Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin akateemisissa bileissä, booooring!

Vierailija
10.06.2012 |

Itse olen ihan rividuunari ilman mitään tutkintoja ja ystäväni taasen erittäinkin opiskellut ihminen, se miten me ollaan hyviä ystäviä on kokonaan eri juttu.

Siis onko se niin, että korkeasti koulutetut on vaan tylsempää porukaa kuin kouluttamattomat tai vaan amiksen käyneet. Niin hiton kuivaa juttua, ja pari hymähdystä johonkin keskustelun väliin, minkä totesin olevan naurua. Tupakkaa ne poltti ketjussa ja puhuivat kirjallisuudesta. Hohhoijakkaa... lähdin siis ajoissa kotiin leffavuokraamon kautta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet ollut lääkiksen, oikiksen tai kauppiksen bileissä! :D Humanistit ovat tylsiä jopa omasta mielestään.

Vierailija
2/22 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, olin tässä taannoin illanvietossa, jossa porukka koostui pääosin lakimiehistä ym. korkeasti koulutetuista henkilöistä. Itse olen opistoasteen tutkinnon suorittanut,enkä nyt ihan perusduunari, mutta koin kyllä myös pienoista kulttuurieroa, koko ajan keskusteltiin hillitysti, kerrattiin ihmisten saavutuksia jne. Koin jonkinmoista alemmuudentunnetta ja vaikka omaan hyvän itsetunnon, tuli vähän sellainen hiirulaisolo. Kotoisammalta tuntuu bileet, joissa ei kaikki keskustelu perustu koulutuksiin ja työpaikkoihin ja työmatkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä "illanistujaiset", tai jotain muuta. Voin kymmenien akateemisten bileiden kokemuksella sanoa!

Vierailija
4/22 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset osaavat bilettää tunnetusti kovaa, mutta on myös sitten ihan illanviettoja, jolloin ei ole tarkoitus vetää kaksin käsin viinaa, tanssia alasti pöydällä ja kietoa lähikorttelia vessapaperiin. Duunareiden illanistujaisista en tiedä.

Vierailija
5/22 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tylsistynyt lähes kuoliaaksi, ei kukaan fiksu ihminen jaksa sitä kuola poskella känni-sekoilua tai lääkisläisten ah-niin tylsää huumoria.

t. humanisti joka illanistujaisissa mielellään keskustelisi kirjallisuudesta

Vierailija
6/22 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut samaa. Eräs läheinen ystäväni on lakimies, hyvissä töissä, uraputkessa ja sanalla sanoen rikas. Mies kanssa juristi. Omaisuutta riittää, ovat tehneet hyviä sijoituksia ja onnikin myötä.

Asuvat Helsingin yhdestä varakkaimmista alueista (postinumeron mukaan). Heidän naapurusto on vielä rikkaampaa kuin tämä ystäväpariskunta. Kerran olin juhlissa ystäväni luona, jonne tätä naapurustoakin oli kutsuttu, ja voin sanoa, että aluksi ihmettellin sitä ilmapiiriä. Miksi kaikki ovat niin kylmiä ja jäykkiä (lukuunottamatta isäntäpariskuntaa) minua kohtaan. Mutta toisiaan sitten poskisuutelivat ja puhuivat hillitysti, ja nauroivat paljon. Lahjaksi mm. isäntäpariskunnan tyttärelle toivat etikettikirjan (ruotsinkiellinen).

Kaikki naiset näyttivät samalta: hillitysti vaalennettu tukka, joka joko löysällä nutturalla tai vapaasti auki. Kotelomekko ja helmikaulakorut ja -korvikset. Korkokengät ja pikkiriikkinen laukku. Ruskettunut iho ja hillitysti meikkiä.

Yritin sitten ujuttautua keskusteluun mukaan, mutta olin rouville kuin ilmaa. Ystäväni huomasi tämän, ja sitten sanoi, että olen Kunniavieras. Ja esitteli minut kaikille. Yht'äkkiä olinkin jättekiva ja so roligt!

Kyllä ahdisti. Keksin tekosyyn (lapseni sairastunut kotona) ja lähdin pois. Kalseaa!

Vierailija
7/22 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humisten bileet/illanistujaiset on tylsiä. Siksi en käykkään niissä enää. Mun opiskelijakaverit on ihan helvetin tylsiä. Onneks mulla on muita kavereita tiedekunnan ulkopuolelta.

t.humis

Vierailija
8/22 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bileet ovat bileitä. Ei RIIPU koulutustasosta :DDD

Vierailija
9/22 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tunnetustihan se on niin, että korkeastikoulutetut eivät juurikaan polta, vähemmän koulutetut taas kyllä.

Vierailija
10/22 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän naapurusto on vielä rikkaampaa kuin tämä ystäväpariskunta. Kerran olin juhlissa ystäväni luona, jonne tätä naapurustoakin oli kutsuttu, ja voin sanoa, että aluksi ihmettellin sitä ilmapiiriä. Miksi kaikki ovat niin kylmiä ja jäykkiä (lukuunottamatta isäntäpariskuntaa) minua kohtaan.

ne rikkaammat olisivatkorkestai koulutettuja. Veikkaanpa että naiset merkonomeja tai kosmetologeja tai sisustusuunnittelijoita.

Vierailija
11/22 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä oman ainejärjestön että koko yliopiston kesken. Kumma miten joillekin riittää että saa viinaa niin on muka hauskaa. Pahempaa vielä oli ne tempaukset ja haalarikulttuuri mitä jotkut harrastivat.

Lisäksi olihan se pliisua. Epäilen monien liioittelevan hurjaa opiskeluaikaansa... En mä ainakaan nähnyt mitään, mitä en olisi nähnyt jo aiemmin.

Vierailija
12/22 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kokemusta lukioaikaisten kaveripiirini bileistä, joissa kaikki ovat koulutettuja, suurin osa noiden bileiden vieraista on teologeja, mutta joukossa on myös muidenkin alojen korkeakoulutettuja. Koska tunnen useita bileistä, yleensä viihdyn hyvin ja bileet ovat mukavat MUTTA eivät missään nimessä sellaiset riehakkaat bileet, joita pidän kunnon bileinä. Sellaisia kunnon bileitä (aamuun asti ja vielä senkin jälkeen jossain puistossa hohottamassa) oli aikoinaan opiskelijaduunissani vuosia sitten, joista varmaan puolet oli duunarihenkisiä ja sitten oli kaikenlaista porukkaa.

Yo-opiskelijabileistä minulla on kokemusta siltä ajalta, kun kaverit olivat jo opiskelemassa siellä mutta minä en. Nuo bileet olivat tunnelmaltaan jäyhiä ja varautuneita, joissa puhuttiin vain omien kaverien kanssa.

On siis jäänyt sellainen kuva, että akateemiset bileet eivät ole mikään riehakkuuden symboli.:)

Vierailija
13/22 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen akateeminen ja suurin osa mun kavereista on, ja ei meidän bileet vaan tuommoisia ole. Me vedetään kunnon perskännit ja sen jälkeen vapaudutaan pukumies- ja jakkupukutäti-imagoistamme joissa töissä elämme, ja meno on melkoisen villiä. Yksi yleinen hupi joka alkaa aina jossain vaiheessa iltaa on pierunpoltto, hauskan näköistä kun ne työkaverit joita näkee töissä jäykän näköisinä puku päällä makaavat lattialla koivet kohti kattoa ja yrittävät sytkätä pierujaan sytkärillä :D Ihmiset myös alkavat promillemäärän lisääntymisen myötä uskoa olevansa karaoketähtiä ja laulavat kovaäänisesti. Myös yleistä halailua, suutelua ja sekstailua esiintyy. Noin nelikymppisiä akateemisia nämä.

Vierailija
14/22 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen humanisti itsekin ja aikoinani oikeasti yllätyin, miten hillittyjä bileitä meillä olikaan. Tämän vuoksi käväisin katsomassa muutamat teekkarien ja kauppatieteilijöiden bileet. Ne taas olivat uskomattoman mukahauskaa viinalla läträämistä.

Sanotaanko näin, että sen jälkeen palasin oikein mielelläni juomaan viiniä ja puhumaan kirjallisuudesta.

Vierailija
15/22 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen akateeminen ja suurin osa mun kavereista on, ja ei meidän bileet vaan tuommoisia ole. Me vedetään kunnon perskännit ja sen jälkeen vapaudutaan pukumies- ja jakkupukutäti-imagoistamme joissa töissä elämme, ja meno on melkoisen villiä. Yksi yleinen hupi joka alkaa aina jossain vaiheessa iltaa on pierunpoltto, hauskan näköistä kun ne työkaverit joita näkee töissä jäykän näköisinä puku päällä makaavat lattialla koivet kohti kattoa ja yrittävät sytkätä pierujaan sytkärillä :D Ihmiset myös alkavat promillemäärän lisääntymisen myötä uskoa olevansa karaoketähtiä ja laulavat kovaäänisesti. Myös yleistä halailua, suutelua ja sekstailua esiintyy. Noin nelikymppisiä akateemisia nämä.

Taidatte olla kauppatieteilijöitä, veikkaan?

Vierailija
16/22 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla kauppatieteilijöitä, veikkaan?

Vierailija
17/22 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo ja pari miesteekkaria on mukava myös yleensä =)"

Itse en tykännyt sitten yhtään tuollaisista bileistä opiskeluaikanakaan, eivät olleet ollenkaan mun juttu. Lipittelinpä sitten sitä viiniä ja keskustelin Heideggeristä, samaa siis mitä nytkin. :)

Mutta kiva että teille toimii ja mukavaa että toteutatte siis itseänne vapaasti!

Vierailija
18/22 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli viimeksi hauskaa illanistujaisissa, kun keskustelunaiheena oli mm, olisimmeko mieluummin joutsenenkokoisen hevosen vai hevosenkokoisen joutsenen hyökkäyksen kohteena. En juonut alkoholia. Osallistujat sekä humanisteja että oikeita tieteilijöitä.

Vierailija
19/22 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että siellä viihtyy mistä tykkää.

En (enää) itse erityisemmin välitä perskännibileistä, joten mielummin varmaan puhuisin vaikka kirjallisuudesta tai ihan kenen tahansa saavutuksista kuin huutaisin yhteen ääneen säootihanaa ja Kaija Koota hirveässä jurrissa.

Hauskat bileet on hauskat bileet, koulutuksesta riippumatta.

Vierailija
20/22 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätetään opiskelut ja työt bileiden ulkopuolelle. Niistä ei keskustella. Ketään ei kiinnosta koska niiden parissa ollaan jo muutenkin päivästä toiseen. Oli kyse sitten opiskelijabileistä tai työpirskeistä.

Kyllä sitä hieman etukäteen osaa aistia millaiset bileet ovat tulossa kutsua saadessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän