Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentuneet: Mitkä teillä ovat päällimmäiset oireet/olotilat masennuksessa?

Vierailija
09.06.2012 |

Minulla on jo useita vuosia ollut jotenkin paha olla. Olen puhunut asiasta kahdelle eri psykologille sekä yhdelle lääkärille. Kenenkään mielestä en ole masentunut.

Ihmetyttää, kun joka paikassa toitotetaan masennuksen yleisyyttä. Nyt kiinnostaisikin kuulla, millaista muiden paha olo on silloin, kun masennusdiagnoosi on oikeasti napsahtanut.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko sullakin olla ahdistushäiriö?

Mulla oireina: Vällillä ajatus pätkii, ihmisten seurassa menen välillä lukkoon, änkytän ja sekoan sanoissani. Tarkkailen itseäni. En koe olevani tarpeeksi hyvä vaan syytän itseäni (koti ei ole tarpeeksi tip-top, työssä pitäis olla vielä täydellisempi, samoin äitinä ym). Hukutan omat oloni muuhun kuten nettiin, lapsiin, muiden asioihin, kirjoihin, leffoihin. Kun kohtaan itseni, niin sisältä löytyy kurja ja eksyksissä oleva olo :(

Vierailija
2/6 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä tuntuu merkityksettömältä, mistään ei saa mielihyvää, itkettää ilman syytä, jatkuva syyllisyydentunne ja alemmuudentunne, itsemurha-ajatukset, kyvyttömyys jatkaa pitkäkestoisesti mitään toimintaa joka vaatii keskittymistä, unettomuus, väsymys, muistihäiriöt, kipuaistimusten korostuminen

Noin alkuunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/6 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tarttua asioihin, ja samalla tunnen siitä syyllisyyttä. Uskon, että perheeni olisi parempi olla ilman minua. Minulla on suunnitelma, miten tapan itseni, tuskin koskaan saan edes sitä aikaiseksi.

Vierailija
5/6 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittymiskyvyttömyys ja ruokahaluttomuus. Kännääminen. Holtittomat seksiseikkailut.

Vierailija
6/6 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä oireet. Väsyttää aika paljon. Usein ihan keskellä päivää ja nukunkin monesti päiväunia. En jaksa kunnolla keskittyä mihinkään. Lasten kanssa leikkiminen tuntuu työläältä ja tylsältä, monesti makankin vain lattialla ja katselen puolitiedottomana lasten leikkejä. Lievä ruokahaluttomuus, päänsäryt, vatsa on sekaisin, en pääse tuumasta toimeen, oma-aloitteisuden puuttuminen, haen iloa ryyppäämisestä viikonloppuisin (en kotona), kaipaan rauhaa ja hiljaisuutta, mutta toisaalta yritän kuitenkin pitää ajatukset kiireisinä koko ajan. Katsonkin paljon telkkaa ja pyörin netissä, pelaan pleikkaria yöllä, kun muu perhe nukkuu. En jaksaisi huolehtia lapsista hetkeäkään yksin. On todella rankkaa katsoa lapsia vaikka pari tuntia, kun vaimo käy lenkillä..

Nyt mulla on onneksi lääkitys ja suurin osa noista oireista on kaikonnut. Nyt jaksan ja haluan olla perheelleni läsnä. Olen työtön, koten en osaa sanoa miten masennus olisi vaikuttanut työn tekemiseen. Aamuisin ei ole vastenmielistä nousta ylös.

Jospa sinulla on vain lievää masennusta. Voisit kai kokeilla jotain minimiannosta mielialalääkettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi