Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuosiemätinpuikot synnytyksen jälkeiseen kuivuuteen?

Vierailija
07.06.2012 |

Onko kellään kokemuksia, että auttaako? Mitä merkkiä käytit, kuinka usein?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAikuttaako maidontuotantoon tms.??

Vierailija
2/9 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, enkä sitäkään saako niitä käyttää, jos imettää. Mutta sen tiedän, että on suositus käyttää noin vuosi synnytyksen jälkeen liukuvoidetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harkitsin niiden käyttöä, katselin jo niitä apteekissa. Siihen tuli sitten farmaseutti tarjomaan apuaan ja kysyi, onko mulla lääkärin lupa niiden käyttöön imetyksen aikana. Ei ollut vielä silloin ,kun olin vasta tilannut ajan. Olin kuitenkin lukenut vinkin niiden käyttöön Imetyksen tuki ry:n sivuilta. Ostin sitten farmaseutin suosituksesta jotain kosteuttavia emätinpuikkoja, joista ei ollut apua.

Gynekologi antoi ilman muuta luvan käyttää niitä Ovestinia ym kuivuuteen, mutta aloitin yhdistelmäpillerit, vaikka edelleen imetin, vauva 10kk. Ne auttoi kuivuuteen niin hyvin, etten tarvinnut paikallisvalmisteita.

Kannattaa aina kysyä lääkkeen sopivuudesta imetyksen aikana lääkäriltä, ei vain apteekista, koska apteekit käyttää tietokantanaan lääkevalmistajan tietoja, mutta lääkäreillä on käytössä eri tietokanta, jossa kokemuksia lääkkeen käytöstä imetysaikana.

Vierailija
4/9 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriltä jälkitarkastuksessa, mutta annostuksesta ei ollut puhetta. Jostain nettikeskustelusta löysin, että imettävän pitäisi käyttää harvemmin kuin ilmeisesti ohjeessa on. Lääkäri kyllä sanoi, että voi käyttää imetyksen aikana myös..

On vaan niin kamalia oireita ilman yhdyntääkin, että mun on melkein pakko ainakin kokeilla noita. Kutittaa/poltteleekin vähän ajoittain. Yhdyntä on kivulias, mutta onnistuu kyllä liukkarin kanssa.

Kiitos kokemuksistanne. Lisääkin saa kertoa. Kaikki kuulopuheetkin kelpaavat jos muuta ei ole tarjolla tai omakohtaisia kokemuksia :D..

ap

Vierailija
5/9 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla raskausaika teki limakalvot tosi kuivaksi, ja ihan kutisi emättimen ulkopuolinen alue kuivuuden vuoksi. Ceridal auttoi.

Vierailija
6/9 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvistamaan limakalvoja Vagifem. Toimii hyvin

Vierailija
7/9 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pausanol-voidetta. Sitä saa ainakin laitettua helposti vähemmänkin, sillä annos itsessään on aika iso. Näin ollen voin laittaa pienimmän mahdollisen annoksen, jonka tarvin.

ap

Vierailija
8/9 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisyyn erikoistunut terkka sanoi, että Ovestinia ei saisi puikkoina käyttää imettäessä, mutta voidetta voi laittaa pienempinä annoksina, ei kuitenkaan siis sillä asettimella.

Vierailija
9/9 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovestin on paljon vahvempaa kuin Pausanol!Ovestin auttaa noin 2 viikossa, limakalvo todella paksuuntuu ja tuntuu taas hyvältä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä