Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitaiden aamuäitien/isien parhaat vinkit!

Vierailija
06.06.2012 |

Mitä sinä teet, että selviät aamuista, kun lapsi on jo ihan täynnä virtaa, mutta itselläsi lihakset ja nivelet vasta raottelevat silmiään? :) Itse vaatisin ainakin puoli tuntia ihan hiljaista ja rauhallista aikaa, jotta saan koneeni käyntiin, mutta lasten kanssa se ei tietysti arkena ole mahdollista.

Mitkä on sinun salaiset vinkit aamujen pelastukseksi? Kahvia? Jotain muuta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön itse kun mukulat katsoo pikku kakkosen lopun.

Päiväkotiaamuina pidin rytmin sellaisena, että lapset heräsi vasta kun piti lähteä, vaatteet päälle ja päiväkotiin. Jos heräsivät aiemmin katsoivat pikku kakkosta.

Meillä ei katsota arki-iltaisin telkkaria ollenkaan, muttta aamut se pelastaa.

Vierailija
2/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön itse kun mukulat katsoo pikku kakkosen lopun.

Päiväkotiaamuina pidin rytmin sellaisena, että lapset heräsi vasta kun piti lähteä, vaatteet päälle ja päiväkotiin. Jos heräsivät aiemmin katsoivat pikku kakkosta.

Meillä ei katsota arki-iltaisin telkkaria ollenkaan, muttta aamut se pelastaa.

ja toisinaan malttaa aamuisinkin seurata pelastavan hetken Pikku Kakkosta :).

Muilla vinkkejä? Jotain mitä ei itse ehkä tajuais edes kokeilla tai sitten vaan jotain tosi itsestäänselvää ja arkista? Kertokaa teidän aamurytmistä jotain, niin jospa sieltä sais jotain vinkkejä itsellekin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on erittäin hitaasti heräävä. Perheemme pelastus on se, että minä taas olen aamuvirkku. Minä siis laitan lapset ja itseni lähtökuntoon aamulla ja mies herättelee itseään ja vaan vie nuorimmaisen tarhaan.

Koska minäkin nautin rauhallisista aamuista niin minun vinkkini on herätä aikaisin. Mikä onkaan ihanampaa kuin viikonloppuisin herätä kuudelta lukemaan lehteä ja juomaan kahvia kun muut vielä nukkuvat.

Vierailija
4/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen katsoo lastenohjelmia, jolloin minä keitän kahvit ja syön kunnon aamupalan. Otan myös c-vitamiinia, hitaastiimeytyvää (CEVITABS 500 mg.) vauva monesti nukkuu pidempään, joten häntä ei tartte viihdyttää vielä 7aikoihin. Sitten laitan esikoiselle aamupalan, hän ei halua syödä heti kun herää. Joskus teen pientä aamujumppaakin jos jaksan, mulla on hartiat usein jumissa, joten sekin aiheuttaa väsynyttä oloa.

Vierailija
5/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun havaitsen että juniori on herännyt, pakotan itseni valpastumaan sen verran etten simahda takaisin unten maille, mutta jään makailemaan sänkyyn (2-vuotias nukkuu vielä meidän kanssa samassa huoneessa ja kämppä on niin pieni että kuulen suurin piirtein mitä touhuaa jos poistuu huoneesta) ja heräämään rauhassa. Jos lapsella on nälkä tai vaippa täynnä pissaa, nousen laittamaan aamiaisen / vaihtamaan vaipan. Palaan sänkyyn lojumaan. Lapsi joko syö aamiaisen ja sen jälkeen menee olkkariin katsomaan lastenohjelmia, tai sitten toisinpäin. Viimeistään lapsen aamiaisen jälkeen minulla on joka tapauksessa yleensä jo sen verran kova nälkä etten enää itsekään pysty makoilemaan, vaan siirryn rauhassa itse aamiaiselle. Sen aikaa lapsi siis yleensä jaksaa katsella ohjelmia tai leikkiä itsekseen. Aamiaisen päälle kahvit sekä päivän uutiset ja FB-juorut. Tässä vaiheessa alan jo olla hereillä.

:)

Vierailija
6/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään puoli tuntia aikaisemmin, niin ehdin juoda kahvin, syödä aamupalan ja lukea aamun lehden ennen kuin lapset heräävät. Herään siis kuudelta yleensä

Vierailija
7/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamuisin todella äreä enkä ole kunnolla "hereillä" ennen kuin olen saanut pari kuppia kahvia. Sen jälkeen annan lapsille aamupalan.

Sillä välin kun minä juon kahvit ja luen uutiset, lapset leikkivät tai katsovat lastenohjelmia. Ovat jo oppineet, ettei äitiä kannata häiritä silloin =D

Vierailija
8/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herään aina tunti ennen lapsia joten ehdin juoda kahvia, lukea lehden ja tehdä lapsille aamupalan.

Vierailija
9/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli tuntia ennen kuin lapset heräävät ja venyttelen ja lojun sängyssä.

Vierailija
10/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen onneksi onnistunut tekemään aamu-unisen lapsen. Joten me venytellään molemmat vielä sängyssä puolisen tuntia heräämisen jälkeen. Jos ei satu olemaan kiire päiväkotiin. Työ- ja päiväkotiaamuina pitää vain selvitä pukemisesta ja lähtemisestä. Ei se nyt valoisaan aikaan olekaan niin vaikeaa, mutta talvisin kammottavaa!

Vierailija
11/12 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on myös tehty niin, että mä hoidan lasten kaikki aamutoimet, ja mies herää just silleen, että ehtii hoitaa itsensä töihin (ja vaihtelevasti muksut hoitoon). Vastaavasti meillä mies sitten vastaa iltarutiineista, kun on huomattavasti iltavirkumpi kuin minä.

Tuttavaperheessä roolit on taas toistenpäin, isä hoitaa aamut ja äiti illat.

Vierailija
12/12 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän vaihtelee mihin aikaan pitää herätä ja kuinka pitkä työmatka milloinkin on eri toimistoille tms. Olen todella hidas liikkeissäni aamulla ja lapsi samanlainen.

Lataan illalla kahvinkeittimen valmiiksi niin aamulla voi vaan painaa nappia. Ajastinkin mulla oli pistokkeessa joskus käytössä.

Teen illalla aamupalavoileivät valmiiksi jääkaappiin. Jos aika loppuu niin ne voi kiireessä ottaa mukaan autoon ja syödä matkalla.

Aamukahvinkin voi termosmukissa ottaa autoon ja hyvää musiikkia kuunnelessa heräillä vielä matkalla :)

Lapselle olen joskus iltaisin pukenut nukkumaanmennessä puhtaan t-paidan, alushousut ja sukat jalkaan. Säästää aamulla aikaa kun laittaa vaan pitkäthousut ja päällypaidan päälle. Tämä jos todella aikainen herätys meillä.

Olen usein myös pukenut lapsen päälle ennen kun herätän hänet. Tämä silloin kun oli vähän uhmaikää ja pukeminen olisi muuten kestänyt liian kauan.

Mulla on myös työpaikalla ja käsilaukussa hätävara meikkejä jos en aamulla kotona kerkiä meikkaamaan loppuun tai ollenkaan.

Autossa mulla on aina muovihaarukoita ja vesipulloja. Lounaaksi voi ostaa salaatin ja sen pystyy syömään matkalla tapaamisesta toiseen. Koska ne eväät on kuitenkin unohtunut kotiin taas aamukiireessä.

Nuorempana olin huono heräämään niin piilottelin herätyskelloja illalla että aamulla oli pakko nousta sängystä etsimään niitä kun piipitys häiritsi liikaa.

Vaatteet kannattaa valita illalla jo ja laittaa valmiiksi aamua varten. Samoin käsilaukku ja autonavaimet käsilaukun viereen ettei niitä tarvi aamulla etsiä kiireessä.