Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Kuopion Petosesta?

Vierailija
18.07.2014 |

Olen muuttamassa Kuopioon Petosen kaupunginosaan ja haluaisin kuulla kokemuksia alueesta. Muutan Kuopaksen asuntoon.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei onko kokemuksia kuopasin Haapanimen asunnoista? tai haapaniemestä ylipäätänsä, millasta porukkaa siellä asuu ja mitä siellä ON?

Vierailija
22/81 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sen kummempi kuin muutkaan kerrostaloalueet muutaman kukaan päässä keskustoista. Hyvät palvelut ja bussiyhteydet (toivottavasti vielä kilpailutuksen jälkeen), uimahallit sun muut liikuntamahdollisuudet. Sinne vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petosella asunut jo kohta neljä vuotta ja ikinä ei ole mitään ongelmia ollut. Asun nikun kämpissä ja naapureina paljon alkiksia mutta ihan rauhassa ovat antaneet minun olla. Välillä möykkäävät mutta aivan sama. Täällä on paljon myös omakotitalo alueita ja omistus asuntojen hinnat muuta kuopiota jopa hieman kalliimpia. Itse olen tykännyt ja alue rauhoittunut viime vuosina huomattavasti

Vierailija
24/81 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Kirjoitan tätä parhaillaan tästä n. 500 metrin päästä uudesta asunnostasi. Älä huoli, ihan hyvän kämpän ootte saaneet! Lähinnä Petosen keskusta on joskus hiukka levoton ja joissakin taloissa on manneja ja nistejä, en usko näin talossasi olevan. Petosella on hyvät palvelut (kaupat, kirjasto, TK, Alko, apteekki, Kela jne) bussit kulkee hyvin, Ikea lähellä jne. Itse en aio muuttaa ikinä pois täältä, olen tosi tyytyväinen. Tervetuloa!

t. Aboriginaali eli Petosella v. -88 asti asunut.

Vierailija
25/81 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele näitä höpöhöpö juttuja :-D Olen asunut Petosella vuodesta -92, enkä koskaan ole törmännyt mihinkän pelottavaan. Petonen on hyvin laaja ja väkimäärältään iso alue, joten väkisinkin välillä uutisointeihin pääsee. Tosiasiassa täällä asuu paljon lapsperheitä, eikä järjestyshäiriöitä ole sen enempää kuin muuallakaan. Ja olen asunut sekä Pyörössä että Pirtissä. Palveluita ei ole näin paljoa missään muussa lähiössä.

Vierailija
26/81 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haapaniemihän on ihan keskustan vieressä, joten palvelut lähellä. Kuopiossa ikäni eläneenä en voi sanoa huomanneeni missään tietyssä kaupunginosassa asuvan mitenkään silmiinpistävän erilaisia ihmisiä. Kaikenlaisia tarinoita olen kuullut melkein jokaisesta kaupunginosasta, mutta omin silmin nähty todellisuus on sitten toinen. Ehkä poikkeuksellisin on Neulamäki, koska se on täynnä opiskelijoita muihin kaupunginosiin verrattuna. Perheitä ja lapsia siellä näkee sen vuoksi vähemmän.

Joskus julkaistiin tilastot siitä missä päin Kuopiota poliisia työllistetään eniten. Keskusta on vaarallisin paikka ja sekin lähinnä vain yöllä. Mikään muu alue ei noussut esille. En pelkää mitään kaupunginosaa täällä, eikä ole mitään ole minulle sattunut niiden 24 vuoden aikana, kun olen eri puolilla Kuopiota asunut.

Vierailija
27/81 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa osoitteessa opiskeluaikana (n.5v sitten) asuneena sanon, että ihan siistit kämpät, eikä tarvinnut ikinä pelätä. Jumpassa kävin Pyörössä ja ilta-aikaan Pub Karhunpesän ohi hirvitti kulkea. Jos muuttaisin takaisin Kuopioon, muuttaisin mielelläni Petoselle.

Siinä Huuhkajankuja 1:ssä asui kyllä silloin rikollista porukkaa, mutta eipä niitä tavan pulliaisten elämä kiinnosta :)

Vierailija
28/81 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mää hakisin sinuna huonetta vuokralle tai kimppakämppää lähempää keskustaa. Tiedän Petosen aluetta ihan henkilökohtaisesti ja edelliset viestit puhuu puolestaan: asuinalueet ja ravintolat. Tiedän, että siellä on perskuleen pahapaisiä kamankäyttäjiä ja ase puhuu, kun sekoilevat keskenään. Ampuvat toisiaan ihan huvikseen jne. ihan hullua touhua. Ei auta jäädä niiden tulilinjalle kun riehuvat siellä.

Vierailija
29/81 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vastauksista :)
Otan asunnon vastaan maanantaina, mutta jos alkaa kaduttaa niin sitten vaan uutta kämppää etsimään!
t. ap

Vierailija
30/81 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin itse siellä liki kymmenen vuotta aikoinaan. Viihdyin kyllä, hyvät yyhteydet ja palvelut. Paljon riippuu siitä missä siellä asut kun siellä on parempi ja huonompia alueita ja vuokrataloja.

Vierailija
31/81 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 19:09"]Hei onko kokemuksia kuopasin Haapanimen asunnoista? tai haapaniemestä ylipäätänsä, millasta porukkaa siellä asuu ja mitä siellä ON?

[/quote]

Haapaniemi on aika lähellä keskustaa, ihan ok paikka. Itse asuin puoli vuotta kuopaksen asunnossa haapaniemellä. Asunto oli rakennettu muistaakseni -93, eikä siellä oltu tehty mitään korjauksia. Kaikki mitä yläkerrassa puhuttiin kuului alakertaan. Ikkunat veti ja parhaillaan huoneessani oli 14 astetta. Asuinalueena muuten ihan kiva ja on hyvät ulkoilumahdollisuudet, mutta kuopaksen asunnot siellä todella huonossa kunnossa. Iso tehdas vieressä vähän haittasi muuten niin kaunista näkymää.

Vierailija
32/81 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen, että mielestäni haapaniemessä asui lähinnä köyhiä lapsiperheitä :D

Vierailija
33/81 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kerran poliisit yhen tehtävänsä yhteydessä kysy, että missä asuinalueilla oot asunut Kuopiossa, sit sanoin ne, ni ne sano, että aijaa, kokoajan tullu pohjoisesta etelämmäs, älä vaan Petoselle muuta.

Tuttuja asuu siellä, kuulemma monta kertaa viikossa menee poliisit ja ambulanssit pillit vinkuen ohi.

Vierailija
34/81 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Katoamaan tätä Petosta en saa
tätä mä en voi enää uneksi muuttaa
tämä on totta, tämä on totta, tämä on totta"

- Laura Närhi

Vierailija
35/81 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion ydinkeskustassa 12 200 asukasta, Neulamäessä noin 5500 asukasta, Haapaniemessä on 4000 asukasta, Puijonlaaksossa 6400 asukasta, muissa kaupunginosissa alle 4000 asukasta, paitsi Petosella 13 700 asukasta, joten tästä voi päätellä mikä alue on Kuopiossa suosituin? Kaikki on suhteellista jos on enemmän ihmisiä on myös paremmat palvelut ja tapahtuu enemmän. Petonen on kaupunki kaupungin sisällä.

Vierailija
36/81 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostarin ympärillä näkee monesti narkkareita ja puleja, mutta kyllä tämä rauhallinen ja turvallinen paikka on asua.

Kannattaa muistaa että pulin ja varsinkin narkkarin pahin painajainen on joutua putkaan, kun siellä ei saa kamaa/alkoholia ja helvetilliset laskut alkaa, tämän vuoksi antavat ihmisten olla rauhassa.

Taitaa olla Kuopion suosituin kaupunginosa ainakin asukasluvun perusteella & palveluita enemmän kuin missään muussa kaupungin osassa jos keskustaa ei lasketa. Hyvät bussi yhteydet, busseja kulkee usein ja matka halpaa.

Todella paljon kauniita metsäpolkuja & isoja koirapuistoja

Vierailija
37/81 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se kiistämättä Kuopion pahamaineisin lähiö, eikä syyttä. Narkit kaahaavat (varastetuilla) autoilla, epämääräistä sakkia notkuu liiankin kanssa, väkivaltaa ja omaisuusrikoksia on paljon. Kohdistuvat joskus myös sivullisiinkin, eivätkä vain niihin omiin juoppo/narkki/rikollispiireihin.

Vierailija
38/81 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mistä tämä kaupunginosa on tuttu? Murha-infosta? Alibista?

Vierailija
39/81 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petonen on Kuopion Kontula, Pupuhuhta ja Hervanta. Kyllä siellä pärjää, mutta sinne en itse muuttaisi.

Vierailija
40/81 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla Petosen kritisoijista ei taida olla muuta kokemusta, kuin huhupuheet ja maine mikä on tullut. Mielestäni ihan turhasta.
Suurinosa Petosesta on rivitalo- ja omakotitaloaluetta. Vehreää, puistoja, hienoa aluetta.
Toki on tiettyjä osoitteita, joissa on levotonta ja "huonompaa" väkeä. Niin on lähes jokaisessa kaupunginosassa. Neulamäessä, Männistössä, Päivärannassa, Haapaniemellä jne.
Enemmän nistejä ja juoppoja näkee Kuopiossa torilla Sokoksen edessä, kuin Petosella.
Petosta voin suositella. Tiettyjä osoitteita en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä