Viekö teidän lapset ruokailuvälineet syönnin jälkeen astianpesukoneeseen?
Tuttavaperheemme oli tänään luonamme syömässä.
Ihmettelin kun syönnin jälkeen heidän lapsensa (7.v ja 10.v) lähtevät pöydästä ja jättävät astiat siihen.
Meidän lapsille (6.v ja 8.v) on jo pienestä pitäen opetettu, että ruokailuvälineet viedään ruuan jälkeen astianpesukoneeseen tai kyläpaikassa vähintään keittiöön, eikä jätetä niitä siihen ruokapöytään.
Miten muissa perheissä?
Kommentit (4)
Meillä vain yleensä on astianpesukone aina täynnä ja siksi ne astiat on jääneet pöydälle. Nyt olen yrittänyt purkaa koneen aina aamulla ennen töihin lähtöä, että päivän astioille olisi tilaa. Mutta huom. käytän sanamuotoa oleN. Eli vaikka tästä miehen kanssa keskusteltiin, niin minä olen lopulta ainoa joka tätäkin missiota toteuttaa. Mies itse jättää kahvikuppinsa pöytään, ei ole esimerkkinä eikä muista vaatia lapsiltakaan. Tähän on kaatunut moni muukin asia meidän perheessä.
kummallista, miten aina joutuukin muistuttamaan... meillä on opetettu myös alusta asti, että astiat viedään tiskikoneeseen, mutta ei kovin montaa kertaa ole astiat menneet oma-aloitteisesti tiskikoneeseen. Vie tosin sitten kun muistutetaan.
Huoh, saa tulla opettaaan, jos olis joku tehokkaampi keino.
Kyllä vie omat astiat erikseen käskemättä.
Samoin kattaa pöydän, hänen "kotihommansa".