Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tämän palstan opettajaviha kumpuaa?

Vierailija
12.06.2012 |

Onko täällä ketään, jota ei ärsyttäisi opettajan kesäloma tai joku muu töihin liittyvä juttu? Enpä ole nähnyt kirjoituksia, joissa kadehditaan jotain toista ammattia siitä, että voi pitää lomansa milloin huvittaa, voi vaikka surffailla netissä työaikana tai saa viikonlopputöistään lisiä tms.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää lomiaan, ja siitä huolimatta monelle opelle sekään ei riitä. Yksikin meidän lasten luokanopeista oli koko alakoulun ajan poissa koulusta matkojen takia.

Vielä enemmän ärsyttää opettajien tapa "palata" hoitovapaalta "töihin" kesäksi.

Onko täällä ketään, jota ei ärsyttäisi opettajan kesäloma tai joku muu töihin liittyvä juttu? Enpä ole nähnyt kirjoituksia, joissa kadehditaan jotain toista ammattia siitä, että voi pitää lomansa milloin huvittaa, voi vaikka surffailla netissä työaikana tai saa viikonlopputöistään lisiä tms.

Vierailija
2/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toiminut koulunkäyntiavustajana 10v.

Siellä, kun näkee millaista se työ on omalta ja niin opettajan osalta.

Ei tekisi pahaa näille opettajia morkkaajille mennä pariksi viikoksi kouluun töihin ja näkemään millaista se on parhaimmillaan ja pahimmillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla aloilla, jotka ovat yksityisiä, on kaikenlaisia bonusjärjestelmiä ja esim. vaikka myyntikilpailuja, mistä voi saada todella rahanarvoisia etuja. Ja en tarkoita mitään pomoporrasta isoissa yhtiöissä, vaan ihan tavallista väkeä vaikka jossain myymälässä. Apteekeissakin edustajat tuovat jatkuvasti pullaa ja arpovat työntekijöiden kesken vaikka mitä.

Opettaja saattaa saada kirjaesittelystä, johon hän siis osallistuu täysin vapaaehtoisesti työaikansa ulkopuolella, peräti vaikka kuulakärkikynän!! Oikeesti.

Tosin koitan sitten aina ajatella niin, että jokainen on opiskellut oman ammattinsa ja sen kanssa pitää sitten pärjätä. Eikä alanvaihto ole Nykysuomessa ihan mahdotonta, jos oikeasti haluaa. Että tervetuloa alalle vaan.

Mutta turhaan ihmiset opettajien todella olemattomia etuja kadehtivat, niitä ei juuri ole. Minun ystävillenikin, jotka suinkaan kaikki eivät ole opettajia, olen saanut selittää, että opettaja mm. maksaa syömistään kouluaterioista. Joka heille on ollut yllätys.

Et ainakaan äidinkielenopettaja ja toivottavasti et myöskään luokanopettaja. Äidinkielen kirjoittaminen on sen verran heikkoa tasoa.

Vierailija
4/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki kuvittelevat tietävänsä siitä jotain. Ovathan kaikki käyneet koulua ja nähneet sen toisen puolen. SItten voi täällä kirjoittaa kuinka opettajan työ on helppoa, opettajat saa liikaa palkkaa, liikaa etuisuuksia, opettajilla on liian pitkä loma, eikä opettajat edes osaa mitään (esim. kieltenopettajat opettamaansa kieltä). Mitään muuta ammattia ei täällä varmasti samalla tavalla haukuta.

luettelemista näkymättömistä töistä ei pidä paikkaansa. Esim. kokeiden laatiminen. Itse asiassa onkin kopioitu valmis koe opettajan oppaasta. Opettajainkokoukset: omat muka omalla ajalla. Ainakin meidän lasten koulussa oppilaat lähetetään klo 12 tai 13 kotiin ko. päivänä kun on kokous.

Lisäksi olen huomannut, että koulu on ensisijaisesti opettajien työpaikka, jossa oppilaat ovat vain välttämätön paha.

Vierailija
5/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne ihan miten haluan! Se ei kuvasta mun duunia, huoh!

Vierailija
6/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajia, sairaanhoitajia, pk-henkilöstöä, terveydenhoitajia ja sit toimittajia. Lääkäreitä arvostetaan kuitenkin sen verran, että heitä ei haukuta niin paljon.

Luultavasti viha kumpuaa jotenkin siitä, että palvelut ovat maksuttomia ja ammatit naisvaltaisia.

Toimittajat on sitten eri juttu.

Vierailija
7/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luettelemista näkymättömistä töistä ei pidä paikkaansa. Esim. kokeiden laatiminen. Itse asiassa onkin kopioitu valmis koe opettajan oppaasta. Opettajainkokoukset: omat muka omalla ajalla. Ainakin meidän lasten koulussa oppilaat lähetetään klo 12 tai 13 kotiin ko. päivänä kun on kokous.

Lisäksi olen huomannut, että koulu on ensisijaisesti opettajien työpaikka, jossa oppilaat ovat vain välttämätön paha.

Hyvää kesää sullekin. Ala opettajaksi, niin ei tarvi kadehtia ja ymmärrät enemmän.

Vierailija
8/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä kasvattaisit lapsesi kunnolla, opettaja menisi mielellään töihin. Onneksi nyt saa olla monta viikkoa ilman nicopettereitä.

Vierailija
9/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkka 6600 euroa kuukaudessa?

opettajiin verrattuna vuoden aikana. Ja kaksinkertainen palkka.

Vierailija
10/22 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisivät vaikka lentoemäntien etuisuuksia.

Vierailija
11/22 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtaisesta kakkosesta, jossa tänään tuota opettajien "kesäksi töihin"-kikkailua käsiteltiin. Ihan ansaittua arvostelua. Haastatellutkin myönsivät, että kyseessä on vanha jäänne, joka on jäänyt korjaamatta. No, nyt se toivottavasti korjataan.

Vierailija
12/22 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/22 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki kuvittelevat tietävänsä siitä jotain. Ovathan kaikki käyneet koulua ja nähneet sen toisen puolen. SItten voi täällä kirjoittaa kuinka opettajan työ on helppoa, opettajat saa liikaa palkkaa, liikaa etuisuuksia, opettajilla on liian pitkä loma, eikä opettajat edes osaa mitään (esim. kieltenopettajat opettamaansa kieltä). Mitään muuta ammattia ei täällä varmasti samalla tavalla haukuta.

Vierailija
14/22 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotinkin jo opettajakirjoittelua.

En mä vaan tiedä, mistä se johtuu. Oisko lomakateudesta tai katkerista koulukokemuksista...

Vierailija
15/22 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole itse opiskellut (tai ollut lukupäätä)

ja nyt hakee fattasta rahaa.

Vierailija
16/22 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun Nico-Betteri sai opettajalta muikkarin ja nelosen.

Tyhmät opet. :(

Vierailija
17/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai opettajan puuttuminen oman lapsen ongelmiin.

Vierailija
18/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntaista ja juhlapyhistä. Raskasta työtä ainakin jos on pieniä lapsia. He ovat palkkansa ansainneet.

Vierailija
19/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nämä kritisoijat on itse älyltään jotain max. amk-fiksuja mutta siis lähinnä jotain duunareita ym. jotka ei ole olleet kovin hyviä koulussa eivätkä ole työelämäänkään sijoittuneet sillä tavoin, etteikö tarvisi katkeruutta kohdistaa ammattiryhmään opettajat, joilla on hieman parempi palkka kuin heillä.

Mutta toisena syynä pidän huonoja koulumuistoja, olen yllättyneenä lukenut näistä ketjuista, minkälaisia opettajia sitä on ollutkaan (yliankaria, kiihkouskovaisia tai juoppoja) ja jollain tavalla ymmärrän paremmin, jos tuntuu kielteiseltä, että omaa lastakin opettaa taas joku joka kuuluu "tuohon porukkaan" josta on niin kovin kielteiset kokemukset.

Vierailija
20/22 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla aloilla, jotka ovat yksityisiä, on kaikenlaisia bonusjärjestelmiä ja esim. vaikka myyntikilpailuja, mistä voi saada todella rahanarvoisia etuja. Ja en tarkoita mitään pomoporrasta isoissa yhtiöissä, vaan ihan tavallista väkeä vaikka jossain myymälässä. Apteekeissakin edustajat tuovat jatkuvasti pullaa ja arpovat työntekijöiden kesken vaikka mitä.

Opettaja saattaa saada kirjaesittelystä, johon hän siis osallistuu täysin vapaaehtoisesti työaikansa ulkopuolella, peräti vaikka kuulakärkikynän!! Oikeesti.

Tosin koitan sitten aina ajatella niin, että jokainen on opiskellut oman ammattinsa ja sen kanssa pitää sitten pärjätä. Eikä alanvaihto ole Nykysuomessa ihan mahdotonta, jos oikeasti haluaa. Että tervetuloa alalle vaan.

Mutta turhaan ihmiset opettajien todella olemattomia etuja kadehtivat, niitä ei juuri ole. Minun ystävillenikin, jotka suinkaan kaikki eivät ole opettajia, olen saanut selittää, että opettaja mm. maksaa syömistään kouluaterioista. Joka heille on ollut yllätys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän