Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako päästää 10-vuotiasta tyttöä

Vierailija
22.11.2005 |

partioretkelle, kun ainoat johtajat ovat 13..v. ja 14.v.? Ovat menossa yhdeksi yöksi metsään retkelle,ja vähän pelottaa...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-14-vuotiaat eivät minun mielestäni voi ottaa vastuuta toisista lapsista, ainakaan yön yli metsässä!

Vierailija
22/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan päästäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin edesvastuutonta laittaa 13-14 vuotiaat peräänkatsojiksi, huh-huh!!!

Vierailija
24/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on vielä helppoa kun on kännykät keksitty, ettei tarvi ilman olla metsässä.

Vierailija
25/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sitä metsässä lasten kanssa oltiin. Samoin itse olin lapsena. Meillä ei ollut ees kännyköitä niihin aikoihin. En tiedä mistä päin oot, mut yleensä vj:t joutuu käymään koulutuksen (myös ea-kurssit). Ei meillä oo ainakaan ollu ikinä mitään ongelmia.

Vierailija
26/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

varton vetäjinä ovat nämä 13.v. ja 14.v. tytöt. En edes tiedä muita (vanhempia johtajia) kuin nimeltä ja paperilla..

ap

Vierailija
27/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin ootte? Yksi yö ei ole pitkä metsäreissu kuitenkaan..

Vierailija
28/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa päästäisi lasta toisten lasten " vahtimana" mihinkään metsään. Entäs jos nämä " vahdit" kyllästyvätkin työhönsä, tai rupeavat pelkäämään metsässä?

Vierailija
29/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on leiripaikka ihan metsässä, kaupunkiin taitaa olla vähän alle 10 km, lähin talo ehkä kilometrin? päässä.

Nukkuvat jossain isossa teltassa, jossa jokin lämmitysjuttu, näin ymmärsin tyttöni puheesta ja lapusta.

ap

Vierailija
30/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla ap kaupunkilaisäiti? :) Ja ei kukaan vj nyt minneen sieltä metästä häivy.. Nykyään on vielä kännytkin. Elkää kasvattako lisää pullamössölapsia pliis.

Vierailija
31/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole reissua sen kummemmin miettinyt, lapun allekirjoitin jo kaksi viikkoa sitten. Nyt vaan tytön partiokaverin äiti soitti puolishokissa ja kertoi ilmoittaneensa ties minne, jotta retki peruuntuisi.

Nyt vaan olen itse alkanut miettiä, että kumpi meistä on yli-suojeleva ja kumpi yli-huithapeli ja pelästynyt omaa luottavaisuutta.

Että pitäisikö tässä nyt olla mitä mieltä tästä retkestä...

ap, ja kaupunkilainen kyllä

Vierailija
32/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattaa näköjään lapsistaan kunnon pullamössösukupolvia.

Älkää vahingossakaan viekö lapsianne partioon, siellä kun on toisenlaiset arvot ja käytännöt..

T: ollut vastuussa niistä kymmenvuotiaista jo 12 -vuotiaana ja vielä koko viikonlopun.... (tosin siinä vaiheessa jo kaksi viikon lapin vaellusta muiden mukana suorittaneena...)

Vierailija
33/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan antaisi lastani muiden lasten " vahdittavaksi" .

Vierailija
34/35 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni on ollut partiossa 7-vuotiaasta, ja kyllä ne vartionjohtajat, VJ:t, ovat yhden yön retkillä teini-ikäisiä. Ja tietävät mitä tekevät, ihan täsmälleen. Tuttuja henkilöitä, samoja jotka vetävät viikottain partionkin, keksivät ohjelmaa ja opettavat juttuja. Kyse on kuitenkin yhteisestä tekemisestä ja kivasta, ja nämä nuoret tosiaan ovat omistautuneet asialle (vj:ksi eivät kaikki halua, siinä täytyy olla tietynlainen, kypsä ja toimelias luonne) , ja huolehtivat hyvin siitä että kaikilla on kivaa. Partio ei ole mikään aikuisten leikkikeskus lapsille, vaan kaikki oppivat samalla kun tekevät ja opettavat muita, jokainen kykyjensä mukaan.

Oletko IKINÄ, ap, kuullut väärinkäytöksistä ja ongelmista ja onnettomuuksista partioretkellä? Se on todennäköisesti turvallisin harrastus maailmassa. Ja tietty vartionjohtajilla on aikuisten tuki ja puhelinyhteydet, jos jotakin sattuu, tietävät mitä tehdä ja saavat välittömästi yhteyden muihin, vanhempiinkin vetäjiin. Partiolaiset ovat ihan oikeasti luotettavia ja kilttejä, sekä omaavat taitoja, joita voisi hämmästyä:)

Relaa, se toinen äiti oli sekopää.

Vierailija
35/35 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

partioretkelle, kun ainoat johtajat ovat 13..v. ja 14.v.? Ovat menossa yhdeksi yöksi metsään retkelle,ja vähän pelottaa...

Soita sille lpkj:lle, jos kauheasti pelottaa. Tai vaikkapa niiden vj:iden vanhemmille, jos vieläkin pelottaa.

Olen itse ollut mm. 12-vuotiaana kaksi yötä metsässä pari vuotta itseäni nuorempien kanssa. Partiossa kasvatetaan vastuuseen, ei tuossa ole mitään kummallista.

Täällä on todella neuroottista porukkaa välillä. Teet vain hallaa lapsillesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme