Mitä teen? Sain sähköpostia työosoitteeseeni.
Minut oli liitetty eräälle postituslistalle, johon en kuulu (kaikki muut ovat miehiä, ns. herrakerho, liittyy harrastuksiin). Viesti sisälsi siis kuvia minusta, liikkuvaa ja still, hyvin yksityistä materiaalia. Kuvien perusteella ei välttämättä tunnista minua, jos tulee kadulla vastaan (ellei tunne entuudestaan), mutta mä tunnistin pari nimeä listalta. Viestiin oli liitetty kommentteja, eli joitakin kuvia on ilmeisesti lähetetty jo aikaisemminkin, mutta ei minulle. Mun on nyt vaikea selittää selkeästi, täytyy miettiä tosi tarkasti, etten mokaa tätä ja tee lisää vahinkoa. Mutta, mitä ihmettä teen, että saan ne kuvat katoamaan? Siis ihan kaikilta. En kai voi tehdä mitään?
Kommentit (46)
Haluatko, että listaan tarinasi epäloogisuudet ja omituisuudet?
Jos AP ei halua, minä ehkä kyllä haluaisin, sillä katsoin itsekin, että jotain outoa tässä jutussa on :D Listaappas ajankulukses!
En ole Suomessa töissä, mutta meillä on työpaikalla ohjeistus siitä, miten pitää toimia jos työosoitteeseen tulee epäsopivaa materiaalia. Jollei näitä noudata, voi saada varoituksen tai pahimmassa tapauksessa potkut. Onko siellä mitään samanlaista?
Juttu ei kuulemma täytä rikoksen tuntomerkkejä, tai se olisi ainakin tosi vaikea sellaiseksi todistaa, muutamastakin syystä, vaikka rajoilla onkin. Mun pitäisi ihan aluksi todistaa, että minä olen kuvien henkilö.
Tutkailin äsken tuota sähköpostia, kun tulin kotiin. Meillä lähetetään töissä postit postituslistojen perusteella ja niihin vastataan "vastaa kaikille"-systeemillä, jolloin jokainen saa luettavakseen saman ketjun ja kaikkien kommentit näkyvät kaikille. Tämä on kaiken järjen mukaan samanlainen viestiketju ja mä olen saanut siitä kopion omaan osoitteeseeni. Vastaanottajalista näkyy itse viestissä. Minun osoitteeni (ja nimeni) ei siis ole ollut mukana tuolla alkuperäisellä postituslistalla, vaan mä olen saanut pelkän kopion alkuperäisestä viestistä ja sen vastauksista. Näin tulkitsen vähän vajailla taidoillani. Mutta ei se mitään muuta lopputuloksen kannalta.
ap
kuin pyytää lähettäjää ne poistamaan itseltään ja toivoa hartaasti, että kukaan ei ole niitä tallentanut ja että viestit ajan myötä poistetaan vanhoina luettuina viesteinä. Ne eivät ole kuitenkaan onneksi missään julkisesti katseltavissa.
En varmasti yritä ottaa viestin vastaanottajiin yhteyttä enkä tule millään tavalla esiin ja viimeiseen asti kiistän, että minä olen kuvien henkilö, jos joku sitä sattuisi kysymään.
ap
Siis sinä olet pystynyt näkemään tuttuja nimiä vastaanottajien nimissä? Oletettavasti siis muutkin ovat nähneet sinun nimesi vastaanottajissa? Eikö kukaan ole ihmetellyt miksi herralistalla onkin yksi naisvastaanottaja? Eli onko tosiaan niin että muut eivät tiedä että on kyse sinusta? No, jos nyt näin on ja olet tosiaan ainoa nainen listalla niin et sinä itseäsi ihmeemmin paljasta jos laitat takaisin viestiä että "näin naisena tällaiset viestit eivät sinulle kolahda, jatkossa kun tällaisia lähetätte niin jättäkää minut pois listalta". Jos siis haluat laittaa jotain viestiä. En kyllä ymmärrä miksi haluaisit. Ei niitä kuvia valitettavasti saa millään pois. :( Jos ovat jollain nettisivulla niin sen ylläpito voi tietty poistaa kuvat mutta jos niitä on tallennettu muiden koneille niin siellä ovat. :( Ja jos kyseessä oli liitetiedostot niin siinä tapauksessa niitä ei ainakaan saa pois liikenteestä.