Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän vuoro ottaa lapsi juhannukseksi, mutta hän ei lasta huoli.

Vierailija
06.06.2012 |

Miten tämä asia selitetään lapselle kauniisti?

Lapsi on 10 v eli ymmärtää jo nämä vuorovuodet juhlissa ihan täysin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässään tilanne, jolloin on kykenemätön hoitamaan velvollisuuksiaan. Eikä se tarkoita, etteikö lapsi hänelle olisi tärkeä ja arvokas.

Ja sinusta on mitä parhainta saada viettää jussit hänen kanssaan.

Vierailija
2/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillistä etäisää, halutaan vaan rusinat pullasta eli joulu kyllä kelpaa, mutta muut halutaan ryypätä rauhassa.

Sanot vaan lapselle, että isälle tuli muu juttu ja tapaaminen ei nyt onnistukaan, ei sitä tarvi sen kummemmin selitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle,miksi ei pääse isän luokse

Vierailija
4/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tärkeä este, niine ihän sille mitään voi. Kyllähän 10vuotiaskin sen ymmärtää.

Ei isästä tarvi mitään syyllistä tehdä, vaikka suunnitelmat sattuivatkin muuttumaan.

Vierailija
5/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut este on se, että vaimon lapset eivät ole juhannusta siellä joten saavat lapsettoman juhannuksen. Eivät viitsi pilata jokaista viikonloppuaan lapsilla.

ap

Vierailija
6/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hienoja vanhempia taas :) Lapse pilaa elämän. Olisi ehkä kannattanut pitää housut jalassa...

Vierailija
7/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut este on se, että vaimon lapset eivät ole juhannusta siellä joten saavat lapsettoman juhannuksen. Eivät viitsi pilata jokaista viikonloppuaan lapsilla.

ap

Eli aina muutoin viikonloppuna lapset ovat isällä?

Vierailija
8/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-v osaa soittaa isälle itse ja kysyä asiaa. Isä sitten selittää mitä keksii ja jos valehtelee, omapa on häpeänsä.

Vierailija
9/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut este on se, että vaimon lapset eivät ole juhannusta siellä joten saavat lapsettoman juhannuksen. Eivät viitsi pilata jokaista viikonloppuaan lapsilla. ap

mutta mun mielestä tämä on ihan hyvä syy. Jos siis muuten ovat lähes koko ajan lasten (ihan sama kenen lasten kanssa). Lapsi pääsee varmaan isälleen muuna ajankohtana.

Vierailija
10/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa nyt tämä asia kumpaakin ja lapsi kokee syyllisyyttä koko olemassaolostaan:´(

Vierailija
11/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etäkodissa vain 4 päivää kuukaudessa eli joka toinen viikonloppu. Näin siis minun 10 v ja samoin vaimon lapset.

Rasittuvat siis siitä, jos heillä olisikin yhdessä kuussa 6 päivänä lapset eli 3 viikonloppuna.

Isä oli aivan upea ensimmäiset 7 vuotta. Sitten kohtasi tämän uuden onnen ja sen jälkeen ei olekaan sopinut lapsen tapaamiset tapaamissopimuksen mukaan vaan sen jälkeen niin kuin menee tän äitipuolen lasten tapaamisrytmi.

ap

Vierailija
12/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhannukseksi luokseen. Olisi ottanut sellaisen naisen, jolla ei ole lapsia, niin saisivat kaiken muun ajan viettää sitä rentoa lapsivapaata aikaa.

Elämä on täynnä valintoja! Vain luuseri valitsee lapsensa edeltä jonkun muun.

Ap, tee ekstra kiva juhannus lapsesi kanssa. Tiedän että sinuakin varmasti ottaa pannuun, koska olit varmasti jo suunnitellut omaa menoa siinä luulossa, että lapsi menee isälleen joten keksikää jotain älyttömän hauskaa tekemistä kahdestaan :)

Vierailija
13/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei siis ota yhtään pattiin se, että lapsi on minulla juhannuksen. Olen siitä oikein iloinen! Ainut mistä tässä kuviossa en tykkää on se, että lapsi osaa kyllä laskea yksi ynnä yksi, koska ei ole nyt menossa isälleen ja oli meillä viime juhannuksenakin.

Toinen mikä harmittaa on se, että lapsi on sitten seuraavassa viikonvaihteessa isällään vaikka piti olla silloin minulla. Jos rupean vaatimaan, että lapsen pitää olla silloin minulla, niin sitten isä varmaan ottaa lapsen pitkin hampain itselleen juhannukseksi ja ei sellainenkaan ole kivaa. Nyt tuntuu, että taas kerran häntä heiluttaa koiraa eikä mennä tapaamissopimusten mukaan ja meidän perhe vain tekee niin kuin isä haluaa. Omien suunnitelmien tekeminen lapsen kanssakaan ei siis onnistu.

ap

Vierailija
14/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei siis ota yhtään pattiin se, että lapsi on minulla juhannuksen. Olen siitä oikein iloinen! Ainut mistä tässä kuviossa en tykkää on se, että lapsi osaa kyllä laskea yksi ynnä yksi, koska ei ole nyt menossa isälleen ja oli meillä viime juhannuksenakin.

Toinen mikä harmittaa on se, että lapsi on sitten seuraavassa viikonvaihteessa isällään vaikka piti olla silloin minulla. Jos rupean vaatimaan, että lapsen pitää olla silloin minulla, niin sitten isä varmaan ottaa lapsen pitkin hampain itselleen juhannukseksi ja ei sellainenkaan ole kivaa. Nyt tuntuu, että taas kerran häntä heiluttaa koiraa eikä mennä tapaamissopimusten mukaan ja meidän perhe vain tekee niin kuin isä haluaa. Omien suunnitelmien tekeminen lapsen kanssakaan ei siis onnistu.

ap

Älä anna hännän heiluttaa koiraa. Teillä on mustaa valkoisella kuinka kuuluu toimia, mies joko ottaa tai on ottamatta lasta vuorollaan, mutta sinun ei tarvi taipua ylimääräisiin ja vääriin viikonloppuihin vain miellyttääksesi miestä. Sanot vain, että kun teillä kerta on niin rankkaa niin mennäänkö sopimaan uudenlaisista harvemmista tapaamisista, vai otatko lapsen silloin kun kuuluukin.

Vierailija
15/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut este on se, että vaimon lapset eivät ole juhannusta siellä joten saavat lapsettoman juhannuksen. Eivät viitsi pilata jokaista viikonloppuaan lapsilla. ap

mutta mun mielestä tämä on ihan hyvä syy. Jos siis muuten ovat lähes koko ajan lasten (ihan sama kenen lasten kanssa). Lapsi pääsee varmaan isälleen muuna ajankohtana.

Ööö, siis eihän se lapsi ole isällään kuin muutaman päivän kuukaudessa. Ja jos tälle kuulle isälle tulee kolme viikonloppua lapsen kanssa, niin sitten tulee. Jos kerta on sovittu, että juhlapyhät kumpikin viettää vuorotellen lapsen kanssa. Ikävää lapselle, mutta minun mielestäni isä selittäköön itse, että haluaa ryypätä juhannuksen eikä siksi halua lasta luokseen.

Mutta onneksi lapsella on äiti, joka mielellään viettää aikaa hänen kanssaan.

Kannattaisi tosin ottaa isä (ja uusi eukko) vähän puhutteluun, että jos jotain on sovittu, niin kyllä siitä kiinni pidetään, vaikka menisikin ryyppäämiset sivu suun. Vaikka veikkaanpa, että sitäkin on jo kokeiltu.

Vierailija
16/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä tarvitse lapselle alkaa kertoa isän paskamaisuudesta.

Tuohan ei vaikuta viikonlopputapaamisiin, eäxäsihän luopuu tapaamisesta. Kerrot hänelle ystävällisesti, että tapaamiset pysyvät paikoillaan, jotta pystytte suunnittelemaan omat menonne.

Älä tee yksinkertaisista asioista vaikeita.

Ja juu, kokemusta löytyy paljon pahemmasta, exääni ei pahemmin tapaamiset kiinnosta. En silti ole ole lapsille kertonut - en siksi että exä pääsisi helpolla vaan ihan lapsia säästääkseni. Mitä vanhemmaksi lapsi ehtii kasvaa ennen kuin tajuaa isänsä välittämisen tason sen parempi itsetunnon kannalta. Isompi lapsi kestää hylkäämisen tunteet huomattavasti paremmin kuin pieni ja isommalle niillä on vähemmän merkitystä (jos ajatellaan minäkuvaa, itsetuntoa jne.) - enkä väitä ettei isommalle olisi väliä vaan että isommalla on enemmän tunneskaalaa asian käsittelyyn.

Vierailija
17/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ON perseestä. Hauskemppaa ilman kiviriippoja!

Vierailija
18/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että isällä ei ole mitään menoja, joten miksi sellaista lapselle väittäisin? Isä saa keksiä valheita jos haluaa, mutta itse en sellaiseen rupea.

ap

Vierailija
19/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etävanhempi voi tehdä noin halutessaan, ei sille voi mitään. Av-palstan vanha totuushan on se, että miehelle lapset ovat aina numero yksi ja siihen on uuden vaimon vain sopeuduttava. Tässä taas todellisuus iski silmille, miehet eivät ajattele kuin naiset.

Vierailija
20/28 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vaan lapselle suoraan, että isi ei voi nyt ottaa kun isille on se uusi horo ja viina tärkeämpiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi