkipuistossa, rannalla, huvipuistossa, kävelyllä, kaupassa. Olen aikojen saatossa saanut vihjauksia vauvasta, että sellainen olisi hieno. Hän tahtoisi sellaisen ja mielellään nopeasti ja ymmärrän hänen syynsä, mutta en avaa niitä tässä enempää.

Näin on edetty parisen vuotta ja nyt minulle on asetettu aikaraja mihin mennessä pitää tehdä päätös etenemmekö vai lopetammeko tähän. Kieltämättä tässä ei ole paljoa edetty, mutta itselleni tämä on ollut hyvä tahti ja aika on tuntunut menevän nopeasti. Jos asuisimme samalla tai merkittävästi toisiaan lähempänä olevilla paikkakunnilla, niin tilanne olisi varmaan tässä ajassa selkiytynyt. Eteneminen tarkoittaisi käytännössä yhteenmuuttoa ja/tai vauvaa. Itselleni ei käy, että itse asun toisella paikkakunnalla ja vauva toisella, vaan tahdon nähdä miten se kasvaa ja olla mukana. Koska välimatkaa on se useampi tunti, niin ajelu edestakaisin ei tule kyseeseen, joten käytännössä pitäisi muuttaa. En tahtoisi olla myöskään viikonloppuisä jos on menty hätäisesti yhteen, mutta kuitenkin lopulta erottu.

Taustoitan tilannetta hieman. Minulla täällä pienemmällä paikkakunnalla on omistusasunto (pieni kaksio), josta vielä lainaa jäljellä useiden vuosien ajan, vakituinen työ, kaverit (joita tosin aika vähän ja harvaa näen säännöllisesti), palanen metsää ja iäkkäät vanhemmat lähellä, jotka asuvat itselleni kovin tärkeässä omakotitalossa, jossa olen varttunut. Koska olen ainoa lapsi, perin joskus tuon talon ja myös kesämökin. Kotitalosta ja maista ja metsistä en aio luopua, ellei taloudellinen tilanne siihen pakota. Todennäköisesti en myöskään muuta sinne takaisin ennen eläkepäiviä jos silloinkaan, mutta kesäasuntona tms aion pitää. Häntä en ehkä saisi eläkepäiviksi sinne mukaani, mutta eihän sitäkään vielä voi varmaksi tietää.

Hän siellä isommalla paikkakunnalla asuu vuokralla ja olisi työtilanteensa puolesta valmis muuttamaan, mutta lapsi on kouluiässä ja hänen kaverinsa ja "turvaverkkonsa" on sillä paikkakunnalla. Kumpikaan ei siis olisi erityisen halukas muuttamaan. Toki muuttamista kesken koulunkäynnin tehdään, eikä siinä ole mitään poikkeuksellista, mutta en tahtoisi repiä lasta pois tutusta ympäristöstä ilman parempaa varmuutta, että tulevaisuus on täällä. Sitä on hieman ihmetelty miksen pyydä heitä asumaan luokseni, mutta siihen on syitä mm. asunnon koko. Tässä ei mitenkään voi kolme ihmistä asua, joten pitäisi muuttaa isompaan. Toinen on työ. Vaikka olenkin vakituisessa työssä, niin nykyään vakituinenkaan työ ei ole mitenkään varma ja jos työnantaja päättää vähentää, niin oman alan töiden saanti paikkakunnalta voi olla aika hankalaa. Siinä tapauksessa pitäisikin taas muuttaa. Viimeisenä syynä, että en ole aivan varma onko hän se oikea. Kuten yllä mainittu, niin ei ole ollut tai löytynyt sellaista ihanaa tunnetta, että tämä on se oikea jne. Vaikka meillä ei ole mitään ongelmia, niin silti on vähän sellainen olo kuin jotain puuttuisi. Joskus aiemmin olen sen (ainakin ihastumisen) tunteen kokenut muiden kanssa ja jos se olisi nyt, niin olisi saatettu edetä jo jotenkin. Nyt ollaan katseltu löytyisikö sitä tunnetta, mutta valitettavasti ei ole vielä löytänyt. Onkohan se vain ihastus se tunne, eikä sittenkään rakkaus? Jos rakkaus onkin sitä tasaista. Miksi sitten en ole muuttanut hänen paikkakunnalleen. Työpaikallani on toimipiste myös sillä paikkakunnalla, joten voisin saada siirron sinne. Kuitenkaan en olisi ainakaan vielä valmis ja halukas muuttamaan kokonaan pois tältä nykyiseltä paikkakunnaltani ja sieltä olisi myös turhan pitkä matka hoitamaan sitä joskus perittävää "kotitilaa". Ehkä typerää miettiä tuollaista ja muutto niin kauas voi pakon sanelemana tulla vielä joskus eteen. Mutta se aikataulun nopeus. Heidän luokseen ei mahdu asumaan, joten pitäisi hankkia isompi asunto. Siellä on hieman kalliimpaa ja varani eivät tuntuisi riittävän itseäni miellyttävään asuntoon, eikä varsinkaan itseäni tai ehkä meitä kumpaakaan miellyttävältä paikalta. Jos kokeilisi vuokrata aluksi, niin varani eivät riitä myöskään siihen vuokraan jos maksan samalla asuntolainaa nykyisestä. Asunnon maksaminen tulisi suurimmalta osin minun vastuulleni. Olen kuvitellut, että sitä vaan ajauduttaisiin asumaan pikku hiljaa enemmän ja enemmän yhdessä ja lopulta todettaisiin, että toista asuntoa ei tarvita ja hankitaan isompi. Tässä tulisi nyt nopeasti isoja tavallaan peruuttamattomia muutoksia.

Omistan myös moottoripyörän, jolle tahtoisin tallin säilytyspaikaksi ja kovin harvasta paikasta sellaista näyttää löytyvän inhimillisen matkan päästä. Edes omakotitaloissa ei näy olevan talleja tai sitten on aivan liian kalliita. Ja mikään ikäloppu homeinen talo ei myöskään kiinnosta – niitä saisi halvallakin. Minun ei oleteta luopuvan harrastuksestani, mutta jos harrastusvälineelle ei ole sijoituspaikkaa, niin hankalaa on. En tietenkään voi antaa moottoripyörän vaikuttaa tulevaisuuteeni, mutta se on yksi pieni muuttuja koko paletissa, kun uutta asuntoa ja muuttoa mietin.

Jos sitä syvää tunnetta ei sitten ole, niin mitä tässä vielä ihmettelen? He ovat kuitenkin muodostuneet minulle kovin tärkeiksi ja ajatus siitä, etten näkisi heitä enää tuntuu pahalta. Olen aluksi hieman ujo ja huono aloittamaan keskustelua vieraiden kanssa, joten naismaailmassa ei ole ollut kovin kovaa vientiä. Olenkin yksi niistä tälläkin palstalla ihmetellyistä tapauksista. Siis kiltti, luotettava, rehellinen, suht hyvin toimeen tuleva, ei nyt Mr. Finland, mutta ilmeisesti ihan ok näköinen ja kokoinen, mutta silti ketään ei kiinnosta edes tutustua. En ole hirveän puhelias vieraiden ihmisten kanssa, mutta keskustelen toki mielelläni jos on jotain keskusteltavaa. Yleensä vieraiden ja varsinkin naispuolisten kanssa on vaikea keksiä aluksi mitään. Joten nyt pelkään myös, että jos tämä juttu jäisi tähän, niin olisinko taas pitkään tai lopun ikää yksin. Tauko tuskin tulee kysymykseen, vaikka se voisi olla ajatusten selvittämisen kannalta hyväksi. Pelkään myös sitä, että jos jätän homman tähän, niin tulen myöhemmin katumapäälle ja sitten onkin jo myöhäistä vaihtaa mieltä. Näitä tälläisiä itselle sopivia ei oikein edes löydä mistään, kun kaikki on jo varattu tai sitten ovat kotona piilossa.

Nyt olen jo yli viikon pähkäillyt asiaa ja ajatukset ovat aivan sekaisin. Kuitenkin nyt olisi hyppysissä ihana ja herttainen nainen, jonka kanssa tulen toimeen tai pikemminkin joka tulee toimeen kanssani, mutta koska on määritelty aikataulu, niin eteneminen (muutto ja vauva) pitäisi tehdä nopeammin mitä oma mukavuusalue sallii. Rohkeus ottaa iso askel suoraan sinkkuelämästä lapsiperheen arkeen, uudelle paikkakunnalle, uusiin ympyröihin, pienellä yhteisasumisen kokemuksella on vähän haussa. Toisaalta tällä tasaisella tunteella voisi pärjätä pidemmälle kuin jos olisi tulisesti palavaa rakkautta, joka sitten hiipuisi myös nopeasti. Mutta mitä jos käykin niin, että etenemme ja sitten jostain käveleekin eteen joku, jonka kanssa onkin rakkautta ensi silmäyksellä – se minkä olemassaoloa nyt ihmettelen? Mitä jos sitä tunnetta ei tulisi muidenkaan kanssa? Ja vaikka ihastuminen tulisikin, niin kun se laantuu, huomaisinko silloin, että tämä olisi kuitenkin ollut parempi? Asia stressaa aika kovasti ja unet ovat menneet heikoiksi. Lääkäri määräsi jo rauhoittavia uniongelmiin. Osittain varmaan sen vuoksi, että välillä oikein tärisen päättämisen vaikeuden takia. Ikinä en ole voinut kuvitella, että näin rauhallinen ihminen söisi rauhoittavia. Tarvitaanko sitä wow-efektiä ja ihastumista ja rakastumista? Tässä vaiheessa ei enää ole sitä mahdollisuutta, että katsottaisiin vielä hetki. En myöskään pysty sanomaan olisiko tilanne vuoden päästä eri. Tässä olisi nyt täydellinen mahdollisuus perustaa perhe, mutta kun se tulisi niin yhtäkkisen nopeasti (no eihän pari vuotta ole niin nopea, mutta...), eikä vastaisi kuvitelmaani siitä miten se voisi tapahtua. Aina kaikki ei silti mene kuvitelmien mukaan. Enkä ole varma myöskään siitä olisiko se tulevaisuus sellaista mitä voisin kuvitella, kun heitä ei välttämättä saa niihin paikkoihin käymään mitkä minua kiinnostaa ja minua ei välttämättä niihin, mitkä heitä kiinnostaa.

Tätä on varmasti hankaloittanut se, että näemme etäisyyden takia niin harvoin. Jos asuisimme samalla paikkakunnalla tai muuten lähempänä, niin olisimme pystyneet olemaan enemmän yhdessä ja olisimme ehkä edenneet tai saaneet negatiivisen ratkaisun aiemmin. Jotkut ovat ehkä ihmetelleet miksi emme ole nähneet joka viikonloppu. Ainakin itselläni on muutakin elämää ja menoja joskus viikonloppuisin. Kaikkiin menoihin ei voi ottaa mukaan tai hän/he eivät tahdo mukaan tai lasta ei saa hoitoon. Lisäksi aina ei jaksa lähteä ajamaan muutamaksi tunniksi. Pitäisikö huolestua? Sen oikean vuoksi ajaisi aina muutaman tunnin? Vai ajaisiko sittenkään? Yhteisiä harrastuksia tai kiinnostuksen kohteita ei juuri ole. Ei välttämättä ole tarpeenkaan vai onko? Olenko tuhlannut hänen aikaansa? Hän olisi voinut löytää jonkun, joka etenee nopeammin. Tai voisi löytää vieläkin. Jos saisin lisäaikaa, en osaisi sanoa paljonko tarvitsen, eli milloin tilanne muuttuu vai muuttuisiko se. Referenssin vähyys tässä nyt selvästikin haittaa.

Minulla on myös oman ajan kaipuuta ja sitä ei kovin pienessä asunnossa helpolla saa. Emme ole olleet yhtämittaisesti kuin muutamia päiviä/öitä yhdessä, joten se oikea arki ei ole täysin näyttäytynyt.

Tuntuu jotenkin mahdottomalta myydä asuntoa ja siirtyä kerralla toisaalle. Jos olisi enemmän rahaa, voisin harkita vaikka vuokra-asuntoa toiselta paikkakunnalta, jotta näkisi miten menee. Tämä ei välttämättä riittäisi. Tiedän kyllä, etten voi asua kaksiossani aina ja todennäköisesti asunnon vaihtokin tulee vielä eteen ennen kuin laina on maksettu.

En tiedä kumpi tuntuu vaikeammalta, luopuminen vai omaa tahtia nopeammin toimiminen. Epäilen, että teen väärän päätöksen. Ikääkin on kuitenkin yli 30, joten kyllä se oikea täytyisi kohta löytyä jos aikoo lapsen tai lapsia tehdä ja on yhtä hidasta etenemistä kuin minulla. Miehillähän onnistuu tietysti vanhempanakin, mutta jos nyt sillä oletuksella, että nainen ei olisi kovin paljoa nuorempi.

Tahti on liian nopea, vaikka monen mielestä kaksi vuotta varmasti riittääkin hyvin. Olemme kuitenkin yksilöitä. En tahtoisi luopua. Pelkäänköhän yksin jäämistä...

On pieniä eroavaisuuksia ajatusmaailmassa, mutta ei mitään suurempaa tai ongelmallista. Vain pari-kolme isompaa ristiriitatilannetta ja kummassakin niissä ajatus on ollut, että "jos se nyt tuosta lähtee, niin saa mennä". Tämäkin huolestuttaa hiukan. Mikään ei oikeastaan töki. Entä jos asutaankin jo yhdessä ja sitten tulee se seuraava ja lopullinen riita.

Ollaan aika tasavertaisia ja pidän siitä. Ei ole mitään sellaista, että toinen määrää tms. Asiat on saatu aika hyvin ja helposti sovittua. Hän on hyvä äiti ja osaisi/osaa hoitaa lasta, toisin kuin minä.

Koen ehkä, etten ansaitse sitä kaikkea mitä saan, kun en tunne pystyväni antamaan tarpeeksi takaisin. En halua heille mitään pahaa ja kieltäytyminen voisi näyttää siltä, että vika on hänessä/heissä, mutta näin ei ole. Näiden vuosien aikana on ollut aina hienoa tietää, että minulla on joku odottamassa.

Ajatukset seilaavat jatkuvasti laidasta laitaan ja välillä nopeastikin. Samoin tunteet. En edes tiedä ajattelenko enää järkevästi. Horoskoopiltani olen kaksoset ja kaksosillahan on joskus hankaluuksia päättää. Se tulee tässä nyt taas esiin.

Ajatuksia ja vinkkejä? Muutakin kuin se, että ajattelen typeriä asioita, kuten rahaa ja maallista omaisuutta. Ehkä olen ikävä ihminen, kun ajattelen niitäkin. Riskejäkin pitäisi osata ottaa, mutta luonne vetää turvallisuuden puoleen. Tämä saattaa olla väärä paikka kysellä, mutta katsotaan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei varmaan jaksanut lukea loppuun :/

Vierailija
2/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiivistää pariin lauseeseen.

Mun mielipide on se, että hyvää suhdetta ei aina kannata pilata muuttamalla saman katon alle. Miksi pitäisi asua yhdessä, jos tykkää toisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä ilmeisesti vaan ajattelet liikaa? Kun tuo tekstikin oli niin pitkä.

Mä oon sitä mieltä että sä tiedät vastauksen, ja se ei ole yhteenmuutto jos noin pitkää mietintää pitää harrastaa.

Mutta mä en olekaan suostunut rakkaudessa koskaan kompromisseihin, se tunne joko on tai ei.

Vierailija
4/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan, että kyllä pitkätkin tekstit joskus luetaan, ei niitä kande pelätä. Itse oon nyt niin kännissä eten ennätä, mutta never mind, huomenna varmaan viimeistään tuleej otain postia.

Vierailija
5/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kyllä loppuun, mutta en oikein osaa auttaa. Nämä on niitä asioita joiden kanssa jokainen ehkä joskus painii, suhteen jatkuminen vai ei. Olette varmaan puhuneet tästä yhdessä? Oletko sanonut että et ole oikein varma vielä. Pitäisikö teidän kokeilla pidempi loma olla yhdessä?

Itsekkin painin joskus samantapaisten kysymysten äärellä, vaikka asuimmekin jo yhdessä. Silti sitä mietti että olisiko sittenkin parempi erillään, kun oli riitaa jne.. Kuitenkaan en ole vielä tästä suhteesta lähtenyt ja pääsääntöisesti menee hyvin. Eihän se arki aina niin ruusuilla tanssimista ole.

Kuitenkin enemmän sinun tesktistäsi sain sellaisen käsityksen, että et ole valmis luopumaan nykyisestä elämästäsi ja muuttamaan toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
6/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttyisi erolta, jos puoliskot älyäisivät olla muuttamatta saman katon alle...

Vierailija
7/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule ikinä saamaan naista ja perhettä, kukaan ei kelpaa sulle, ei kolahda tarpeeksi. Olet vähän kuin moni niistä maajussille morsian ohjelman poikamiehistä, jotka vähän aikaa seukkaa, mutta "ei se sitten oikein onnistunut", naiset haluais mutta mies ei vaan kykene parisuhteeseen. Luulet, että nurkan takana on parempi odottamassa. Et sä ole mikään saalis, ottaisit sen naisen joka sut haluaa. Mutta ei. Ei kelpaa niin ei kelpaa, yksin jäät. Siellä kotitilalla on hyvä kiikkustuolissa miettiä, että olisi minut se yksi nainen silloin kerran halunnut ja olisin perheen saanut...

Vierailija
8/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se nainen. Hän ansaitsee jonkun, joka oikeasti haluaa elää hänen kanssaan, eikä tuollaista vätystä, joka odottelee ja katselee jos jotain parempaa tulisi eteen. Toki voi olla, että myöhemmin kadut ja kovasti, mutta näin annat naiselle mahdollisuuden löytää onni elämäänsä.

Vierailija
9/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse noilla tiedoilla muuttaisi. Mun täytyy olla täysin varma rakkaudesta, jotta voin ottaa toisen elämääni. Sä pelkäät, että et saa enää ketään. Kyllä se oikea tulee vielä vastaan, usko siihen. Vai pelottaako muutos vaan niin paljon sua, että emmit omaa tunnettasi naista kohtaan?

Vierailija
10/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ajattelevalta ja ihan fiksulta ihmiseltä. Mutta kuten ehkä tiedät itsekin, sinun ei kannata jatkaa hänen kanssaa. Ymmärrän sen että ajattelet että on mahdollista että kadut myöhemmin jos et löydäkään ketään muuta, mutta ei sen takia pidä kenenkään kanssa olla. Minusta tekstistäsi selviää että et oikeasti halua tyytyä tähän naiseen, jota et selvästikään rakasta. Eikä pidäkään tyytyä! Tapaat vielä joskus sen kenen kohdalla ei tarvitse miettiä ollako vaiko eikö olla!

En ole tiennyt että miehet pystyvät noin syvälliseen ajatteluun... Ehkä kuvani miehistä on rajoittunut? :D No, olen vielä nuori. Mutta saattaisin pitää sinusta...

Vierailija
11/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat juuri tuon naisen ja perheen niin muutat. Jos taas et ole varma niin älä muuta. Voit jäädä odottamaan sitä rakkautta tai tyytyä vähempään. Lasta ei kuitenkaan kannata tuohon tilanteeseen yrittää saada. Oman asuntosi voit laittaa aluksi vaikka vuokralle jos meinaatte kokeilla yhteiselämää.

Vierailija
12/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ap:n kykyä pohtia asioita. Olet hieno mies ja varmasti vielä löydät naisen, johon rakastut oikeasti. Hiukan sussa on tota päättämättömyyttä. Mäkin mielelläni keskustelisin tommosen miehen kanssa.

Vierailija
13/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa...aa selvästi olet tätä asiaa päässäsi pyöritellyt pidempään jo. Ensi tuntumalta mä sanoisin, että kuulostaa siltä, että todellakaan et ole rakastunut/ihastunut kyseiseen ihmiseen ja jokainen mielestäni "ansaitsee" parisuhteessa ja perheen perustamisessa sen, että toinen on myös tunteella touhussa mukana. Jos sä kerran pystyt olemaan kevyesti viikonkin tapaamatta kyseistä naista, niin ehkä sua sitten pitää yhdessä enemmän vaan se menettämisen pelko (ettet sitten enää koskaan perhettä saisikaan...).

Jotenkin sinuna ehkä myös lähtisin miettimään sitä suhdetta omiin vanhempiini eli miksi pidät itseäsi niin sidottuna lapsuuden kotiisi ja siihen paikkakuntaan eli hieman pohtisin sitä oletko terveellä tavalla aikuistunut suhteessa vanhempiisi. Ei sun tietysti tarvitse heitä hyljätäkkään...mutta ymmärtänet mitä tarkoitan. Mulla on tuttavapiirissä parikin ihan mukavan oloista ikäistäsi miestä, jotka eivät ole osanneet irtautua vanhemmistaan/lapsuuden kodistaan ja kyllä se valitettavasti heidän kohdallaan tarkoittaa sitä, että pysyvän parisuhteen luominen on tullut mahdottomaksi. Oletko sinä esim esitellyt naisen ja lapsen vanhemmillesi?

Ehkä sun ajatusmaailmaa selkeyttäisi paremmin jos hakeutuisit terapiaan juttelemaan näistä sen sijaan että pohdit vaan itseksesi syöden ahdistukseen pillereitä. Minulla on itsellä ollut erittäin hyvä miespuolinen terapeutti, joka kyllä auttoi monenlaisissa ajatuskuluissa eteenpäin, heittämällä sellaisia kysymyksiä, kyseenalaistamalla ajatusmallejani jne että vastaavanlaista voisin suositella toisillekkin.

Vierailija
14/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä useimman kanssa, jos epäröit, älä muuta yhteen ym. En usko, että pystyisit sen asian kanssa elämään. Ja mielestäni se on naistasi kohtaan väärin myös. Tsemppiä!

Oma mieheni oli epäröivä. Mutta hänellä oli voimakkaat tunteet minua kohtaan. Epäröiminen oli pelkoa.

Vierailija
15/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on aina luonteeltaan epävarmaa. Jotain eläkepäiviä on ihan turha miettiä vielä nyt!

Jos pidät naisesta ja ennen kaikkea arkenne on mukavaa yhdessäoloa, mielestäni kannattaa yrittää. Ja jos ero tulee, se voi yhtä hyvin tulla siinä suhteessa joka tulee tämän jälkeen jos et nyt häntä ota! Kaikkea ei voi tietää etukäteen!

Lapset kyllä sopeutuvat uusiin ympäristöihin, murrosikäisella vasta alkaa olla siinä suhteessa vaikeampaa. Eikä muutenkaan mielestäni vanhempien elämää tulisi lasten sanella - siinä tulee liian paljon vastuuta lasten niskaan.

Tsemppiä sinulle, vaikutat varsin kypsältä ja harkitsevalta - muista kuitenkin, että joskus tilaisuuksiin on vain tartuttava tietämättä lopputulosta absoluuttisen varmasti!

t. nainen 40-v.

Vierailija
16/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mukava lukea välillä myös miehen tekstejä, vaikkakin pienesti arvelen tekstin kirjoittajaa kuitenkin naiseksi.

Jos kahden vuoden aikana ei ole tuntunut, että herätätte toisissanne ihastumisen tunteita, niin ei hyvältä kuulosta. Mielestäni te molemmat "ansaitsette" parempaa, sen että on oikeasti toiselle se joku. Jos jo muutaman kerran on ollut tunne, että menköön, niin eiköhän olisi reiluinta luovuttaa.

Jos nyt yhteen päädytte kuitenkin, niin lapsi asiassa suosittelen pohtimaan sellaista, että haluatko antaa lapsellesi teidänlaisen parisuhde mallin??

Vierailija
17/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on aina luonteeltaan epävarmaa. Jotain eläkepäiviä on ihan turha miettiä vielä nyt!

Jos pidät naisesta ja ennen kaikkea arkenne on mukavaa yhdessäoloa, mielestäni kannattaa yrittää. Ja jos ero tulee, se voi yhtä hyvin tulla siinä suhteessa joka tulee tämän jälkeen jos et nyt häntä ota! Kaikkea ei voi tietää etukäteen!

Lapset kyllä sopeutuvat uusiin ympäristöihin, murrosikäisella vasta alkaa olla siinä suhteessa vaikeampaa. Eikä muutenkaan mielestäni vanhempien elämää tulisi lasten sanella - siinä tulee liian paljon vastuuta lasten niskaan.

Tsemppiä sinulle, vaikutat varsin kypsältä ja harkitsevalta - muista kuitenkin, että joskus tilaisuuksiin on vain tartuttava tietämättä lopputulosta absoluuttisen varmasti!

t. nainen 40-v.

t. nainen 40-v.

Kaikki asiat kyllä järjestyvät ajallaan. Vähän ihmeellistä on, että tollaisen asian takia menee yöunet. Tee nyt hyvä mies joku päätös ja ysy siinä.

Mun mielestä ainoaratkaisu on kokeilla. Nythän on kesä, miksi ette viettäisi lomaa yhdessä. Tai jos kummallakaan ei ole lomaa, järjestätte vaikka palkatonta niin, että voit kuukauden kokeilla asumista toisella paikkakunnalla ja äiti/lapsi vaikka sinun paikkakunnallasi, silloinhan se asia selviää. Ehditte vähän jakaa arkea, jutella tärkeistä asioista ja kokeilla, miltä yhteisasuminen tuntuu. Edetkää askel kerrallaan. Ihan oikeasti, niitä eläkepäivien asioita ehdit kyllä miettiä myöhemminkin.

Niitä lapsia jos on kiire tehdä, niin kai nyt ainakin 2 kuukautta/puoli vuotta voi odottaa.

Mun mielestä sä myös mietit liikaa. Ihan oikeasti normaali ihminen kasvaa vanhemmuuteen. Mun mieletä sun suurin ongelma on epävarmuuden sietokyvyn puute. Nyt vaan rohkeasti elä, meni syteen tai saveen.

Vierailija
18/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ehdottomasti väärin naista, lasta ja sinua kohtaan muuttaa yhteen, vaikka ei ole kunnon tunteita mukana. Perusta perhe sellaisen kanssa, josta oikeasti välität! Jos muutat yhteen, niin muutaman vuoden sisällä petyt ainakin itse, mutta satutat myös tuota naista ja hänen lastaan. Teidän yhteisestä mahdollisesta lapsesta puhumattakaan...

Eläkepäiviä on turha vielä pohtia. En kuitenkaan laittasi lasta vaihtamaan koulua ja naista työpaikkaa suhteen vuoksi, jolla ei oikeasti ole tulevaisuuttaa. Nainen ehkä luulee niin, mutta koska et tunne edes ihastusta, niin tuota ei ole mitään järkeä jatkaa!

Vierailija
19/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vuokraa omaa kämppääsi, sillähän sä maksat asuntolainaa.

Vierailija
20/38 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta otsikon perusteella sanoisin, että jos tuollaista täytyy noilla vaihtoehdoilla miettiä, niin parempi erota.

Ei kannata alkaa lapsia väsäämään, jos ei ole varma asiasta.