Täällä on kamalan paljon todella yksinkertaisia vihreitä
Todella rasittava ihmistyyppi, luulee tietävänsä kaiken, ei kestä mitään vastaväitteitä eikä faktoja vaan oma erittäin suppea katsantokanta on ainoa oikea. Koskaan mikään vastaus ei perustu faktaan vaan mutuun ja sitä korostetaan yleensä heittämällä joku persukortti tms lapsellinen heitto. Voisitteko hieman kertoa itsestänne eli mikä on koulutus, työpaikka ja muutenkin onko kehän ulkopuolella käyty montakin kertaa? En tiedä miten noin suppean katsantokannan saa kehitettyä ja rakennettua tuollaisen minä, minä, minä-maailman? Monella on selvästi joku luonnehäiriö, narsismia ja sellainen nenäkäs arrogantti asenne muihin ihmisiin ja muiden mielipiteisiin. Tuollaisten ihmisten kanssa elämisen täytyy olla aviopuolisoille todella raskasta, oikea maanpäällinen helvetti. Osa on tosin varmaan äärivasemmistolaisia ja heillehän fakta on aina ollut pahasta.
Kommentit (41)
Jos et itsekään pysty keskustelemaan aiheesta ilman noita etukäteen päätettyjä luonneanalyysejä ym. lapsellisuuksia, miten voit odottaa asiallisuutta muilta?
T: maalaisvihreä.
että täällä vain vihret tai joku yksi ihminen kritisoi persuja. Hohhoijaaaaa
Se, että joku on SINUN kanssasi eri mieltä, tekee hänestä yksinkertaisen, arrogantin ja luonnehäiriöisen.
Etkä edes itse huomaa, mitä tuo aloituksesi sinusta itsestäsi kertoo.
No, sen tarkemmin tietämättä, millaisia kommentteja sinä nyt pidät yksinkertaisina ja arrogantteina, niin kerron itsestäni, koska olen vasemmisto-vihreä.
Olen keski-ikäinen, akateeminen toimittaja. Kiertänyt työn puitteissa ympäri maailmaa, siis myös kehitysmaissa (ei turistikohteissa). Kotoisin pikkukaupungista, puoliso maanviljelijän poika, joten en kovinkaan pk-keskeinen, vaikka nykyään stadissa asunkin. Lapsia on.
Minun kanssani saa mielellään olla eri mieltä, tykkään kinata asioista asiapohjalta. Mutta inhoan tuollaista etukäteislyttäystä, jota ap harrastaa: tuomitsee eri mieltä olevat lähtökohtaisesti luonnehäiriöisiksi.
Henkilöön käyvä solvaus on merkki siitä, että solvaajalla on itsellään asia-argumentit vähissä.
Jos et itsekään pysty keskustelemaan aiheesta ilman noita etukäteen päätettyjä luonneanalyysejä ym. lapsellisuuksia, miten voit odottaa asiallisuutta muilta?
T: maalaisvihreä.
Olet selvästi vihreä kuten itsekin sanot, mutta muutenkin selvästi "ainesta".
että solvaajalla on itsellään asia-argumentit vähissä.
Juuri tuosta tunnistaa aina palstavihreän, ei koskaan mitään faktaa vaan aina on käynnissä hyökkäys tai asiaton huutelu tai persuttelu tms. Ovat vaan niin yksinkertaisia reppanoita. Ei kyllä käy sääliksi, sillä ovat ihmistyyppinä oksettavia, usein narsisteja ja luulevat itsestään liikoja.
Vihreiltä on ajattelu usein unohtunut.
Mietitääspä vaikka tätä kasvihuoneilmiötä.
Mitähän ne mammutit on Siperiassa syöneet?
Mitä öljy in. Onko se muinaisia kasveja ja eläimiä?
No onkos tuo hiili sitten joskus ollut kierrossa?
Entäs onko sillä janöllä metsässä hauskaa? Vai onko sittenkin katsottu pari Disney leffaa liikaa. Sillä on nälkä, kirput vaivaavat tulehduskin on päällä ja kettukin haisee lähistöllä.
Parin sanan heitoista ei kukaan oikein ota selvää, mitä ajat takaa ja millä heittojasi perustelet.
Kukaan ei kiistä, etteikö maapallolla olisi ollut miljardien vuosien aikana erilaisia ilmastovaiheita. Voit lukea niistä mm. Ilmatieteenlaitoksen ilmastonmuutos-sivustoilta, suosittelen niitä muutenkin.
http://ilmasto-opas.fi/fi/ilmastonmuutos/ilmio/-/artikkeli/b0b91934-12d…
Pointti on, että ihan tutkitusti ilmakehän kemiallinen koostumus on muuttunut. Ja tieteellinen fakta on, että se vaikuttaa siihen, miten ilmakehä päästää maahan auringon lämpösäteilyä ja toisaalta estää lämpösäteilyn heijastumista takaisin ulkoavaruuteen (ns. kasvihuoneilmiö).
Kyse on siis kemiallisesta faktasta. Se on mitattu eri puolilla maapalloa.
Kyse EI SIIS OLE mistään lämpötilakarttoihin perustuvasta käyrästä, kuten ilmastoskeptikot yrittävät väittää - vaikka tosin käyrätkin ovat hyvin seuranneet ilmastotutkijoiden ennusteita eli lämpötilat ja sään ääri-ilmiöiden määrä ovat nousseet ihan ennusteiden mukaisesti. Eli ilmastonmuutosta EI perustella lämpötilakäyrillä, vaan ilmakehän kemiallisella muutoksella.
http://ilmasto-opas.fi/fi/ilmastonmuutos/ilmio/-/artikkeli/420c4ca3-a12…
http://ilmasto-opas.fi/fi/ilmastonmuutos/ilmio/-/artikkeli/3a576a6e-bec…
Juuri tuosta tunnistaa aina palstavihreän, ei koskaan mitään faktaa vaan aina on käynnissä hyökkäys tai asiaton huutelu tai persuttelu tms.Ovat vaan niin yksinkertaisia reppanoita. Ei kyllä käy sääliksi, sillä ovat ihmistyyppinä oksettavia, usein narsisteja ja luulevat itsestään liikoja.
Asun pohjanmaalla, olen asunut myös Helsingissä kymmenen vuotta, olen ollut kaupallisella alalla koko ikäni, muutaman vuoden myös yrittäjänä, lapsia on kolme. Kuulun vihreiden paikallisyhdistyksen lisäksi Vihreät yrittäjät ry:n ja Maaseutu- ja erävihreät ry:n. Katsantokantani ei todellakaan ole suppea, vaikka minulla onkin selkeät mielipiteet asioista, olen eri mieltä myös oman puolueen ihmisten kanssa, ja niistä keskustellaan, aina hyvässä hengessä.
En pidä itseäni oikeistolaisena enkä vasemmistolaisena, mielipiteeni riippuen aiheesta sopii molempiin.
Mieheni oli joskus jopa persujen jäsen, mutta erosi ja liittyi pienenpään kansallismieliseen puolueeseen, kun pettyi Soinin venkoiluihin. Mieheni on ns. maahanmuuttokriittinen, ja meillä on aina hyviä keskusteluja politiikasta, aika harvasta asiasta ollaan mitenkään täysin eri mieltä. Miehelleni on kansallisvaltion säilyttäminen tärkeää, minulle luonnon säilyttäminen, nehän ei ole ristiriidassa keskenään.
Muistan elävästi kun joskus 80-90-luvulla vihreät vastusti autoilua ja pitivät oikein mielenilmauksen sen johdosta. TV:ssä sitten haastateltiin sellaista paria naivin reppanan näköistä vihreää tyttöä ja toimittaja kysyi, että millä tulitte tänne niin tytöt siinä silmät pyöreänä, että liftaamalla eli autolla. Vihreät, järki ja äly ei ole koskaan kuulunut samaan pakettiin vaan sellainen huonolla itsetunnolla varustettu naivismi ja ylimielisyys ja juuri tuollainen minä minä-asenne.
Todella rasittava ihmistyyppi, luulee tietävänsä kaiken, ei kestä mitään vastaväitteitä eikä faktoja vaan oma erittäin suppea katsantokanta on ainoa oikea. Koskaan mikään vastaus ei perustu faktaan vaan mutuun ja sitä korostetaan yleensä heittämällä joku persukortti tms lapsellinen heitto. Voisitteko hieman kertoa itsestänne eli mikä on koulutus, työpaikka ja muutenkin onko kehän ulkopuolella käyty montakin kertaa? En tiedä miten noin suppean katsantokannan saa kehitettyä ja rakennettua tuollaisen minä, minä, minä-maailman? Monella on selvästi joku luonnehäiriö, narsismia ja sellainen nenäkäs arrogantti asenne muihin ihmisiin ja muiden mielipiteisiin. Tuollaisten ihmisten kanssa elämisen täytyy olla aviopuolisoille todella raskasta, oikea maanpäällinen helvetti. Osa on tosin varmaan äärivasemmistolaisia ja heillehän fakta on aina ollut pahasta.
lapsuuteen, ihan niin kuin joulupukki, hammaskeijut jne. Ikivihreät ovat ikiteinejä, jotka kuvittelevat olevansa ikuisesti 16-vuotiaita.
Vihreät eivät siksi ota koskaan vastuuta mistään, koska aina on olemassa jossain joku "aikuinen" jota voi kritisoida ja haukkua, -vertaa äiti ja isä vastaan murkku.
että solvaajalla on itsellään asia-argumentit vähissä.
Juuri tuosta tunnistaa aina palstavihreän, ei koskaan mitään faktaa vaan aina on käynnissä hyökkäys tai asiaton huutelu tai persuttelu tms. Ovat vaan niin yksinkertaisia reppanoita. Ei kyllä käy sääliksi, sillä ovat ihmistyyppinä oksettavia, usein narsisteja ja luulevat itsestään liikoja.
olet siis ilmeisesti "palstavihreä"?
;-DDDD
Mun tulkintani mukaan ainoat järkevät kommentit ovat olleet tässä vihreiden kirjoittamia. Mutuilu ja henkilökohtaisuuksiin käyvä mollaaminen ovat jotain ihan muuta kuin aikuismaista poliittista keskustelua
;-DDDD
Mun tulkintani mukaan ainoat järkevät kommentit ovat olleet tässä vihreiden kirjoittamia. Mutuilu ja henkilökohtaisuuksiin käyvä mollaaminen ovat jotain ihan muuta kuin aikuismaista poliittista keskustelua
Tämä ketju on hyvin kuvaava siitä, mitä ennakkoluulot saavat aikaan. Kun aletaan keskustella asioista, olisi parasta, niin vihreiden, persujen kuin muidenkin, laittaa kaikki ennakkoluulonsa syrjään ja tehdä olettamuksia ja päätelmiä vain kyseessä olevasta asiasta.
Itse pidän kaikkea keskustelua mahdollisuutena oppia ja muuttaa omia käsityksiäni ja tulla näin paremmaksi ja vastuullisemmaksi ihmiseksi. Yritän nasevilla kommenteilla kyseenalaistaa niin toisten kuin samalla omatkin ajattelutapani. Jos joku riittävän hyvin perustelee ja argumentoi, muutan kyllä ajatteluani.
Mutta toki kaikkea ajatteluani ja keskusteluani ohjaa se peruspremissi, että jokaisen ihmisen tulisi pyrkiä elämään vastuullisesti muita ja luontoa kohtaan.
vastuullisuus eivät kerta kaikkiaan sovi samaan lauseeseen. Lapsenkaltaisille aikuisille vastuun antaminen on vaarallista.
vastuullisuus eivät kerta kaikkiaan sovi samaan lauseeseen. Lapsenkaltaisille aikuisille vastuun antaminen on vaarallista.
Itsekin olen vihreitä joskus äänestänyt Kokoomuksen, RKP:n ja Kepun lisäksi. Joten ainakaan en ihan vasemmistoradikaalista käy. Ylipäätään vihreissä taitaa olla aika vähän partaradikaaleja nykyisin ja koulutustaso on varmasti korkeimmasta päästä Kokoomuksen kanssa. Jos tähän sen persu kortin vetäisi niin en tiedä kuin yhden korkekoulusta valmistuneen persujen äänestäjän, mutta sen sijaan tiedän monia kouluttamattomia. Vihreiden äänestäjissä en tiedä varmasti kuin korkeakoulusta valmistuneita. No tuolla taas ei ole tekemistä varsinaisesti yksinkertaisuuden kanssa, mutta jos persujen kansanedustajat ovat peilikuva puolueensa äänestäjistä niin en heitä kovin älykköinä tai laaja-alaisesti asioita näkevinä osaa pitää. Puolueen pää-älykkä Halla-Ahokin osoitti oivaa pelisilmää kiistämällä demokraattisen valtion toimivuuden jo kahteen otteeseen :)
katson maailmaa avoimin silmin ja pyrin olemaan palstavihreiden peilikuva, kuuntelen muita ja kunnioitan muita, teitä tosin joka päivä vähemmän ja vähemmän, mutta uskon, että sairautenne sumentaa ajatteluanne.