Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaiset! Selittäkää tämä "pieni" kummallisuus ehkäysikiellossanne...

Vierailija
06.06.2012 |

Ette ehkäise, koska mielestänne se on vastoin Jumalan tahtoa, eli siis haluatte antaa kaikkien lasten jotka teille on "Jumala tarkoittanut" syntyä.

Eikös tuo ajattelumalli kuitenkin todista sen, ettei Jumala olekaan kaikkivaltias ja kaikkitietävä kuten raamattu opettaa?

Koska tokihan kaikkivaltias Jumala saisi kondomit rikkoutumaan ja ehkäisypillerit pettämään niin halutessaan.

Eikö Jumalan valta siis kumoakaan ihmisen käyttämää ehkäisyä?

Onko ehkäisyn käyttö siis meillekin jotka sitä käytämme, turhaa?

Koska jos saamme vain sen 2 lasta, saisimme jokatapauksessa vain ne 2, koska Jumala on niin tarkoittanut?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen en tosin lestadiolainen, mutta luterilainen kuitenkin.

Käytämme ehkäisynä kondomia, mutta emme mitään hormonaalsia pillereitä, kierukoita ym...

Syynä tähän on se, että en halua sekoittaa hormonitasapainoa (naisena olen muutenkin jo ihan sekaisin :P) ja sellainen ehkäisy, joka tavallaan tappaa hedelmöittyneen munasolun (irottaa kohdunseinästä ym niin en halua käyttää, koska siinä tavallaan tapetaan elämää)

Jonkun mielestä hurskastelua, mutta näin ollaan miehen kanssa sovittu ja tähän tulokseen olen tullut kun Raamattua olen tutkinut. Että olisi siis ok käyttää kondomia.

Vierailija
42/44 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vl-naisena ja kolmen lapsen äitinä olen päätynyt siihen, että Jumalalta on lääkärienkin viisaus ja lääketieteen kehitys ja että niitäkin keinoja voi käyttää perheen parhaaksi. Eli siis kun en tunne jaksavani nyt uutta raskautta ja vauvaa, ehkäisemme. Ei siinä ole mitään sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset kyselee täällä lestadiolaisilta kaikkea... Eihän lestadiolaiset saa olla koneella tai katsoa edes telkkaria!! Eli kukaan, joka näihin vastaa ei voi olla oikea lestadiolainen.

Niin, ja vastaus kysymykseen on yksinkertainen: Halutaan mahdollisimman paljon uusia uskovaisia aivopestäväksi.

Vierailija
44/44 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon synnytään ja kasvetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi