Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskalaiset lapset ei nirsoile ruuan suhteen. Tässä muutama syy miksi. (linkki)

Vierailija
13.06.2012 |

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen oli tosi vaikea tottumaan ruokiin, söi vielä käsin, kun ei suostunut käyttämään haarukkaa eikä antanut syöttää. Lisäksi hermo meni jos tuli nälkä. Oppi puhumaan myöhään, joten ei voinut edes sanoa nälästään. Ruokailut oli siis usein. Tein siis ruokia joita pystyi syömään käsin ja joita söi. Oikeasti vasta perheen kasvamisen myötä aloin tekemään jotain aterioita, aiemmin söin mitä sattui.

Kuitenkin tämäkin aspergerlapsi oppi kouluun mennessä syömään mitä vaan paitsi ei kotona pinaattikeittoa. Tarhassa oppi syömään tarhan ruokia vähitellen ja kotona tosiaan pienenä koululaisena vähintään maistoi ruokia. Nyt ainakin maistaa ja useimmiten syö. Kesti vaan aikansa. En olisi pystynyt pitämään nälässä. Sellaisia huutoja ei olisi jaksanut. Näinkin voi päästä tavoitteeseen, vaikkaihan pikkulapsena ei syönytkään tai maistanutkaan kaikkea. Muitten lasten kanssa ei vastaavia ongelmia olekaan ollut.

Vierailija
42/44 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä toimitaan pitkälle noin ja lapsi ei nirsoile, syö kaikkea. En ole koskaan ymmärtänyt ravintoloiden lasten listoja, itse syödään jotain herkkua - hyvää lihaa, kalaa, simpukoita ja ties mitä - ja lapselle tarjotaan makit ja ranskalaiset! Viimeksi ravintolassa tarjoilija oli ihmeissään kun lapsi sai itse vapaasti valita, joka lasten tai aikuisten listalta, ja ei todellakaan ottanut lasten listalta mitään. Maistamisesta mulla on se periaate, että kerran pitää maistaa ja jos sitten ei tykkää, ei tarvii syödä. Maistamatta ei voi päättää, että en syö tätä. Yleensä kerran masitamisen jälkeen lapsi toteaa, että tämähän on hyvää ja syö enemmänkin. Ja meillä kyllä katetaan joka päivä, on servetit ja pöytäliina ja lapsi osallistuu kattamiseen ja usein myös ruoan laittoon.

juu juu, ja sulla on ihan varmasti 1 lapsi?? Näin minäkin luulin, kunnes sain toisen lapsen. Toinen syö mitä vain ja toinen nirsoilee kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Ranskassa au pairina ja ne lapset oli tosi nirsoja. Suklaakeksejä piti aina saada välipalaksi ja muu ei kelvannut kuin äidin tekemä ruoka eli pihvi.

Vierailija
44/44 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Ranskassa au pairina ja ne lapset oli tosi nirsoja. Suklaakeksejä piti aina saada välipalaksi ja muu ei kelvannut kuin äidin tekemä ruoka eli pihvi.

Sä siis tunnet kaksi ranskalaislasta, joten tiedät millaisia kaikki ranskalaislapset ovat?

Olen asunut Ranskassa nyt kymmenisen vuotta, ja sanoisin, että ovat kyllä keskimäärin vähemmän nirsoja kuin suomalaislapset. Mutta mun näkemykseni mukaan johtuu paljolti myös kovasta kurista.

Sen sijaan tuo, että Ranskassa tarjottaisiin kasviksia ruokailun alussa, on mun mielestä täyttä kukkua. Alkuruokahan ei välttämättä ole mitenkään kasvispitoinen, ja se etikalla kyllästetty salaatti tarjoillaan usein (liha)ruoan jälkeen, ennen juustoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan