Monessako vuodessa luit itsesi maisteriksi?
Mulla meni tasan 5 vuotta. Tuosta ajasta viimeiset 1,5 vuotta olin täysipäiväisesti töissä ja sinä aikana tein enää grandun ja suoritin 2 viimeistä tenttiä.
Kommentit (30)
mutta viimeiset pari vuotta olin osa-aikatyössä + minulla oli pieni lapsi, jonka kanssa halusin myös viettää aikaa enkä edes yrittänyt valmistua nopeasti.
Mutta luvattoman kauan meni silti, opintorahakin loppu kesken kaiken.
Onpa täällä kaikki nuoria, kun muistaavat tämmöiset... Mitähän mulla meni, ehkä 4,5 vuotta, josta viimeiset puoli vuotta olin täyspäiväisesti töissä + toisessa työssä.
Sen sentään muistan, että olin 22 v., kun sain maisterin paperit.
Jos normaalisti opiskelet niin taatusti olet neljässä vuodessa olet valmis. Verrataan nyt esim. kätilön tutkintoon. Opiskelu kestää vähintään 4½v etkä pysty avoimessa suorittamaan etukäteen kursseja etkä kyllä pysty tekemään kesken opintojen paria vuotta töitä, muuten suoritukset vanhentuvat ja tiput muutenkin kelkasta. Onko maisteri opiskelijat näitä elämäntapa opiskelijoita?
jo1sta 2 vuotta olin osa-aikaisessa työssä koulutusta vastaamattomalla alalla, ns. hanttihommissa.
ja kyllä joitain kursseja kätilöopiskelijakin voi tehdä etukäteen avoimessa AMK:ssa (toki ei mitään kokonaisia opintokokonaisuuksia).
Tuo 10 vuoden kurssien vanheneminen koskee muuten nykyään ihan samalla tavalla sekä AMK:ta että yliopistoa.
t. kätilöopiskelija, joka on välillä pitänyt vuoden taukoa opinnoista ilman mitään ongelmia
Jos normaalisti opiskelet niin taatusti olet neljässä vuodessa olet valmis. Verrataan nyt esim. kätilön tutkintoon. Opiskelu kestää vähintään 4½v etkä pysty avoimessa suorittamaan etukäteen kursseja etkä kyllä pysty tekemään kesken opintojen paria vuotta töitä, muuten suoritukset vanhentuvat ja tiput muutenkin kelkasta. Onko maisteri opiskelijat näitä elämäntapa opiskelijoita?
olin neljä ekaa opiskeluvuotta 30-50h/vk töissä, vikan vuoden raskaana ja synnytin:) gradun loppumetrit tein äitiyslomalla, ja maisterin paperit oli taskussa 23-vuotiaana.
Siis mitä ihmettä tuotakin tutkintoa hehkutetaan? Jos normaalisti opiskelet niin taatusti olet neljässä vuodessa olet valmis. Verrataan nyt esim. kätilön tutkintoon. Opiskelu kestää vähintään 4½v etkä pysty avoimessa suorittamaan etukäteen kursseja etkä kyllä pysty tekemään kesken opintojen paria vuotta töitä, muuten suoritukset vanhentuvat ja tiput muutenkin kelkasta. Onko maisteri opiskelijat näitä elämäntapa opiskelijoita?
Kun tässä ei ole sitä mitenkään eritelty ja harva on edes kertonut. Kyllähän yli opistosta kukatahansa valmistuu kun siellä on niin helvetinhelppoa niin maisteri paperit saa miten tyhmä tahansa. Kannattaa mennä sinne maisteri kouluun katsomaan, niin saat sinäkin maisteri tutkinnon varmasti alle vuodessa.
Ekana opiskeleuvuotena saimme kolmannen lapsemme ja kaksi viimeistä opiskeluvuotta tein töitä muutaman kymmenen tuntia viikossa opintojen ohessa.
FM, saksan kääntäminen ja tulkkaus