Siellä se nyt makaa, mun postilaatikossa...
lasku ulosotosta. Noin 2000e, jota en pysty työttömyyden takia maksamaan ja jonka takia multa menee luottotiedot varmaan nyt kuukauden sisällä. En halua hakea sitä sieltä, en halua koskea siihen, enkä halua edes nähdä sitä, koska mua vituttaa niin paljon. Mä vihaan mun köyhää paskaa elämääni. Jos tappaisin itseni, niin jäisi ulosottomies nuolemaan näppejänsä.
Kommentit (13)
nyt tollasen summan takia mitään suunnittele. Nyt otat siihen ulostajaan yhteyttä ja eiköhän tollasista sopimukseen pääse. Kuhas et anna velan kasvaa koko ajan suuremmaksi ja suuremmaksi. Kaks tonnia on iso raha työssäkäyvällekin ja äärettömän suuri työttömälle, mutta kyllä sinä selviät, ihan varmasti, jos nyt saat tehtyä sopimuksen ja pidettyä siitä kiinni.
Jos sulla on lapsia niin et edes ajattele tekeväs mitään itellesi, he tarvitsevat sinua. Jos luottotiedot on muuten kunnossa niin voit saada jopa pankista lainan tuolle summalle ja maksat sinne parissa vuodessa sen takaisin, esim satanen kuussa.
Ny pää pystyyn, selviät tästä!. Itse selvisin kolmestakymmenestätuhannesta!
nyt tollasen summan takia mitään suunnittele. Nyt otat siihen ulostajaan yhteyttä ja eiköhän tollasista sopimukseen pääse. Kuhas et anna velan kasvaa koko ajan suuremmaksi ja suuremmaksi. Kaks tonnia on iso raha työssäkäyvällekin ja äärettömän suuri työttömälle, mutta kyllä sinä selviät, ihan varmasti, jos nyt saat tehtyä sopimuksen ja pidettyä siitä kiinni.
Jos sulla on lapsia niin et edes ajattele tekeväs mitään itellesi, he tarvitsevat sinua. Jos luottotiedot on muuten kunnossa niin voit saada jopa pankista lainan tuolle summalle ja maksat sinne parissa vuodessa sen takaisin, esim satanen kuussa.
Samaa mieltä. Otat nyt vain yhteyttä sinne ulosottoon ja sovit sen minkälaisissa erissä lyhennät. Ei sitä kerralla tarvi maksaa. Eikä ne luottotiedotkaan loppuiäksi mee.
ne ei varaa minulle edes keskusteluaikaa ennen kuin olen työssä. Töitä olen hakenut ihan hulluna ja juossu haastatteluissa, mut ei tärppää. Mulla olis jopa takaaja ollut tuolla summalle, mutta pankki on ehdoton. Tällä hetkellä vielä luottotiedot ok. Tää on niin hemmetin ahdistavaa.
AP
Mä sain opiskelijana pankista lainaa 3000 euroa kun oli takaaja matkassa. Opiskelijan tulothan on pienemmät kuin työttömällä. Kuukausierä oli 60e.
Mene kysymään toisesta pankista.
Ei luottotietoja tartte mihinkään, jos ei ole vaihtamassa asuntoa tai aio elää velaksi luottokorteilla. Keskity tasapainottamaan taloutesi sen varalta, että työttömyys jatkuu. Joskus luoton tyrehtyminen suorastaan auttaa tekemään vaikeat päätökset heti.
ja sielläkin sanottiin, että pitäisi olla töissä ensin. Eka pankki oli Nordea ja toinen oli säästöpankki.
AP
Kysy tosiaan toisistakin pankeista. Onhan työttömälläkin säännölliset tulot. Velkaneuvonnassa osaisivat ehkä neuvoa myös.
satuin vaan huomaamaan kun otin muun postin ja tämän jätin.
:)
AP
en tiedä miten selviän tästä ahdistuksesta, en tiedä mitä teen.
Yhtäkkiä työt loppui ja paljon oli laskuja rästissä. Olen joutunut omat rahani käyttämään miehen kaatuneen firman takia ja miehen palkasta kenee osa ulosottoon ja kaikki rahavaikeudet johtuj siitä.
No, koitan maksaa kaikki uudet laskut ja muut menköön uilosottoon kun en saa mistään kanssa lainaa laskuille vaikka olen yrittänyt.
maksuaikatauluista, eikö niin? Eli ette tarvitse pankilta lainaa, jota maksaisitte erissä pois, vaan "lainaatte" ulosottomieheltä suoraan.
niin tarkistatte vaan, että sellaiset tärkeät jutut kuten edullinen puhelinliittymä, netti, vakuutukset ja mahdollinen asunto on kunnossa, ja saatte ne maksettua. Niitten uusiminen luottotietojen menetyksen jälkeen on vaikeaa tai mahdotontakin melkein. Muutoin ei se luottotietomerkintäkään mikään maailmanloppu ole.
Joka kuukausi sen velkaan lisätään korot eli noin 30 e ja se maksaa minulle noin 20 e, joten maksettava summa kasvaa joka kuukausi ihan mukavasti.