Kotiäiti, mitä olet ehtinyt jo tehdä tänään?
Minä heräsin klo 7, samaan aikaan vauvan kanssa.
Herätin esikoisen, tein aamupesut hälle ja puin vaatteet.
Annoin vauvalle aamumaidon, joimme perheen ja muutaman sukulaisen kanssa aamukahvit ja juttelimme tovin.
Mies lähti töihin 8 aikaan ja vei samalla esikoisen hoitoon (normaalisti minä vien)
Syötin vauvalle aamupuuron, tein aamupesut ja vaihdoin vaatteet.
Siivosin keittiön, laitoin astiat koneeseen ja koneen päälle.
Siivosin yleisesti ja petasin sängyt.
Imuroin ja pesin lattiat.
Laitoin pyykit koneeseen ja koneen päälle.
Laitoin vauvan aamupäiväunille.
Söin itse aamupalan ja keitin kahvin. Nyt istun tässä koneella. Klo on 9.22.
Kommentit (30)
ja polttamaan kaksi tupakkaa sekä tekemään kerhoeväät esikoiselle.
Olen herännyt puoliyheksältä.
Tuskin tulee tehtyä oikein muuta tänään. Vituttaa taas kaikki mahdolliset asiat ja mielenkiinto nollassa.
Heräsin 7.30, kun lapset tulivat viereen ja samalla 1v. heräsi. Vanhemmat lapset (2) menivät leikkimään ja nousin pienen kanssa 8.00.
Aamupesujen jälkeen keitin kahvia, laitoin leipäkoneen päälle ja 9.00 syötiin aamupala.
Nyt lapset leikkivät ja itse istun sohvalla.
2-vuotias herätti minut tunti sitten eli noin 8.30.
Aikamme syliteltiin ja hihiteltiin sängyssä :)
Nyt on käyty tekemässä aamupisut ja -pesut, viety roskapussi pihalle ja ihmetelty pökkyräistä kimalaista. Ihana lämmintä muuten nyt jo!
Nyt syödään aamiaista ja odotellaan, että pikkuveli 11 kk heräilee omaan tahtiinsa. Siihen se päivän rauhallinen alku sitten lopahtaakin ;)
koiran oli päästävä ripulikakalle 4.13 ja siitä asti hereillä. Ärsyttää tällaiset puuha-aamut. Lapsi ollut kohta viikon kipeenä ja nää rikkonaiset yöt alkaa riittää. Haaveilen jo päiväunista :)
Sain aikaan:
Vietettiin hidas aamupala isompien lasten kanssa. Kertoilivat tekemisistään eilen retkellä(en ollut itse mukana). Alkaa olla harvinaista herkkua yhteiset kiireettömät hetket, jolloin muksut kertoilee kokemuksistaan.
- Heräiltiin rauhassa taaperon kanssa 7.30, loikoiltiin sängyssä ja halailtiin
- Lastenhoitaja tuli, olin mukana siinä aamutoimissa
- Hoitaja ja taapero lähtivät puistoon
- Luin lehden, join kahvia ja söin croisanttia
- Olen kirjoitellut pari sähköpostia, tehnyt töitä, välillä selaillut nettiä ...
En ole kotiäiti mutta kesälomalla lasten kanssa...
Eli heräsin klo.7.30.
Aamiainen ja kahvi klo.8-8.30.
Laitoin kuivat pyykit kaappeihin, imuroin, pesin lattiat ja kastelin kukat.
Mies lähti imuroimaan autoa, hänellä on vapaapäivä.
Nyt lähdetään lasten (4v.5v.ja 8v.) kanssa ulos.
ollaan tässä aamupalaa syöty ja lapsi juuri pukee päälle. Olen myös tyynnyttänyt yhden uhmaraivarin (tyttö 2v). Kävin varaamassa kasan kirjoja nettikirjastosta.
Pessyt tietysti oman ja kersan naamat ja hampaat.
Nyt ulos!
En ehtisi tuota samassa ajassa kuin sinä, vaikka ei meilläkään älytön talo ole (200 neliötä). Muuten olen tehnyt aikalailla samat kuin sinäkin.
Meillä nämä aamut on aika lötköjä.
Kuopus kömpi viereen joskus 8.30 aikoihin, mies oli siis lähtenyt töihin jo aikaa sitten enkä ollut edes herännyt.
Kuopus (1.5v) pötkötti vieressä siihen asti että esikoinen (3.v) nousi ylös ja kävi potalla. Kuopus lähti myös potalle.
Nousin, tuuletettiin kun esikoisella oli kuiva vaippa yön jäljiltä ja sain skipata sen aamupesut. Pesin nuoremman takapuolen ja rasvasin. Puettiin.
Laitoin meidän petivaatteet pesukoneeseen ja vein täkit ulos tuultuun. Otin myös pitkästä aikaa verhot alas, puistelin ja jätin ulos.
Aamupala ja nyt tässä aamukahvilla. Pojat leikkii keskenään. Olisihan tuota hieno ilma lähteä ulos mutta taitaa olla täälläkin siivous päivä. Sentin hiekkakerros lattialla.
heräsin kuudelta ja söin aamupalan.
vastaanotin hoitolapsen, ja syötin hälle puuron.
herätin omat lapset, ja laitoin heille aamupalan.
isommille hoputin vaatteet päälle ja päästin ulos leikkimään.
laitoin ruuan valmiiks, ettei tarvii kuin lykätä uuniin.
tiskit koneeseen ja muuta järjestelyä.
hoitolaps aamupäiväunille.
oma nuorimmainen saa nyt leikki9ä tai piirrellä.
itse olen hetken koneella.
seuraavaks koitan ehtiä tehdä rästihommia.. ommella laittaa perheen papereita järjestykseen ym. jatkuvaa hommaahan tämä :)
En ehtisi tuota samassa ajassa kuin sinä, vaikka ei meilläkään älytön talo ole (200 neliötä). Muuten olen tehnyt aikalailla samat kuin sinäkin.
meilläkin iso ok-talo ja pitäis tovi raivata ensin lattioita esille ennenku pääsis edes aloittelemaan imurointia...
Itse en ole ehtinyt kuin ottaan ukolta suihin ja keittään kahvit ;)
vasta aamukahvia juon tässä ja heräsin vartti sitten :D Ihanaa luksusta saada välillä nukkua pitkään, kun yleensä toinen lapsista herää jo seitsemältä, mutta tänään nukkuikin puoli kymmeneen.
pedattiin sänky, syötiin aamupala, siivottiin kissanlaatikot (tässä vauva ei kyllä avustanut), imuroitiin ja pestiin lattiat (ja joo, ei ole paljon neliöitä). Lähdettiin koirien kanssa lenkille, tultiin takasin kotiin ja lueskeltiin lorukirjoja ja nyt vauva simahti juuri päikkäreille kun viime yö oli niin huono. Pyykkiä on toinen koneellinen pyörimässä. Nyt istun koneella ja etsin hyvää täytekakku ohjetta ja odottelen postia saapuvaksi.
Kävin suihkussa, vauva heräsi niin vaihdoin sille vaipan ja aloin syöttämään. Nyt vauveli nukkuu ja minä syön aamupalaa ja juon kahvia, kohta ajattelin meikata ja laittaa hiukset.
Makaan edelleen sängyssä ja lapset katsoo piirrettyjä. Tämä on meillä sen verta ihmeelistä herkkua, että otan tästä kaiken ilon irti:)
Meillä on kyllä omakotitalo lähemmäs 400 neliötä.. mutta siivosin tämän meidän asuintilan, joka n 100 neliötä :D Olen nopea siivoamaan..
-ap-
ammattisiivoojaltakin menee tämän talon (200 neliötä) siivoamiseen kolme ja puoli tuntia, vaikka minä olen ensin siivonnut kaiken tavaran pois.
Tosin hyvähän se on, että on nopea. Ehtii muutakin kuin siivota. :)
Meillä on kyllä omakotitalo lähemmäs 400 neliötä.. mutta siivosin tämän meidän asuintilan, joka n 100 neliötä :D Olen nopea siivoamaan..
-ap-
Keitin miehelle kahvin
Kävin pesulla ja puin päälle.
Sanoin miehelle heipat.
Tein puuroa ja herätin isommat lapset syömään.
Täytin tiskikoneen ja pyykinpesukoneen.
Imetin vauvat ja vaihdoin heidän lakanat.
Puin lapset(nuoremmat)
Käytiin koirien kanssa pikaisesti metsässä.(Sataa vettä)
Syötettiin pojan kanssa kanat ja kerättiin munat esikoisen kerätessä raparperiä ja vauvojen nukkuessa.
Tultiin sisälle.
Tehtiin raparperipiirakkaa.
Tyhjennettiin esikoisen kanssa astianpesukone.
Siirsin pyykit kuivausrumpuun.
Otin piirakan pois uunista.
Imetin vauvat, seurusteltiin hetki. Nukahtivat uudestaan.
Nyt tyttö(esikoinen) kirjoittaa aakkosia vihkoon ja poika leikkii dubloilla ja tekee välillä palapeliä.
Itse hörpin "aamu" teetä ja levähdän hetken, ennen kuin pitää alkaa valmistamaan lounasta.
Heräsin 7.15
Huolehdin yhden lapsen terapiaan ja opiskelemaan, toiset nukkuvat edelleen.
Kesäloma koululaisilla eikä mihinkään kiire. Mies on lomareissulla Euroopassa.
Olishan noita kotihommia mutta ehtiipä ne myöhemminkin. Pyykkiä en viitsi näin sadepäivänä edes pestä, taloudellisempaa kuivattaa ulkona sitten kun aurinko paistaa.
Siivoan ensi viikolla varmaan paremmin, nyt mulla on puutarha työn alla.