Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttökokemuksia Jovi Air vaunuista?

Vierailija
09.06.2012 |

Eli ko. Oran yhdistelmät harkinnassa, kesävauvalle, kaunistelemattomia risuja ja ruusuja kaivataan! Vaihtoehtona emmaljungan duo edget, kummat kannattaa ostaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin ne kaveriltani joka asuu maalla ja kehui ne maasta taivaisiin, no kaupunkikäytössä ne on minusta tosiaan aika tönköt kuten joku jo mainitsi. Lisäksi niiden säätömahdollisuudet on mielestäni aika ankeat ja painoa tosiaan löytyy. Nyt kun niillä vuoden olen rullaillut, ostaisin ehdottomasti jotkut toiset jos uudelleen valitsisin.

Vierailija
2/8 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittoaisa olis jees näin kesäkeleillä kun olis helppo kääntää lapsi pois auringonvalosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Jovit ja tykkään, mutta asutaankin maalla... 5 kk ollaan niitä nyt käytetty, säällä kuin säällä, lumihangessa, asfaltilla, hiekalla, jopa pellossa. :) Talvella vaunut pysyi hyvin lämpimänä ja toisaalta nyt kesäkäytössä luukkuja avaamalla saa hyvin ilman vaihtumaan eikä lämpötila nouse korkeaksi.

Pikkukauppoihin en kuitenkaan välttämättä lähtisi näiden vaunujen kanssa pyörimään.

Heittoaisaa en ole ainakaan vielä osannut kaivata. Ja saahan vaunun ratasosan helposti irti ja käännettyä toiseen suuntaan jos haluaa.

En myöskään ole pitänyt vaunuja mitenkään painavana, vaikka olen niitä autoon nostellut.

Vierailija
4/8 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Jovit ja tykkään, mutta asutaankin maalla... 5 kk ollaan niitä nyt käytetty, säällä kuin säällä, lumihangessa, asfaltilla, hiekalla, jopa pellossa. :) Talvella vaunut pysyi hyvin lämpimänä ja toisaalta nyt kesäkäytössä luukkuja avaamalla saa hyvin ilman vaihtumaan eikä lämpötila nouse korkeaksi.

Pikkukauppoihin en kuitenkaan välttämättä lähtisi näiden vaunujen kanssa pyörimään.

Heittoaisaa en ole ainakaan vielä osannut kaivata. Ja saahan vaunun ratasosan helposti irti ja käännettyä toiseen suuntaan jos haluaa.

En myöskään ole pitänyt vaunuja mitenkään painavana, vaikka olen niitä autoon nostellut.

Vierailija
5/8 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun kaupungissa ja olen silti tykännyt. Nyt kohta 1,5 vuotta ollut käytössä. Teen kaikki kauppareissut rattaiden kanssa säässä kuin säässä ja noi on ollut ihan huiput, koska kyytiin mahtuu paljon tavaraa ja isot leveät renkaat kuljettavat myös läpi lumihangen. Kävelin viime kesänä myös paljon, koska lapsi vauvana nukkui kunnon päiväunia vain ja ainoastaan liikkuvissa vaunuissa (ja kaipasin itsekin liikuntaa) ja noiden kanssa oli tosi helppo kulkea kaikissa maastoissa pitkiäkin matkoja. Me siis tosiaan asutaan Helsingin keskustan tuntumassa, mutta kyllä täälläkin tulee jos jonkinlaista tietä vastaan, kun paljon liikkuu jalan. Iso kova kantokoppa oli kesän helteissä ehdottomastyi kullan arvoinen. Vauvalla oli vaunuissa ilmavat oltavat kuumallakin. Heittoaisaa en ole koskaan kaivannut.

Miinuspuoli on koko julkisilla liikuessa, mutta ei ne Emmaljungat siinä suhteessa paljoa kummoisemmat ole. Niin pian, kun lapsi sai ruveta istumaan rattaissa, aloin käyttää kevyempiä rattaita kaikilla reissuilla keskustaan, kun kuljen julkisilla (ensin matkikset, nykyään Emmaljungan softyt enkä suostu niistä luopumaan ennen kuin lapsi kävelee kaikkialle itse!), mutta yhdistelmät ovat edelleen käytössä kauppareissuilla ja "reippailulenkeillä", ilman en vielä pärjäisi. Eikä se puoli vuotta hieman hankalaa julkisilla matkustamista mitään haitannut. Dösään yleensä mahtui kyytiin tai ei olisi mahtunut pienempienkään kärryjen kanssa. Lähinnä välttelin lähijunilla matkustamista (se olisi ollut millä tahansa yhdistelmillä hankalaa vanhoissa junissa).

Ja kunto on kuin uusissa eli hinta-laatusuhde on tosiaan ollut erinomainen. Täällä päin valtaosa jengistä käyttää Emmaljungia tai nykyään myös Bugaboon vaunuja ja siksi moni kyllä katsoo kaikkia muita halveksivasti. Mutta jos itsetunto on kunnossa, voi valita juuri ne vaunut, jotka itse haluaa ja jotka sopivat omaan tarpeeseen. Me tosiaan liikutaan paljon kävellen säässä kuin säässä, siksi noi on ihan huiput. Shoppailuvaunut ne ei oo (ruokakauppaavaunut kylläkin), siihen liian tukevat ja kömpelöhköt, mutta en mä vauvalle vaunuja shoppailua varten hankkinutkaan. Kun ei se kuulu omiinkaan harrastuksiin...

Vierailija
6/8 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmaljungat ehdottomasti. Paljon vakaammat ja mukavammat työntää kuin orat

Vierailija
7/8 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiekkateiden ympäröimänä, etkä joudu vaunuja nostelemaan esim. auton kyytiin kovin usein, sillä painoa löytyy. Meillä ne ovat toimineet parhaiten juurikin siksi, että leveät renkaat mahdollistavat työntämisen oli keli mikä tahansa. Mutta kaupumkikäyttöön ääni emmaljungeille :)

Vierailija
8/8 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommenteista. Vielä muita mielipiteitä?

Kuinka tärkeänä ominaisuutena pidätte Joveista puuttuvaa heittoaisa-mahdollisuutta?

Emme asu maalla, mutta tarkoitus on käyttää vaunuja säällä kuin säällä ulkoiluun ja kauppareissuihin jne.