Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä kukaan "kotirouvana" ilman lapsia?

Vierailija
11.06.2012 |

Aiemmin en ajatellut, että tuollainen tulisi omalla kohdalla kyseeseenkään, mutta nyt olen vakavasti harkitsemassa asiaa. Olen koko kevään hakenut oman alan töitä, mutta en ole päässyt edes haastatteluun minnekään. Varmasti hakemuksessakin olisi parantamisen varaa, mutta en usko sen olevan primaariongelma. Olen totaalisen kyllästynyt rustaamaan turhia hakemuksia, tuntuu että menee aika ihan hukkaan. Keksin kyllä itselleni tekemistä, vaikka en töissä kävisikään, ja jos työkkäri jotakin tarjoaa, niin menen toki töihin. Ja tietysti nytkin pääsisi johonkin töihin, mutta mielestäni ei ole kohtuullista olettaa, että yliopistotutkinnon suorittanut kirmaisi ilolla vaikkapa siivoojan töihin tai mäkkärin kassalle. Ja näissä töissä ei ole mitään vikaa, mutta omalla kohdalla työ ei ole itseisarvo "ihan sama mikä työ, kunhan on työ". Mieluummin sitten teen kotona jotain itselleni mielekästä, jos järjestelmä kerran sen sallii. Onko muita vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärissä työnhakijana, et ole kotirouva. Sinä olet työtön.

Minä olen kotirouva. Nuorin lapsi on jo 15-vuotias, joten kotona ei lasten takia tarvitsisi olla.

Vierailija
2/8 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odottelen vielä muutaman vuoden, sitten jos mies on edelleen nykyisessä työpaikassa, saatan jäädä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisit miehesi seksilelu, joka vain päivät pitkät odottelee, että mies tulee kotiin. Kun ei niitä lapsiakaan ole.

Vierailija
4/8 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei sulle kuulu loisija.

Vierailija
5/8 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tiedä kotirouvan virallista määritelmää. Muuten vaan mietin, että onko kotirouva äiti, joka hoidattaa lapset ulkopuolisilla tai sit ne on jo tarpeeksi vanhoja käymään koulussa. Vai voiko kotirouva olla kuka tahansa vaimo?

Vaimohan kotirouvan tarvii olla, muuten olis kotineiti?

Vierailija
6/8 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi elätti vai yhteiskunnan elätti. Jos miehesi elättää sut niin olet kotirouva, mutta jos nostat esim työttömyystukia niin olet yhteiskunnan elätti.

Itseäni kummastuttaa naiset, ketkä hoidattavat lapsensa ulkopuolisilla ja vaan ovat kotona "kotirouvina" yhteiskunnan varoilla. Niitäkin löytyy.

Vierailija
7/8 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuoden päästä teille tulee ero ja jäät yksin ilman mitään tuloja.

Vierailija
8/8 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se minusta kuuluu, jos olen kuitenkin valmis ottamaan työtä tarjottaessa vastaan. Mutta en usko, että työkkäristäkään mitä tahansa työtä aletaan ainakaan heti tarjota. Eiköhän ne yritä saada ihmisiä oman alan hommiin ennen alan vaihtoa.

Ja mies on. Yksin tämä ei onnistuisikaan. Sen verran kallis asunto, vaikka pieni on, mutta niin hyvällä paikalla. Mies siis maksaisi asumisen, auton, matkat, laskut yms. mutta itse ostaisin omat tavarat ja vaatteet.

Ja tarkoitin sillä kotirouvalla enemmän kotona oloa kuin sitä onko työtön vai ei. Ulkopuolisten mielipiteistä en jaksa enää tässä iässä (30+) piitata.