Mies syö paljon epäterveellisemmin (lähinnä olutta ja makkaraa) kuin minä (mm. paljon kasviksia) ja
silti minä olen jatkuvasti sairaana, mies ei koskaan.
Alan epäillä että ravinnolla on loppujen lopuksi aika vähäinen vaikutus terveyteen.
Kommentit (4)
Itse olin ikävuodet 18-35 alkoholin suurkuluttaja, pikaruoalla eläjä ja läskikasa. En sairastanut edes flunssaa koskaan, saati mitään pahempaa. Minä vaan en sairastu, ja tämä on ilmeisesti peritty vanhemmiltani, joista kumpikaan ei 70-vuoden ikään mennessäkään ole esim. koskaan olleet sairaalassa sairauden takia (äiti tietysti synnyttämässä) tai sairastaneet mitään vakavaa.
Tiedän myös itse ihmisiä jotka ovat todella terveysintoiljoita ja jatkuvasti on silti kaikenlaista kremppaa, ja silloinkin kun ei varsinaisesti ole niin on jotain pientä kuten väsymystä. En tiedä mikä heidän jamansa olisi jos he kokeilisivat makkara-pizza-keskikaljaruokavaliota jolla itse elin terveehå yli vuosikymmenen, huononisiko juurikaan edes vai tulisiko täysi katastrofi.
Uskon että ravinnolla on jonkinlainen merkitys keskimäärin, mutta että on tosiaan ihmisiä jotka toisaalta voivat hyvin melkein millä tahansa roskaravinnolla ja toisaalta niitä joiden ehkä täytyy olla äärimmäisten tarkkoja syömistensä kanssa että voivat edes jotakuinkin hyvin. Useimmille uskon riittävän kohtuullisen hyvän ruokavalion ihan hyvin, ei ole tarvetta olla terveyssyistä fanaattinen mihinkään suuntaan.
Mies suorastaan eli alkoholilla ja makkaralla. Rehuihin ei todellakaan koskenut, ei myöskään marjoihin. Ja terve on, (joskin exä)
Itse puolestani olen kiinnittänyt todella paljon huomiota terveelliseen ja monipuoliseen ruokavalioon, liikuntaan jne.
Ketut, olisi kait pitännyt ryypätä siipan kanssa. Oiskohan sitä nyt terve? Nimittäin, olen juuri syöpähoidoissa... Ja ne vasta v-mäisiä onkin. Hetkittäin tuntuu, että mua ois huijattu. (ok, meillä syöpää paljon suvussa, joten oli kait sattumaa ja geenien ansiota, että sairastuin)
herkkuja mässyttävä sohvaperuna, enkä ollut koskaan kipeänä. Nyt vuoden verran olen ollut terveellisellä ruokavaliolla sekä liikkunut paljon, ja olen noin kerran kuussa kipeä.
perimälläkin iso osuus.
Ystäväni on noudattanut puoli vuotta ruokavaliota, jolla pitäisi olla positiivinen vaikutus sokeriarvoihin. Nyt kävi tarkistuksessa ja arvot olivat nousseet entisestään :-(
Puuttuuko sinun ruokavaliostasi jotkut suojaravinteet? Liikutko ja ulkoiletko? Nukutko tarpeeksi?