vauva 2 viikkoa, millon tää helpottaa?
Syö koko ajan, on sylissä koko ajan, ei nukuta. Milloin on helpompia aikoja tiedossa?
Kommentit (43)
Jos ei niinmitä väliä vauvan rytmillä? Voit pötköttää vaikka vuorokaudet läpeensä sängyssä, nuku kun vauva nukkuu.
Jos ei niinmitä väliä vauvan rytmillä? Voit pötköttää vaikka vuorokaudet läpeensä sängyssä, nuku kun vauva nukkuu.
Valvoisin vaikka väkisin ja nukkuisin sitten putkeen ainakin 4 tuntia.
Mitä se haittaa vaikka vauva yksinään valvoisikin päivällä jos se ei kitise.
Pistäisin valvovan vauvan sitteriin ja nukkuisin itse, ei se siitä sitteristä mihinkään karkaa.
hoitaminen on! Pieni ihminen on täysin avuton ja vaatii paljon hoivaa ja huolenpitoa vielä monta monta vuotta. Ei kannata kahdessa viikossa menettää uskoa. Positiivisella mielellä vaan, vauva nimittäin aistii sinun mielentilasi ja stressaantuu, jos olet hermostunut ja kireä kaiken aikaa. Nauti vauvastasi, ole onnellinen hänestä ja osoita se hänelle, niin pärjäätte hienosti :)
Sitten parin viikon päästä saadaan lukea, kuinka ap:n imetys on vaikeuksissa
Mä odotinkin jo milloin eka imetyshurmosmamma saadaan kehiin!
Silloin kun mun kuopus oli 2 viikkoa, oli sairautensa vuoksi osittaisimetyksellä. Kokemuksesta voin sanoa, että vapaaehtoisesti en samaa tekisi, jos imetyksen kanssa ei ole ongelmia. Sen verran helpompaa oli täysimetetyn esikoisen kanssa (joka toki 2 viikon ikäisenä söi koko ajan, mutta sehän kuuluu asiaan).
Vastauksena ap:n kysymykseen, eka 4-6 viikkoa oli vaikeimmat, 3 kk kohdalla helpotti selkeästi.
20
Mutta asiaan: Asennoidu sillä lailla, että jaksat ensimmäiset 3-4 kk, sitten se todennäköisesti helpottaa. Mulla on kokemusta kolmesta lapsesta, joista yks oli vaativa ja kaksi aika perustyytyväisiä, mutta kyllä niiden perustyytyväistenkin kanssa ensimmäiset 4 kk oli rankinta. Kyllä se helpottaa!
Seuraava helpotus on minun kokemuksella luvassa kun oppii hieman liikkumaan eli puolen vuoden jälkeen.
Lisäksi äidin mieliala ei ole ekoina kuukausina useinkaan paras mahdollinen. Vaikka sillä hetkellä tuntuu, että se johtuu vaan vauvan vaativuudesta, niin kyllä niillä hormoneillakin on sormensa pelissä.
Jos imettää haluat, niin kannattaa alussa olla sinnikäs sen kanssa. Mutta jos homma vaan jatkuu tuollaisena pitkään, niin ehkä sitä korvikettakin voi kokeilla. Ensimmäisen kanssa en uskaltanut korviketta antaa ja jälkikäteen olen miettinyt, että kitisiköhän se kuitenkin nälkäänsä... Ja imetin todella tiheästi, eli siitä ei ollut kiinni. Mutta imetys on tietenkin tärkeä juttu ja mielummin kannattaa nostaa omaa maidon tuotantoaan vaikka pumppaamalla ja syömällä ja juomalla hyvin, kuin antaa kovin paljon korviketta. Imetys voi helposti loppua se seurauksena. Tosin kaikilla ei käy näin.
Jos antaa kerran yössä korviketta alussa niin se ei mihinkään imetysvaikeukssin johda! Se johtaa vaikeuksiin, jos äiti ei saa yhtään nukuttua.
nimim. annoin korviketta ja imetin 1,5 vuotiaaksi
vaikka välillä on pulloakin annettu. Kuopustakin tuli imetettyä 13kk.
Silloin kun mun kuopus oli 2 viikkoa, oli sairautensa vuoksi osittaisimetyksellä. Kokemuksesta voin sanoa, että vapaaehtoisesti en samaa tekisi, jos imetyksen kanssa ei ole ongelmia. Sen verran helpompaa oli täysimetetyn esikoisen kanssa (joka toki 2 viikon ikäisenä söi koko ajan, mutta sehän kuuluu asiaan).Vastauksena ap:n kysymykseen, eka 4-6 viikkoa oli vaikeimmat, 3 kk kohdalla helpotti selkeästi.
20
No kannattaako jo valmiiksi stressaantunutta ap:ta nyt ainakaan taakoittaa lisää uhkaamalla, että jos kerrankin kokeilet korviketta, imetys epäonnistuu? Kun ei se pidä paikkaansa.
Aika monella vauvalla olen kuullut seuraavan pätevän: 6-8 viikkoisena kitinä ja sylin tarve on suurinta, jonka jälkeen alkaa helpottaa ja 3-4 kuukautisena loppuu pikkuvauva-aika, jolloin kaikki on jo yleensä paljon helpompaa.
oli päivä tai yö. Koita jaksaa elää vauvan rytmin mukaan nämä ensimmäiset viikot tai pari ensimmäistä kuukautta. Hiljakseen vauvaa alkaa huomata yön ja päivän erot, niin sitten sinullakin alkaa helpottaman ja pääset lähemmäksi totuttua rytmiä.
Muistan itsekin esikoisen ensimmäiset viikot. Olipahan siinä elämänkoulua tarpeeksi, kun mentiin pienen käärön ehdoilla.
iässä 1,5v-15. Sitten alkavat ammatinvalintamietteet ja seurustelut ja muut. Mutta onhan tuossa muutamia upeita vuosia, onneksi.
Silloin kun mun kuopus oli 2 viikkoa, oli sairautensa vuoksi osittaisimetyksellä. Kokemuksesta voin sanoa, että vapaaehtoisesti en samaa tekisi, jos imetyksen kanssa ei ole ongelmia. Sen verran helpompaa oli täysimetetyn esikoisen kanssa (joka toki 2 viikon ikäisenä söi koko ajan, mutta sehän kuuluu asiaan).Vastauksena ap:n kysymykseen, eka 4-6 viikkoa oli vaikeimmat, 3 kk kohdalla helpotti selkeästi.
20
No kannattaako jo valmiiksi stressaantunutta ap:ta nyt ainakaan taakoittaa lisää uhkaamalla, että jos kerrankin kokeilet korviketta, imetys epäonnistuu? Kun ei se pidä paikkaansa.
Täällä on vaikka kuinka monta kannustavaa ja kivaa viestiä, omia kokemuksia, ja muistutuksia, että se menee kuitenkin ohi, vaikka nyt tuntuu vaikealta! Mikset ole ketään heistä palannut kiittämään? Mitä kysyit, jos arvasit valmiiksi vastausten tason? Paska ämmä.
ep. arvasin jo valmiiksi vastaustenne tason.
kiitti.
vauvat nukkuu 6-9h heti laitoksella tullessaan yöllä et ei kaikilla ole yhtä rankkaa. kyllä vauvat on erilaisia. yleensä sitäpaitsi 2 viikkoa nukkuvat enimmäkseen. voiko mies auttaa? jos itkee raivona monta tuntia vrk ja vatsa vaivaa, kannattaa tutkituttaa maitoallergia ym. vyöhyketerapia voi myös auttaa. voiko mies auttaa? voisit nukkua vaikka korvatulpilla vähän aikaa ja mies antaa pullosta maitoa(si) ?
meillä ainakin rytmiä elämään alkoi tulla 2kk ikäisenä ja kiinteiden aloituksen jälkeen nukkui paremmin yöllä vaikka heräilikin 3-4 kertaa yössä.
se oli mun mielestä paras itkusen vauvan tyynnyttäjä,itse pystyi touhuilee kaikenlaista ja vauva viihtyi liinassa(varsinkin kun oli jo 2 isompaa lasta ei voinu olla vaan tekemättä mitään)
mut se unen tarve valitettavasti on kaikilla olemassa,kyl se pian helpottaa
Vauvan kehityksen suhteen helpotusta luvassa noin 3 kk iässä. Mutta kyllä se helpottaa sinulla aikaisemminkin. Uuteen tilanteeseen nimittäin tottuu, eikä se pian enää tunnut NIIN raskaalta.
Tsemppiä! Olemme lähes kaikki olleet samassa tilanteessa.
Minun poikani on nyt 10 kk ja vaikka päivät ovat rankkoja lapsen perässä juostessa, niin onneksi yöt ovat helppoja. Sinullekin kyllä tulee vielä vaihe, jossa vauva menee yöunille klo 20, herää yöllä lyhyesti ehkä kerran, pari hakemaan tuttia ja vetelee sikeitä kahdeksaan. Illallakin on sitten muutama tunti omaa rentoutumisaikaa ja hyvät yöunet päälle.Tämä siis meillä jo kiinteiden aloituksen ja imetyksen lopetuksen jälkeen.
kyllä se helpottaa. Mun vauva on nyt 2,5kk ja todellakin on helpottunut. Alusta asti ollut helppo, mutta siinä ensimmäisen kuun jälkeen selkeästi helpompaa. Enää ei roiku koko päivää tissisä ja voi nukkuu öisin 6 tuntia ilman syöttöä ja ihan kellon ympäri kolmella syötöllä. Meidän poika kun tankkaa iltaisin.
Ja kaksi viikkoa on sullakin varmaan kestänyt synnytyksestä toipua ja olet varmasti siitäkin ollut väsynyt.
Mä olen ihan katkera siitä ettei kukaan sanonut että imetys muuttuu helpommaksi jossain vaiheessa ja vielä aika nopeasti.
Onnea vauvasta!