Opettajan kesän työnhaku?
Heippa, olen elämäni eka kertaa työttömänä oltuani kevään opena ja äitiyslomalainen palasi kesäksi töihin niin kuin opet yleensä tekevät, enkä nyt jaksa siitä aloittaa keskustelua.
Työni jatkuu taas 1.8. ja nyt kesä- ja heinäkuu olisi siis ansiosidonnaista. En nyt löydä luotettavasti työkkärin sivuilta mitä kaikkea mun pitää viedä mukanani. Nyt on palkkatodistus ja työtodistus, mutta pitääkö muka olla kaikenmaailman tutkintotodistukset... Tuntuu niin hölmölät kun en pienten koululaisten ja lasten äitinä ja miehen ollessa töissä todellakaan haluaisi nyt kesälle töitä, vaan ihan ollan työttömänä tän vajaa pari kuukautta...
Voinks mä sanoa siellä, etten mä mitään töitä halua nyt kesäksi... Silloin ilmeisesti menetän ansiosidonnaisen vai miten nää jutut käytännössä menee... Etenkään opettajilla kun ainakaan oman alan töitä vähän kehno saadakin kesäksi...
Kommentit (4)
ja menen työtodistuksen kanssa ensi viikolla henkilökohtaisesti käymään työkkärissä.
En oleta että tarjottaisiin mitään töitä. Saan ansiosidonnaista työttömyyskassasta.
Minäkin kävin eilen työkkärissä. Olin jo aiemmin ilmoittautunut netin kautta työnhakijaksi. Virkailija kutsui meitä työttömiä opeja "kesälinnuiksi". Oli kuulemma alkuviikosta ollut oikein ruuhkaa kun määräaikaiset opet ilmoittautui.
Nyt sitten täytellään papereita ja odotellaan korvauksia.
Ja jos teillä on asuntolainassa takaisinmaksuturva työttömyyden varalta, niin sitäkin kannattaa hakea. Sieltäkin voi saada hiukan korvausta.
Kieltämättä kateus pyörii mielessä, kun ajattelee että samasta talven työstä, toiset saavat kahden kuukauden palkan ja lomakorvauksen. Itse sinnittelee tili tyhjänä ja odottelee, että jotain korvauksia tulisi sitten loppukesästä tai alkusyksystä tilille.
Eipä tässä elämässä yleensäkään kaikki mene tasan, joten nautitaan silti kesästä...
Opettajilla on vähemmän töitä kesäisin. Minä kun en osaa edes uida...
Tärkeintä on ilmoittautua vaikka netissä heti, kun työ on loppunut, eli ensimmäisenä arkipäivänä viimeistään, ja käynti sovitaan sitten viimeistään 10. päivänä työttömyyden alkamisesta. Tänä vuonna se on 2.6. työnsä päättäneillä opettajilla 13.6.
Työvoimatoimistossa ei tarvita mitään muuta kuin työtodistus, palkkatodistus lähetetään sitten kassalla päivärahahakemuksen liitteenä.
ei sulle sieltä mitään töitä tarjota! Ja kaikki todistukset, myös tutkinto, mukaan.
-vuosia pätkätöitä tehnyt ope