Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä kuulostaa, onkohan isälleni tullut dementia?

Vierailija
10.06.2012 |

Isäni on 67-vuotias eläkeläinen, asuu yksin. (vanhempani ovat eronneet)

Näen isääni noin kerran 1-2 viikossa, ja soittelemme pari krt viikossa. Sen olen huomannut ettei hän muista sovittuja tapaamisia tms. menoja ilman muistilappuja, mutta ne meinaa itseltänikin unohtua ilman kalenteria. :-)

Mutta, nyt puolen vuoden aikana on tullut esiin mm. tällaisia juttuja, joista olen huolestunut.

Hän ei muista kun loukkasi pahasti olkapäänsä 10 v. sitten. Kun kerrann puhuin tuosta vammasta, hän kiven kovaan väitti ettei hänellä ole sellaista ollut ja väitti että muistan väärin.

Hän ei muistanut muutam pv sitten, että olen 7 vuotta sitten muuttanut molempia etunimiäni muutamalla kirjaimella, ns. suomalaisista tavisnimistä kansainvälisemmiksi. Ja alkoi taas väittää etten ole muuttanut niitä virallisesti, ajokorttiin tms. Vaikka on kyllä näiden vuosien aikana lähettänyt minulle esm. monta korttia nykyisellä nimelläni...

Tänään hän ei tosissaan keksinyt että mikä hänen toisesta avioltiitostaan peräisin oleva poikansa on minulle. Oli tosissaan sitä mieltä että serkku. Ja oli ihan että :-O kun sanoin että velipuoli. Ei vaan ymmärtänyt sitä. Ja selitin että velipuoleni ja minun lapseni ovat keskenään serkuksia. Näin kun hänellä raksutti, mutta näin ettei hän oikein ymmärtänyt.

Voivatkohan ko. jutut liittyä ns. normaaliin vanhenemiseen, vai voivatko vihjata mahd. alkaneesta Alzheimerin taudista?

Kova huoli päällä...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siis mennä lääkäriin pikapuoliin. Hänet leikattin, kuoli kuitenkin noin 5 kuukauden kuluttua.

Vierailija
22/23 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varasin läheiselle ajan vetoamalla vatsatauteihin, joita hänellä oli pari peräkkäin. Hän oli tosin vastaanottoon mennessä jo ehtinyt unohtaa koko vatsataudit ja kysyi vastaanotolla minulta (olin ensi kertaa mukana hänen kanssaan missään), minkä takia hän tulikaan tänne (kun lääkäri kysyi, mikä vaivaa). Hän oli mielestään täysin terve, muistiongelmat kuuluivat normaaliin vanhenemiseen.

Aiheeseen liittyvä bogi löytyy hakusanalla dementin omainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin aiheeseen liittyvän osuvan ja koskettavan kirjoituksen AINON MATKA osoitteessa http://haamukirjoittajatar.blogspot.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme