Kolmas poika tulossa syksyllä,kuka on ollut niin rohkea että
on tehnyt sen neljännenkin tytön toivossa??Itsellä on alustavsti sellaiset suunitelmat kun raskausaika on ollut niin helppo.
2 vanhemmalla pojalla on sit kolmanteen ikäeroo 6,5 ja 5,5 v. Ja pohdin tosissani jos tekis tulevalle sit kaverin kans,olis sitten vaikka poika jos mies ei meille tyttöä saa :)
Kommentit (17)
pojan toivossa.
Ei siihen rohkeutta tarvittu vaan rahaa.
rahat riittää jos on velaton talous.
Kerran on jo henkisesti 2 pienen kanssa selvinnyt mutta koen olevani aika hullunrohkee jos siihen lähden.
Riittäkö aikaa tosiaan huomioida kaikki lapset sit?!
Ap
olen saanut ihan riittävästi huomiota.
Kai se riippuu siitä, kuinka sitoutuneita vanhemmat ovat perheeseen.
Jos haluat vain sukupuolen toivossa neljännen anna olla.
Mun kaverilla (28 v) on viisi lasta joista viides on tyttö. Aika kaaosta heidän elämänsä on, mutta niin kai aina lapsiperheessä. Ei siinä mun mielestä ole mitään pahaa yrittää neljää lasta, mutta kunhan käy huolella läpi kaikki vaihtoehdot, siis sieltä voi tulla tyttö tai poika, terve tai kehitysvammainen jne.
tietyn sukupuolen toivossa. Varsinkin jos sattuu olemaan sitä väärää sukupuolta.
Minulla on kokemusta sekä "pareittain tehdyistä" että "yksittäisistä" lapsista ja täytyy sanoa, että (ehkä hiukan rankemman) alun jälkeen pareittain tehtyjen kanssa on päässyt paljon helpommalla, kun heillä on ollut koko ajan toisistaan seuraa ja leikkikaveri on löytynyt kotoa.
n40
joilla 3 ekaa on samaa sukupuolta ja sitten on tehty neljäs. Vain yhdessä perheessä viidestä tuntemastani myös neljäs on ollut "samanmerkkinen".
Itse en "tytön toivossa" tekisi kyllä yhtään lasta lisää vaan nimenomaan lapsen toivossa. Sukupuoli on toissijainen, kun jokainen ihminen on oma, erilainen yksilönsä. ELi kannattaa lähteä siitä, haluatteko neljännen lapsen (pojankin). Vanhempien suunnaton pettymys "väärästä" sukupuolesta ei aina ole lapselle hyvä lähtökohta elämään.
sanoo että sukupuolella ei itsessään ole minulle väliä.
Tai no jos pitäs valita kumpaa toivoisi perheeseen niin yhtä paljon kumpaakin mutta olen kyllä todella tyytyväinen poikien äitinä,saa nähdä pojan ja miehen elämää näinkin läheltä.Tiedän myös muutaman äidin joille se on ollut kova pala kun tyttöä ei ole tullut.Itse en osaa sellaisia fiiliksiä käsittää.
Olen kyllä sitä mieltä että on se aina kiva kaikille että perheessä on kumpaakin sukupuolta,määrällä ei sinänsä väliä.
Kolmattakaan ei tehty meillä siksi että saatais tyttö vaan koska 2 tuntui vielä aika pieneltä luvulta omaan ihanteeseen.Olin siis täysin valmistautunut poikaan ja tyttö olisikin ollut se yllätys.
Enpä siis saanut yllättyä tällä kertaa :) ap
Melko isolla ikäerolla ja paljon mietittiin, mutta kyllä kerta kaikkiaan kannatti!! On hän niin ihana.
Kaikkia lapsiani rakastan aivan yhtä lailla.
Eli voi se sukupuolitoivekin vielä onnistua. Vaan kannattaako, jos ei osaa sitten piilotta lapsilta sitä, miten toivottu yhden sukupuoli on ja muiden kohdalla tarvi vielä yrittää uudelleen?
Olen samaa mieltä kuin joku aiemmin. Jos on tärkeää saada juuri tyttö/poika, anna olla. Jos on tärkeää saada lapsi, niin siitä vaan.
nyt ensin katsot, millaista elämä on kolmen kanssa... mulla ainakin vauvakuumeet katosivat kolmosen myötä tyystin... :-P
Kolme ei todellakaan mene siinä missä kaksikin, neljää en uskalla ajatellakaan...
No, meillä kaikki kolme tuli kyllä yhteen pötköön 2 vuoden välein.
Toki on todennäköisempää, että neljäs lapsi on terve, mutta kaikkea voi tapahtua. Siinä onkin sitten arjessa pyörittämistä kun on hoidettavana vammainen lapsi ja kolme muuta lasta.
Jos koet jaksavasi neljä lasta ja "kestäväsi" sen, että neljäskin on poika, ja haluavasi vielä neljännen pojan, tee ihmeessä vielä yksi. Ei ole kuitenkaan mitään järkeä tehdä lasta siksi, että toivoisi tämän olevan tyttö.
t. kahden erilaisen ja ihanan pojan äiti
Toiset saa vauvan, toiset tekee niitä.
kuka ottaa riskin että jos se neljäs onkin poika niin millaiset traumat hänelle tulee kun ei kelpaakaan äidille?
nyt ensin katsot, millaista elämä on kolmen kanssa... mulla ainakin vauvakuumeet katosivat kolmosen myötä tyystin... :-P
Kolme ei todellakaan mene siinä missä kaksikin, neljää en uskalla ajatellakaan...
No, meillä kaikki kolme tuli kyllä yhteen pötköön 2 vuoden välein.
Samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Kolmatta odottaessa vielä mietin, että jos sitä vielä yhden pyöräyttäisi. Nyt nuorin 2v. ja ei meille ainakaan kannattaisi tähän enää vauvaa tehdä. Ehkä myöhemmin...hmm
ja se oli tyttö.