Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset eivät osaa pukeutua?

Vierailija
17.07.2014 |

Varsinkin näin kesäisin miesten vaatetus koostuu "huumori"paidoista (en ole gynekologi mutta voin vilkaista), liian lyhyistä sortseista ja sandaaleista ja naisilla keho sullottu liian pieneen toppiin ja capreihin ja jalassa ne hirveistä hirveimmät crocsit, ja vielä julkisilla paikoilla!

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaiset osaavat pukeutua. Harvoin ketään näkee alasti kulkevan muuta kuin rannalla. 

Taas turhaa narinaa.

Äläs sano. Näin mennä viikolla nuorehkon naisihmisen paljaat kankut prismassa. Housut olivat unohtuneet jonnekin.

Vierailija
62/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa matkustellessa kun näet kadulla persun näköisen miehen tai naisen ja menet juttelemaan, niin ällistyt kun saat vastauksen ranskaksi tai hollanniksi. 

Se siitä suomalaisesta pukeutumisesta. 

Olin tulossa sanomaan samaa. Olen asunut/viettänyt paljon aikaa Belgiassa, Hollannissa, Saksassa, ja Ranskassa. Kaikissa noissa maissa osataan myös pukeutua huonosti.

Mun mielestä se "huono" tyyli on rillumareitä ja siisti tyyli. Arvostan suomalaisena just sitä tyyliä. Rentoa ja törkeää samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä. Panostan enemmän kroppaani ja mun mielestä näytän vaatteessa kuin vaatteessa hyvältä. En halua näyttää liian hyvältä tai mallilta, niin ehkä siks ne croksit ja kollarit ja anaali-t-paita tuomaan huumoria.

Vierailija
64/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei ole paljon tarvinnut valittaa. Tuulipuvut on päällä suurella osalla.

Vierailija
65/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa matkustellessa kun näet kadulla persun näköisen miehen tai naisen ja menet juttelemaan, niin ällistyt kun saat vastauksen ranskaksi tai hollanniksi. 

Olin tulossa sanomaan samaa. Olen asunut/viettänyt paljon aikaa Belgiassa, Hollannissa, Saksassa, ja Ranskassa. Kaikissa noissa maissa osataan myös pukeutua huonosti.

Mun mielestä se "huono" tyyli on rillumareitä ja siisti tyyli. Arvostan suomalaisena just sitä tyyliä. Rentoa ja törkeää samalla.

Moni ei edes tajua että esimerkiksi vanha kulahtanut tuulitakki kasarilta ja farkkushortsit on itseasiassa Californiassa tällä hetkellä kuuminta muotia. Tuulipuvun takin hihat käännetään rullalle että kävisi t-paidasta ja vetsari auki. Kävelytyyli on rinta heiluu puolelta toiselle kädet taskussa ja jalat lyö suoraa askelta. Tässä vaiheessa voi aina välillä vilkuilla älykelloa ja tepastella ankkamaisesti eteenpäin. Ehkä olette törmänneet Colly" muotiin. Tulee Eurooppaan vähän viipeellä. Täällä kaikki tekee sitä.

Hakee törkeydestä ja räikeydestä pisteitä. Jos olisi rohkea, niin tuohon jalkineeksi laittaisi maihinnoususaappaat tai kumisaappaat. Sitä haetaan tänä kesänä.

Vierailija
66/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinniin onniin, kuha jottai pannee yllee ettei munat nävy!

Vierailija
67/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen pukeutuu miten haluaa tai kykenee. Euroopassa on vapaus pukeutua. P-Koreassa vedetään uniformu päälle ja ollaan hiljaa. Muotitoimistotkin haluaa että ihmiset pukeutuu joka vuosi samalla agendalla kuin p-korea vaatii. Koska kyseessä on rahastus.

Vierailija
68/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauskempaa jos useimmat pukeutuisivat. Tyylikäitä ihmisiä ei katukuvassa juuri näe. Vanhoja valokuvia kun katsoo, niin silloin kaikki oli tyylikkäitä. Varakkuudesta riippumatta. Siis 50 - 60 - luvuilla. Niitä kuvia on kiva katsella.

Vierailija
69/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa näkyy tosiaan aivan liian paljon.

Vierailija
70/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasyyksi näen myös suomalaisten vaatekauppojen sisäänostajat. Tarjolla on suomalaisille epäsopivan värisiä vaatteita ja malleja. Kaupoista löytää enää harvoin mitään kivaa pääklepantavaa, aina tarjolla vain mustia, harmaita tai (marimekon) kirjavia vaatteita ja kankaita. Haluan suomalaisille sopivia lämpimiä värejä vaatekauppojen hyllyille! Lisäksi kankaita ja leikkauksia, jotka imartelevat monenlaisia vartaloita ja ovat myös mukavia päällä. Mutta ei.

Vierailija
71/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit moni on jämähtänyt johonkin oman nuoruutensa tyyliin. Ei näytä hyvältä, kun 40-vuotias (mies tai nainen) painaa revityissä lyhyissä farkkushortseissa ja hihattomassa paidassa rock-henkisenä menemään. Toimi ehkä 2000-luvun alussa, mutta nyt näyttää vain säälittävältä.

Vierailija
72/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on niin pälli, että kävelee turvakengissä joka paikkaan. Jos motkotan niistä, laittaa dorkat crocsit jalkaan. Kyllä hävettää. Suomalaiset on rumia ja rumentavat vaatteilla itseään vielä lisää.

Vierailija
73/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osasyyksi näen myös suomalaisten vaatekauppojen sisäänostajat. Tarjolla on suomalaisille epäsopivan värisiä vaatteita ja malleja. Kaupoista löytää enää harvoin mitään kivaa pääklepantavaa, aina tarjolla vain mustia, harmaita tai (marimekon) kirjavia vaatteita ja kankaita. Haluan suomalaisille sopivia lämpimiä värejä vaatekauppojen hyllyille! Lisäksi kankaita ja leikkauksia, jotka imartelevat monenlaisia vartaloita ja ovat myös mukavia päällä. Mutta ei.

Olen keski-ikäinen nainen ja ikäisilleni naisille suunnitellut vaatteet ovat ainakin hirveitä. Kirjavankukertavaa yöpaitamaista säkkiä tai tätiversioita takavuosien teinityylistä tai harmaita ja mustia tönkköjä laatikoita tai jotain ryysyläisen ryppyistä tunikaa. Klassista ajatonta tyyliä, mutta kohtuuhintaan, tätä ei enää meille tehdä. Vintagen puolelta löytyy jotain, kotimaisiltakin valmistajilta, kestävyyskin on ihan toista kuin nykyvaatteissa.

Vierailija
74/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvulla ei juurikaan näkynyt t-paitoja tai lenkkareita kuin lenkkeillessä. Usein lyhythihainen kauluspaita tai pikeepaita tms. Nykyään kaikki kulkee kesät talvet t-paidat päällä. 80-luvulla ei nähnyt talvella koskaan t-paitaa sisätiloissa työpaikoilla. 

Vierailija
75/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta! Vaatekaupoissa on paljon joko todella haalean värisiä tai mustia vaatteita.

Vierailija
76/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit moni on jämähtänyt johonkin oman nuoruutensa tyyliin. Ei näytä hyvältä, kun 40-vuotias (mies tai nainen) painaa revityissä lyhyissä farkkushortseissa ja hihattomassa paidassa rock-henkisenä menemään. Toimi ehkä 2000-luvun alussa, mutta nyt näyttää vain säälittävältä.

Mun mielestä toimii aina hyvin jos on urheilullisen näköinen. 

Jos fysiikka ei kestä kantaa vaatetta, niin ei sitä pelasta millään rahalla. Se vasta säälittävää onkin, kun paikkailee turvonnutta tai kulahtanutta olemusta laittautumalla.

Vähän kuin sulanut jäätelö kuorissa.

Vierailija
77/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta! Vaatekaupoissa on paljon joko todella haalean värisiä tai mustia vaatteita.

Just näin, tosi harvalle suomalaiselle sopii ne haaleat värit, ne vie loputkin värit olemuksesta.

Vierailija
78/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä isompi ongelma on se, että ne ovat sellaisia muodottomia lötsköjä, kangas sopisi paremmin yöasuihin. Tai sitten liian tiukkaa, esimerkiksi leggins-tyyliset housut ovat todella yleisiä ainakin edullisissa merkeissä. Niin muuten, housut. Jos ne eivät ole mallia kalsarit, ne ovat sitten pussittavat pellehousut. Hyvin leikattua, ei liian isoa eikä liian pientä mallia, tätä on vaikea löytää. 

Vierailija
79/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, että kun jossakin kaupassa on jotain kivaa, niin ne menee heti mutta uusia samanlaisia ei tule millään.

Mikä siinä oikein on, että kauppiaat et tajua, että se mikä myydään heti loppuun, on vaate, jota kannattaisi laittaa myyntiin lisää.

Vierailija
80/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuo muodottomuus/säkkimäisyys. Oikeilla edullisillakin kangasvalinnoilla ja leikkauksilla voitaisiin saada oikeasti hyvin istuvia vaatteita tuloluokasta riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi