Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset eivät osaa pukeutua?

Vierailija
17.07.2014 |

Varsinkin näin kesäisin miesten vaatetus koostuu "huumori"paidoista (en ole gynekologi mutta voin vilkaista), liian lyhyistä sortseista ja sandaaleista ja naisilla keho sullottu liian pieneen toppiin ja capreihin ja jalassa ne hirveistä hirveimmät crocsit, ja vielä julkisilla paikoilla!

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä ihan tosi, että missään ei käytetä niin paljon t-paitoja kuin Suomessa. Oli mies tai nainen, niin se t-paita jossain muodossa on päällä aina. Talvella neuleen tai jakun alla, kesällä sellaisenaan. Ei todellakaan näe muualla t-paitoja niin paljon.

No kannattaa mennä Tanskaan Kööpenhaminan ulkopuolella. Missään en ole nähnyt niin paljon perus yksivärisiä t-paitoja ihmisillä kuin siellä. Turistin eroittaa siitä, että t-paidoissa on kuvioita ,painatuksia tai muita yksityiskohtia.

Vierailija
42/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat onnellisia vain saadessaan hävetä itseään ja toisiaan.

Ei mu hävetä mun vaatteet.. pukeudun kuin pukeudun, pääasia, etten alsti kulje

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulls on nätit ja tavalliset vaatteet. Saa luvan riittää arkena.

Vierailija
44/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.

Ja sitten, kun laittaa vaikkapa sellaista ylle kuin minä eilen, ihan vaan kaupungilla kiertelyyn, ostoksilla ja syömässä käymiseen kaverin kanssa niin siitäkin varmasti valitettaisiin.

Suo siellä, vetelä täällä.

Minä olen aina saanut pukea ylleni mitä olen halunnut ja ikinä ei kukaan ole tullut valittamaan. Aika harva suomalainen kokee asiakseen kommentoida toisten pukeutumista olipa kyseessä yli - tai alipukeutuminen.

Vierailija
45/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän täällä puksuduta pääasiassa sään mukaisesti

Vierailija
46/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljoa kiinnitä huomiota muitten pukeutumiseen. Sään mukaan yleensä itse pukeudun. Tänään oli vähän liikaa päällä kun aurinko porotti.

Vierailija
47/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se pukeutuminen kovin paljon eronnut toisessa maassa, niillä vaan omat tekstipaidat.

Kannattaa ehkä käydä Pariisissa.

Paljon mustaa näkyy, muusta en tiedä. 

Vierailija
48/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se pukeutuminen kovin paljon eronnut toisessa maassa, niillä vaan omat tekstipaidat.

Kannattaa ehkä käydä Pariisissa.

Mitä siellä on muita kun hula-hula hameita? 

Vierailija
49/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pukeutumiseni häiritsee, ainahan voit vaikka hypätä junan alle.

Vierailija
50/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pullukoiden päälle mikään vaate näytä hyvältä.

Vierailija
51/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pullukoiden päälle mikään vaate näytä hyvältä.

Laihduta niin voit näyttää hyvältä.

Vierailija
52/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän täällä puksuduta pääasiassa sään mukaisesti

Näin. Sään ja tilanteen "tyylikästä" ylipukeutumista mukavuuden kustannuksella välttäen.

Vierailija
53/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaiset osaavat pukeutua. En ole nähnyt tänäänkään yhtäkään ihmistä ilman vaatteita kaupungilla.

Vierailija
54/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun luuli sen jo loppuneen niin vielä jotain räväkämmän rentoa todistaa. Naisia yövaatteissa käsilaukkuineen julkisella paikalla tai vaatetuksen yläosa vaan päällä juuri alapään peittäen.

Vierailija
55/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, Kokemäen torilla tällaista mutta ei jazzkadulla eikä Nauvon vierasvenesatamassa.

Kokemäestä suu poikki! Olin siellä sattumalta juuri eilen ja tapasin siellä monta fiksua ja filmaattista ihmistä.

Oikeasti hyvä ja kaunis paikka, muuttaisin sinne vaikka heti täältä tympeältä Uudeltamaalta. 

6 vuotta sitten muutin helsingistä kokemäkeen enkä ole katunut,tervetuloa tänne.

Vierailija
56/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, Kokemäen torilla tällaista mutta ei jazzkadulla eikä Nauvon vierasvenesatamassa.

Kokemäestä suu poikki! Olin siellä sattumalta juuri eilen ja tapasin siellä monta fiksua ja filmaattista ihmistä.

Oikeasti hyvä ja kaunis paikka, muuttaisin sinne vaikka heti täältä tympeältä Uudeltamaalta. 

6 vuotta sitten muutin helsingistä kokemäkeen enkä ole katunut,tervetuloa tänne.

Se taivutetaan " Kokemäelle."

Vierailija
57/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa matkustellessa kun näet kadulla persun näköisen miehen tai naisen ja menet juttelemaan, niin ällistyt kun saat vastauksen ranskaksi tai hollanniksi. 

Se siitä suomalaisesta pukeutumisesta. 

Vierailija
58/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa pukeutua. Siksi.

Vierailija
59/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa jossain rooman liepeillä nähty paljon crocseja ja t-paitoja myös perinteiset addun myllyt bongattu

Ne on olleet suomalaisia turisteja.

Vierailija
60/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa matkustellessa kun näet kadulla persun näköisen miehen tai naisen ja menet juttelemaan, niin ällistyt kun saat vastauksen ranskaksi tai hollanniksi. 

Se siitä suomalaisesta pukeutumisesta. 

Olin tulossa sanomaan samaa. Olen asunut/viettänyt paljon aikaa Belgiassa, Hollannissa, Saksassa, ja Ranskassa. Kaikissa noissa maissa osataan myös pukeutua huonosti.