Miksi sellainenkin mies pettää, jolla on hyvä, kaunis vaimo, perhe ja kaikki hyvin?
Kommentit (64)
Tunnen miehen, joka on saanut elämältä enemmän kuin moni uskaltaa haaveilla, ja silti hän petti. Minä olin se toinen nainen.
Yhden illan juttu? Pidempiakainen suhde? Siitä nyt voi jotain päätellä...että onko onnellinen parisuhde vai oliko vain känniääliötemppu. Onko ollut sen jälkeen yhteyksissä? Ja miten?
Tunnen miehen, joka on saanut elämältä enemmän kuin moni uskaltaa haaveilla, ja silti hän petti. Minä olin se toinen nainen.
Vikoja voi olla monenlaisia. Lapsuuden traumat, joista pahimpia taitaa olla narsistinen persoonallisuushäiriö. Pettäjä voi kärsiä siitä tai jostain vastaavasta perustavaa laatua olevasta psyyken/tunne-elämän häiriöstä, joka ei tee hänestä varsinaisesti mielisairasta tai sellaisen oloista. Se voi aiheuttaa vain esim. puutteellista syyllisyydentunnetta, korostunutta jännityksenkaipuuta, yliampuvaa itsekeskeisyyttä jne. Syy voi olla pienempikin, kuten vain huono itsehillintä.
Jokainen varmasti myös ymmärtää, että vaikka kaikki olisi kotona hyvin ja puoliso mitä ihanin, paraskin suhde tasoittuu ja arkistuu muutaman vuoden kuluessa, ja jotkut eivät vain kykene/halua elää suhteessa, joka ei ole pelkkää alkuhuumaa. Harmi että menevät aina toisinaan tekemään lapsia ja vannomaan valoja nämä tyypit.
Oman parisuhteen tunnepuoli kuollut, vaimolta ei saa fyysisesti tai psyykkisesti mitään?
Yhden illan juttu? Pidempiakainen suhde? Siitä nyt voi jotain päätellä...että onko onnellinen parisuhde vai oliko vain känniääliötemppu. Onko ollut sen jälkeen yhteyksissä? Ja miten?
kanssaan? Etkö tiennyt tuosta kauniista vaimosta, perheestä, hyvistä olosuhteista? Ethän rakastunut?
tulkinta voi olla vaimon näkemys. Mies saattaa kokea asiat toisin.
että seksi on vain seksiä. Monet eivät petä, koska eivät halua loukata vaimoaan, mutta on myös miehiä, jotka eivät ymmärrä että naiselle seksi on ihan erilainen juttu, paljon tärkeämpi kuin miehelle.
Liki jokainen mies harrastaisi suhteensa aikana seksiä muidenkin naisten kanssa, jos vaimo/tyttöystävä tähän antaisi luvan eikä tästä oikeasti pahoittaisi mieltään. Miehelle seksi on fyysinen suoritus, eikä se sama nainen enää parin vuoden jälkeen tunnu niin hyvältä.
Itse en ole pettänyt ikinä, enkä tule ikinä pettämäänkään. Tiedän, että se loukkaisi vaimoani, vaikka itse en välittäisi lainkaan, mikäli vaimoni harrastaisi seksiä jonkun muun kanssa.
Niin kauan kun touhu pysyy vain seksinä, ilman sen kummempia tunteita tai pitkäaikaista seksisuhdetta, niin mitä väliä sillä nyt on. Seksiä se vain on, eikä mitään rakkautta toista naista kohtaan tai ajattelua, että oma vaimo olisi kelvoton.
Naiset vaan ajattelee seksin niin erilaisena. Heille se on rakkautta ja henkinen osoitus, että toinen välittää. Miehelle se on fyysinen suoritus, joka kauniin naisen kanssa tuntuu todella hyvältä.
tulkinta voi olla vaimon näkemys. Mies saattaa kokea asiat toisin.
Kyllähän noilla netin seuranhakupalstoilla moni mies ilmoittaa elävänsä hyvässä parisuhteessa mutta etsii silti pientä seikkailua.
Mutta toki on niitäkin tapauksia, että mies ja nainen ovat parisuhteen tilasta kovastikin eri mieltä.
miehille seksi ei merkitse mitään muuta kuin mielihyvää peniksessä ja laukeamisen tuomaa upeaa tunnetta.
naiset taas ajattelevat seksin rakkaudenosoituksena, välittämisenä ja romanttisena, tärkeänä asiana.
se tulee monille pettäjämiehille yllätyksenä. jos seksi on yhden yön juttu, mies ei rakasta tai välitä tai osoita palvontaa seksitoveriaan kohtaan, vaan harrastaa seksiä. kuin söisi ruokaa.
jotkut saavat syömisestäkin ison asian, ja jokainen haukku on rakkautta ruokaa kohtaan. siinä miehet eroavat naisista.
En ymmärrä miksi pitää mennä naimisiin/olla parisuhteessa jos se yksi oma rakas ei riitä.
Tai sitten pitää ottaa sellainen vaimo joka hyväksyy toiset naiset tai haluaa itsekin elää vapaassa suhteessa!
Eikä olisi helpompi olla vapaa niin saisi tehdä ihan mitä haluaa ja koska haluaa ilman, että loukkaa toista ja särkee toisen sydämen?
Itsekästä...ja ihan sama mitä ne muut "kaverit" tekee sillä jokainen on vastuussa vain omista teoistaan.
etenkin esimiesasemassa olevalla miehellä ja sillä alalla, jossa olen töissä, se vahvistaa mielikuvaa auktoriteetista ja hyvästä elämänhallinnasta. Toiseksi, olen halunnut perillisiä ja heille turvallisen kasvuympäristön. Tähdennän vielä: se että petän ei tarkoita sitä että en rakasta vaimoani. Seksi ja rakkaus eivät ole sama asia. Sen olen oppinut, että miesten ja naisten välinen suurin ero on se, että naiset tuntuvat sekoittavan seksiin melkein aina myös romanttisia tunteita. Sen vuoksi irtosuhteet eivät aina onnistu vaikka niistä olisi aluksi yhteisymmärrys sopimuksen hengessä.
narsistisesta itsekeskeisyydestä... kun SINÄ haluat nämä asiat, niin muu maailma haistakoot perseen.
Eipä paljoa pysty kuin halveksimaan kaltaistasi nilviäistä.
että seksi on vain seksiä. Monet eivät petä, koska eivät halua loukata vaimoaan, mutta on myös miehiä, jotka eivät ymmärrä että naiselle seksi on ihan erilainen juttu, paljon tärkeämpi kuin miehelle.
Liki jokainen mies harrastaisi suhteensa aikana seksiä muidenkin naisten kanssa, jos vaimo/tyttöystävä tähän antaisi luvan eikä tästä oikeasti pahoittaisi mieltään. Miehelle seksi on fyysinen suoritus, eikä se sama nainen enää parin vuoden jälkeen tunnu niin hyvältä.
Itse en ole pettänyt ikinä, enkä tule ikinä pettämäänkään. Tiedän, että se loukkaisi vaimoani, vaikka itse en välittäisi lainkaan, mikäli vaimoni harrastaisi seksiä jonkun muun kanssa.
Niin kauan kun touhu pysyy vain seksinä, ilman sen kummempia tunteita tai pitkäaikaista seksisuhdetta, niin mitä väliä sillä nyt on. Seksiä se vain on, eikä mitään rakkautta toista naista kohtaan tai ajattelua, että oma vaimo olisi kelvoton.
Naiset vaan ajattelee seksin niin erilaisena. Heille se on rakkautta ja henkinen osoitus, että toinen välittää. Miehelle se on fyysinen suoritus, joka kauniin naisen kanssa tuntuu todella hyvältä.
Ymmärrän että varmasti ison osan suhteen asiat on näin, että miehet sitä ja naiset tätä. Mutta se vaan aina aika ajoin pistää vituttamaan, kun koko elämänsä elää naisena, joka ajattelee nähtävästi joka asiassa kuin mies.
Eli minä olen nainen, ja tekstisi voisi olla täysin minun näppikseltäni. Itse harrastaisin ihan mielelläni seksiä välillä muidenkin kanssa, mutta kunnioituksesta miestäni kohtaan en tee niin. Hän taas on sellainen, että tiedän että ei halua panna muita, eikä kestäisi sitä, jos minä tekisin niin.
Lisääntymisvietti on aika voimakas. Sen lisäksi kuuleman mukaan kaikki johtavassa asemassa olevat ja komeat miehet pettävät.
Vikoja voi olla monenlaisia. Lapsuuden traumat, joista pahimpia taitaa olla narsistinen persoonallisuushäiriö. Pettäjä voi kärsiä siitä tai jostain vastaavasta perustavaa laatua olevasta psyyken/tunne-elämän häiriöstä, joka ei tee hänestä varsinaisesti mielisairasta tai sellaisen oloista. Se voi aiheuttaa vain esim. puutteellista syyllisyydentunnetta, korostunutta jännityksenkaipuuta, yliampuvaa itsekeskeisyyttä jne. Syy voi olla pienempikin, kuten vain huono itsehillintä. Jokainen varmasti myös ymmärtää, että vaikka kaikki olisi kotona hyvin ja puoliso mitä ihanin, paraskin suhde tasoittuu ja arkistuu muutaman vuoden kuluessa, ja jotkut eivät vain kykene/halua elää suhteessa, joka ei ole pelkkää alkuhuumaa. Harmi että menevät aina toisinaan tekemään lapsia ja vannomaan valoja nämä tyypit.
Mies ei vaan ollut kykenevä rakastamaan alkuhuuman jälkeen. Tai oli kykenevä rakastamaan minua, mutta ei kykenevä olemaan uskollinen.
Olemme hyvissä väleissä ja olemme keskustelleet tästä pettämisestä paljon. Hän ei pysty sanomaan mitään syytä, miksi petti... Tilaisuus teki varkaan kai sitten. On yrittänyt seurustella eromme jälkeen, mutta aina ne suhteet kaatuvat tähän samaan. Valitettavasti exälleni ei myöskään sovi "avoin suhde", koska pettämisistään huolimatta hän ei ole valmis "antamaan" naiselleen näitä samoja oikeuksia. Eli naisen pitää olla uskollinen, hänen ei.
Silti, kaiken tämän jälkeenkin sanon, että loistava isä hän on (kunhan vaan ei opeta pojalleen tuota tapaansa kohdella naisia...).
Vaikka sainkin syvät haavat suhteestamme, en sitä silti hetkeäkään kadu... Lastamme en pois antaisi! En, vaikka vaihtokaupassa saisinkin ehjän sydämen. Elämäni paras asia sai alkunsa tuosta avioliitosta...
siksi koska se mies ei ole hyvä mies.
tai entinen kaveri... Liikuttiin paljonki nsamoissa porukoissa nuorena, mutta elämä on lennättänyt eri suuntiin- maantieteellisestikin.
Olen tullut siihen tulokseen, että ainakin tuolla tyypillä on hono itsetunto. Hänen pitää iskeä toisia naisia aina, todistaakseen itselleen, että on edelleen haluttavan näköinen, jne.... On nimittäin pettänyt jokaikistä tyttöystäväänsä ja vaimoaan. Jo silloin nuorena oli hyvin tarkka ulkonäöstään ja baarireissuilla muisti kavereille aina kertoa miten hyvä on sängyssä jne (olen siis kuullut hänen suustaan näitä juttuja...)
ja mun mieheni petti, useamman kerran. Mä olen niinkuin en tietäisi. Nyt tuo toinen nainen on alkanut lähestymään minua ja olen päätäänyt toimia niin, että mitä tahansa hän kertookin niin sanon vain ystävällisesti, että kuuntelen häntä vain, jos miehenikin on näissä tilaisuuksissa läsnä. Toiminko oikein?
Oman parisuhteen tunnepuoli kuollut, vaimolta ei saa fyysisesti tai psyykkisesti mitään?
Jos omalta kumppanilta ei saa fyysisesti tai psyykkisesti mitään, mennään terapiaan. Jos se ei auta, otetaan ero ja saadaan vapaus.
Nämä puolisosta vian etsimiset on pettämistä harrastavien ihmisten propagandaa. Mun on todella vaikeaa ymmärtää miten kukaan voi oikeasti, vakavissaan, etsiä syytä yhtään mistään muualta kuin pettäjän omasta päästä. Olen itsekin elänyt hankalassa suhteessa, mutta silti tiedän, miten tilanne hoidetaan oikein: jos löytää vaikka vahingossa uuden, otetaan ero edellisestä, ellei muuten halua erota.
Raukkamaista ja lapsellisen itsekästä ylläpitää pitkäaikaisia sivusuhteita.
En rakastunut, mutta kipeitä kolhuja sain.
kanssaan? Etkö tiennyt tuosta kauniista vaimosta, perheestä, hyvistä olosuhteista? Ethän rakastunut?
sillä on onko vaimo kaunis vai ruma?