Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos minä moitin toista hänen tekemästään pahasta

Vierailija
13.06.2012 |

ja hän moittii minua sellaisesta pahasta, mitä minä en ole tehnyt, olemmeko tasoissa? Onko jompikumpi tehnyt enemmän väärin? Miten tilanteen pitäisi oikeudentajunne mukaan jatkua?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ihan täysin varma, että et ole tehnyt sitä mistä sinua syytetään etkä mitään, minkä se toinen voi tulkita niin? Olet oikeasti ihan täysin puhdas?

Jos on kyse aidoista teoista - varastanut jotain tms, niin sehän on heppo nakki. Mutta jos puhutaan tunneasioista, syytetään, että olet ollut ilkeä, loukannut tahallaan tms. niin silloin kaverisi ei välttämättä ole väärässä, vaikka oletkin eri mieltä asiasta.

Minua ei ole moitittu konkreettisesta teosta, vaan muunlaisista asioista. Väitteet ovat silti sellaisia, ettei niille ole olemassa mitään perustetta (eikä perustetta ole toki edes yritetty esittää, koska esittäjä tietää olevansa väärässä). Esim. ei voisi pätevästi nimittää toista hitaaksi juoksijaksi, jos ei ole koskaan nähnyt hänen juoksevan eikä ole muutakaan siihen viittaavaa, että liikuntakyvyssä olisi häikkää. (Tämä siis vain esimerkki.)

-ap

Vierailija
22/27 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei suoraankaan asioita tunnu saavan sanottua. Oikeasti olen saanut tästä ketjusta ajattelemisen aihetta omaan tilanteeseeni ;)

Minähän en tiedä, miten nämä roolitukset sinun tilanteessasi menevät, mutta omasta näkökulmastani en olisi mitenkään hämmästynyt tuosta ettei tämä sinun ihmisesi "saa sanottua" jotain. Jos sinä olet se panettelija, sinullahan sitä asiaa pitäisi olla.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus tilanne että muuan nainen levitteli musta väitettä, että olin sekaantunut erääseen varattuun mieheen. Ei pitänyt paikkaansa. Satuinpa kyllä tietämään että tää nainen itse petti omaa kundikaveriaan kun vaan tilaisuus tarjoutui.

Nostin joskus asian esiin, ja miten tää mimosa reagoi? No väittämällä että minä olen yrittänyt sitä ja tätä ja tuota varattua miestä, ja seuraavaksi yritän varmaan hänen kundikaveriaan.

Täysin sairas ihminen, joka vielä kaiken lisäksi nosti hillittömän draaman siitä kun yritin hänelle tehdä selväksi että toivoisin hänen lakkaavan pitävän minuun mitään yhteyttä.

Hulluja mahtuu planeetalle joka lähtöön.

Vierailija
24/27 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moittivat toisiaan?

Vierailija
25/27 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatko siis anteeksipyyntöä? Mistä?

Sinäkö olet kysellyt minua? Ymmärränkö nyt oikein, että otat tämän ketjun jotenkin henkilökohtaisesti? Ehkä olet jonkun kanssa riidoissa ja epäilet tämän ketjun liittyvän asiaasi. Mutta sehän on aika epätodennäköistä, eikö vain? Ja tosiaanko odotat sen toivomasi ihmisen selittävän asiat juurta jaksaen Aihe vapaalla?

Kun ei suoraankaan asioita tunnu saavan sanottua. Oikeasti olen saanut tästä ketjusta ajattelemisen aihetta omaan tilanteeseeni ;)

Vierailija
26/27 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä lopputuloksiahan voi tulla tuosta monella tapaa. Ainakin seuraavat tulee mieleen:

- ap toteaa että tuo toinen on nyt väärässä mutta tästä asiasta on turha taistella, jatketaan elämää eteenpäin

- kaveri huomaa virheensä ja ehkä vielä pyytää anteeksi, jatketaan elämää eteenpäin

- ap toteaa että moitittava asia on niin vakava että sitä ei voi painaa villaisella ja toinen ei myöskään taivu, joten välit eroavat - sekin on usein ihan ok ratkaisu

Mitä hyvää on tuossa viimeisimmässä? Tämä toinen on tehnyt moninkertaisen vääryyden, ja jättää asian sikseen. Se, että välit eroavat, ei poista mitenkään tätä asiaa kummaltakaan osapuolelta. Näin tietysti moni niljake elää, vastuusta pakoon luikerrellen. Tällaisen ihmisen ei sitten vain tarvitse hetkeksikään erehtyä kuvittelemaan, että olisi hyvä ja oikeudenmukainen ihminen. Luulisi myös huolen painavan aika kovasti siitä, mitä seurauksia vielä tulee.

on edes tehnyt mitään kun meillä on vain ap:n hyvin ylimalkainen selostus omasta käsityksestään?

Vierailija
27/27 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en tiedä, miten nämä roolitukset sinun tilanteessasi menevät, mutta omasta näkökulmastani en olisi mitenkään hämmästynyt tuosta ettei tämä sinun ihmisesi "saa sanottua" jotain. Jos sinä olet se panettelija, sinullahan sitä asiaa pitäisi olla.

-ap

olen entistä varmempi siitä että tämä ketju on mulle. Sairasta ;P