Lue keskustelun säännöt.
Kaikki makeutusaineet pois ruokavaliosta,tuntuu että ne on sekoittanut kropan vuosien
08.06.2012 |
..saatossa. Olen nuori 24v ja juuri sitä makeutusaine sukupolvea. Juon paljon laitti mehuja ja limsoja,käytän teehen makeutusainetta ja makeutusjauhetta puuroon,smoothieen jne jne mikä mielestäni kaipaa makeutusta. Syön rasvattomia makeutettuja jugurtteja..tuntuu että kroppa on sekaisin ja lihon vain. Tuleekohan kuinka rankka rupeama jättää nämä pois :S? makeutusaineet siis.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minusta on yleensä ongelma, että totuttaa kroppansa ja makuaistinsa liikaan makeisiin makuihin. Silloin joutuu joko syömään sokeria niin paljon että se lihottaa ja on epäterveellistä tai sitten käyttämään keinotekoisia makeutusaineita jotka eivät kyllä suoranaisesti lihota mutta ovat minusta ainakin epäilyttäviä ja saattavat joidenkin tutkimusten mukaan myös välillisesti lihottaa (joillekin ihmisille tulee himo saada oikeaa energiapitoista makeaa kun esim. aspartaami nostaa insuliinia mutta "sulatettavaa" makeaa ei tullutkaan).
Tuo tuleeko siitä vaikeaa vai ei on yksilöllistä. Voit myös itse valita, alatko vähitellen asteittain vähentämään makeutta vai teetkö sen jyrkemmin. Melkein suosittelisin rentoutta eli vähittäistä vähentämistä ja sitä ettet ala miksikään absolutistiksi joka ei sitten salli missään enää yhtään makeaa. Itse en käytä ikinä keinotekoisia makeutusaineita mutta en pelkää luonnollista sokeria kohtuumäärissä esim. jälkiruoissa.